Hvor mange biler har blitt solgt under rentekampanjen?

Startet av Lokführer, fredag 18. august 2017, klokken 06:54

« forrige - neste »

ludwig_holberg

Ja - subsidiert lån har jo flere store fordeler overfor priskutt. For det første slipper man å gi prisreduksjon til de som allerede har bil i bestilling, noe de ellers har skapt forventning om. For det andre presser det ikke ned bruktprisene på samme måte. For det tredje kan det kombineres med tidsbegrensning, og føre til at folk slår til for å få med seg tilbudet.

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 21. august 2017, klokken 19:37
Tja. Fallet i dollarkurs utgjør jo ganske mye for Teslas inntjening her i Norge.
Subsidiert lån kan være en løsning for å beholde kunstig høy kjøpspris.
Godt mulig det er mer taktisk ift salg enn å sette ned prisene.

Men ja - jeg tror også tiden er forbi hvor de ikke klarte å produsere mer enn salget. Ved motsatt tilfelle ville ventelistene vokst jevnt og trutt. Virker som de har en langt sunnere vekst og produksjon nå enn for 2-3 år siden.
Det ser man forsåvidt også på statistikk for kvalitet, hvor Model S har gått fra unde snittet pålitelig til å være gjennomsnittlig.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA