Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Leaf 2018 specs

Startet av P85D, søndag 22. oktober 2017, klokken 10:10

« forrige - neste »

P85D

https://www.tesla.com/no_NO/support/extended-warranty-insurance

Tesla tilbyr nå utvidet garantiforsikring fra Allianz på sine nettsider.
Jeg var innom Tesla i dag og spurte om forsikringen. Ingen på Skøyen visste noe om dette annet enn at dette er noe helt nytt.

Jeg har forsøkt å tolke garantipolisen og det ser ikke ut til at dette er fullgod forsikring slik Tesla gir de første 100.000km eller 5 år.

Eksempel på ting som ikke er inkludert er lakkskader (lakk-slipp, korrosjon, osv). Det ser også ut til at ulyder i drivverk ikke er dekket, men dette er kanskje dekket under de 8 årene og ubegrenset kjørelengde fra Tesla? Jeg tenker da på drivaksel-ledd, luftdempere osv.

Noen som har noen gode tanker om hva man egentlig får eller ikke får med denne forsikringen?

Priser:
2 år eller 40.000 km: NOK 17.500,-
3 år eller 60.000 km: NOK 27.000,-
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

MyMuffin

Dekker dette luftfjæring som ryker så er det ene og alene godt nok for min del.
Luft som ryker utenom garanti kan være dyrt for lommeboka.
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

Jejl

Sitat fra: MyMuffin på mandag 28. august 2017, klokken 21:24
Dekker dette luftfjæring som ryker så er det ene og alene godt nok for min del.
Luft som ryker utenom garanti kan være dyrt for lommeboka.
Har det vært noe særlig med problemer med luftfjæringen på de bilene som er kjørt langt? Jeg kan ikke huske å ha lest om et eneste tilfelle.

MyMuffin

Sitat fra: Jejl på mandag 28. august 2017, klokken 22:07
Sitat fra: MyMuffin på mandag 28. august 2017, klokken 21:24
Dekker dette luftfjæring som ryker så er det ene og alene godt nok for min del.
Luft som ryker utenom garanti kan være dyrt for lommeboka.
Har det vært noe særlig med problemer med luftfjæringen på de bilene som er kjørt langt? Jeg kan ikke huske å ha lest om et eneste tilfelle.

Nei, har ikke hørt mye om feil rundt disse heldigvis. Men skulle de ryke så blir det fort dyrt.
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

MrOcean

Er det noen her som har tegnet en avtale på denne forsikringen - og evt. benyttet den i praksis? Det begynner jo å bli en del biler som har rundet eller nærmer seg 100" og dette bør jo være et alternativ som vurderes av flere her.

Jeg har selv en 2013 TMS som har gått 70". Jeg har hele tiden vært bevisst at dette er en førstegenerasjonsbil med de ulemper dette medfører. Jeg må allikevel si meg svært fornøyd med måten Tesla har møtt meg på med alle mine issues, så dette har for min del gått veldig greit.

Teslas nybilgaranti er en ting, men jeg er usikker på hvordan forbrukerkjøpsloven regulerer reklamasjonsrett på reparasjoner. La oss si eksempelvis et dørhåndtak på min 2013 modell repareres 2015. Dersom dette går i stykker igjen 2019 - Kan jeg da påberope meg reklamasjonsrett på dette - isolert sett? Med alle utbedringer og oppdateringer jeg har fått utført kan jeg i tilfelle da være rimelig trygg.

Videre er det dette med den utvidede "nybilgarantien". Et fristende tilbud, men spillet blir annerledes; Et kommersielt forsikringsselskap kommer imellom og dere påpeker reservasjoner og egenandeler, og jeg antar selv at en kan komme i situasjoner hvor en "må kjempe sin rett"...

Som dere skjønner er jeg i utgangspunktet svært fornøyd med bilen min, og økonomisk sett ser jeg for meg at det lønner seg å beholde den (vurdert opp mot lån og verditap på en nyere modell). Ønsker derfor innspill på dette - Hva tenker dere og hvilke erfaringer har dere andre med "pionerbiler"?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA