Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konstruktiv kritikk av Kona

Startet av Bavaria94, fredag 13. oktober 2017, klokken 10:31

« forrige - neste »

Bavaria94

den første tiden jeg hadde bilen gikk dette greit. når bilen ble startet, kom visning av b.t. info på skjermen automatisk. Når gjør den ikke det lenger, og det vises kun meny for valg av eksterne enheter. Må innom iDrive hjulet for å få igang b.t. info. har noen et tips på dette?
2017 i3FC94Ah

Bavaria94

Hvordan fungerer dette for dere andre som har 2017 FC, og som bruker telefon som bl.t kilde?
T
2017 i3FC94Ah

Autowinder

Jeg forstår ikke helt klart hva du forventer å se ut fra innlegget ditt, så du må presisere hva det er du kaller Bluetooth info. Sikter du til albuminfo, eller noe annet?
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

koltor

Sitat fra: Bavaria94 på mandag 21. august 2017, klokken 12:37
Hvordan fungerer dette for dere andre som har 2017 FC, og som bruker telefon som bl.t kilde?
T

Satt i kø og kjedet meg i dag, så jeg testet litt. Jeg har en Galaxy S7 Edge som kjører Android 7.0. Jeg får opp sangtittel og album, i tillegg til skip frem og tilbake. Bladde litt videre for å se om det var noe bluetooth info, men det var kun info om bilen bluetooth.
Med andre ord ingen albumgrafikk. Vet ikke om det var det du sikter til...

Dersom du sikter til om den hopper direkte inn på undermenyen under ditt bilde nr 2, altså å vise den infoen, så gjør den det automatisk hos meg dersom jeg forlot bilen i den tilstanden.
- iX3 reservert
- 2017 i3 Fully Charged (Maraton Edition)
- 2014 F20 116d (ex)

JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Bavaria94

Sitat fra: Autowinder på mandag 21. august 2017, klokken 16:02
Jeg forstår ikke helt klart hva du forventer å se ut fra innlegget ditt, så du må presisere hva det er du kaller Bluetooth info. Sikter du til albuminfo, eller noe annet?
Beklager at det ble litt uklart beskrevet. Jeg bruker altså min Iphone 6 som ekstern enhet for å spille musikk via bluetooth. Når jeg starter bilen, vil musikken fra min eksterne enhet, altså Iphone 6, koble seg atomatisk opp. Skjermen viser da en oversikt over mine ekstere enheter, og min Iphone er haket ut som valgt enhet. For å få informasjon og albumgrafikk, må jeg trykke meg fram med iDrive knappen. Slik var det ikke før, da viste skjermen informasjon og albumgrafikk helt atomatisk, og det er slik jeg vil det skal fungere igjen. Men hvordan skal jeg få til det?
2017 i3FC94Ah

Autowinder

Jeg testet litt i går. iPhone 7 Plus. Avspilling via Spotify over BT viser albumgrafikk ok. Spiller jeg av via Shazam vises ikke grafikk, ber jeg Shazam spille av valgt spor via Spotify vises ikke grafikk uten at jeg via Navihjulet velger bort BT og velger BT tilbake igjen, da viser det riktig grafikk. Siden du har FC-utgaven av i3, har du Navi Pro, og 200GB harddisk. 20GB er ledig for din egen musikk, og det kan hjelpe å flytte musikkfilene dit for å få oppdatert albuminfo opp i displayet, men det har jeg ikke testet. Det er flere tråder her inne med anbefalt filformat for å få den grommeste lyden over HK-anlegget.

Gracenotedatabasen som inneholder metadata for musikk er inkludert på hardisken i bilen, så i teorien bør albumgrafikk kunne vises for det meste avspilt, om ikke du bare spiller helt nye låter. I så fall finnes det oppdateringer til Gracenote db, som akkurat som musikkfilene dine må importeres via USB-kontakten under armlenet i midtkonsillen. Jeg har sett Gracenote CD'er med oppdatert innhold avbildet og omtalt på Bimmerpost, men den må jo flyttes til USB minnepinne først, om det er mulig samtidig som formatet beholdes.

Trolig sliter du (vi) med å få albumgrafikken vist over BT fordi BMW ikke har fikset å få Gracenote til å "lytte med" på all avspilt musikk. Jeg testet også lydopptak avspilt over BT, lyden kommer over, men bilen oppfatter det som at jeg har ringt opp meg selv via BT ;o) BMW's folk er nok først og fremst bilingeniører og ikke musikkfolk med dertil kompetanse. For ordens skyld: Jeg har BT Programvareversjon TN-003.013.001-015.025 og dette er trolig den som ble lastet når bilen ble produsert i februar. Jeg har oppfattet det slik at navioppdateringen nå i juni kun omhandlet kartdataene.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA