Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nye og kommende hurtigladere - post bilder og info her

Startet av mpkoh, torsdag 12. oktober 2017, klokken 10:26

« forrige - neste »

olabt

Sitat fra: dissern på fredag 18. august 2017, klokken 11:46
Etter all bingo som var med rabatter på Inventory X90 så bekreftes det nok engang at det er bingo i forhold til hva man bestiller og får bekreftet og hva man faktisk får.

Jeg bestilte 7 seter som var beskrevet som det "rene kunstverket", men får nå seter som kan felles ned gi "økt bagasjeromsplass". Dersom jeg trengte dette så hadde jeg bestilt 5 seters konfig i utgangspunktet. For meg er altså ikke dette en oppgradering, men det er da også av liten interesse. Poenget er at bestilling har blitt laget og bekreftet med en spec basert på beskrivelsen som var gitt av objektet på bestillingstidspunktet. Å endre denne i etterkant er uakseptabelt. Jeg har sendt mail til Tesla og er spent på hva de vil foreta seg nå.

Fikk du kansellert 90'n siden du nå har dette problemet?  :P Antar du ville fått gammel 7 seter på inventory 90..
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

dissern

Sitat fra: olabt på fredag 18. august 2017, klokken 14:02
Fikk du kansellert 90'n siden du nå har dette problemet?  :P Antar du ville fått gammel 7 seter på inventory 90..

Fikk kansellert Inventory 90 ja, etter at jeg selv hadde funnet en kjøper som var villig til å ta over bestillingen. Det var en 7 seter med elektriske seter.
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

Mons

Var nettopp hos Tesla Brumunddal, og de forteller at de nye setene kommer på biler som settes i produksjon fra 4. september. Biler som produseres før dette, vil få de gamle monopost-setene.

Hvis noen gjerne vil ha de nye setene, og andre gjerne de gamle, vil det sikkert være mulig å få bytte bestilling med noen her inne. Det vil bli et nullsumbytte for Tesla, men sikre at referal og superlading kan overføres/byttes.
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

Sindre M.

Sitat fra: Mons på fredag 18. august 2017, klokken 14:28
Var nettopp hos Tesla Brumunddal, og de forteller at de nye setene kommer på biler som settes i produksjon fra 4. september. Biler som produseres før dette, vil få de gamle monopost-setene.

Hvis noen gjerne vil ha de nye setene, og andre gjerne de gamle, vil det sikkert være mulig å få bytte bestilling med noen her inne. Det vil bli et nullsumbytte for Tesla, men sikre at referal og superlading kan overføres/byttes.
Snodig beskjed, vår bil har vært i produksjon en ukes tid og vi fikk mail om at vår bil får de nye nedfellbare setene. Prisen ved bestilling gjenspeilet også at vi skulle få dette, selv om bildet i "My spec PDF" er monopost.

dissern

Sitat fra: Sindre M. på fredag 18. august 2017, klokken 14:38
Snodig beskjed, vår bil har vært i produksjon en ukes tid og vi fikk mail om at vår bil får de nye nedfellbare setene. Prisen ved bestilling gjenspeilet også at vi skulle få dette, selv om bildet i "My spec PDF" er monopost.

Så siden prisen for 7 seter konfig gikk ned til 25k så antok du at dette betød at du ville få nedfellbar 2 seterad til tross for spesifikasjonen i bestillingskonfigurator tydelig beskrev setene i 2 seterad som individuelle og uten mulighet til å felle ned?
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

Sindre M.

Sitat fra: dissern på fredag 18. august 2017, klokken 15:07
Sitat fra: Sindre M. på fredag 18. august 2017, klokken 14:38
Snodig beskjed, vår bil har vært i produksjon en ukes tid og vi fikk mail om at vår bil får de nye nedfellbare setene. Prisen ved bestilling gjenspeilet også at vi skulle få dette, selv om bildet i "My spec PDF" er monopost.

Så siden prisen for 7 seter konfig gikk ned til 25k så antok du at dette betød at du ville få nedfellbar 2 seterad til tross for spesifikasjonen i bestillingskonfigurator tydelig beskrev setene i 2 seterad som individuelle og uten mulighet til å felle ned?
Vi antok egentlig ingenting, ser positive og negative sider med begge. Men prisjusteringen fikk meg til å tenke i de baner ja, at det bare var treghet i systemet et sted. Ville blitt like fornøyd med monopost til redusert pris, som å få nedfellbare. Men siden Tesla sender mail med at vi får nedfellbare seter, så må jeg nesten anta at dette faktisk stemmer. Men erfaringsmessig er man vel aldri sikker før man har overtatt bilen.

AttackOfTheMac

De burde være elektriske og nedfellbare... Dette er jo ett steg tilbake and premium nivå.

Vader

Noen som kan være interessert i å ta over en x75, 7 seter (ikke flatt), Vinterpakke, Oppgradert Autopilot, Hengerfeste, Solid black ? ankomst beregnet september.

Oddaa

For meg blir Model X straks mer aktuell med denne endringen. Men det blir ikke bilbytte før tidligst om et par år.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

Hrc


geear

Fin test. Jeg har ikke behov for å legge setene flatt, så akkurat det argumentet legger jeg til side for de nye setene, men ser han nevner at de gamle er uholdbart trege, og tydeligvis liker den manuelle løsningen. Noen med erfaringer å dele? Han klager jo også på at dørene er fryktelig trege.


Ellers:

Noen som har hørt noe fra Norway_sales?

"Du behøver ikke gjøre noen handlinger vedrørende denne endringen. Dersom du har spørsmål, kan du svare på denne e-posten direkte, og vårt team vil svare deg innen 48 timer."

... right ...
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Hrc

Jeg har fortsatt ikke fått noe mail om endring. Bestilte 10/8 og bekreftet 15/8.

akseln

Sitat fra: Hrc på mandag 21. august 2017, klokken 23:57
Her er enda en video av den nye 7-seteren:

Hva i alle dager er det han holder på med 3:10 ut i videoen. Er det slik man skal sette benken tilbake etter å ha klatret inn i 3. rad? Blir litt glad at jeg får monopost setene og ikke benken selv om jeg gjerne skulle lagt ned ett sete til skiene....

Hrc


moby666

Er nok sjeldent at det KUN sitter noen helt bakerst. Andre tilfeller vil ikke dette være noe problem.

Sitat fra: akseln på tirsdag 22. august 2017, klokken 12:37
Sitat fra: Hrc på mandag 21. august 2017, klokken 23:57
Her er enda en video av den nye 7-seteren:

Hva i alle dager er det han holder på med 3:10 ut i videoen. Er det slik man skal sette benken tilbake etter å ha klatret inn i 3. rad? Blir litt glad at jeg får monopost setene og ikke benken selv om jeg gjerne skulle lagt ned ett sete til skiene....
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA