Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering oktober - november 2017

Startet av peik, søndag 08. oktober 2017, klokken 19:41

« forrige - neste »

peik

Har sett på en del annonser for 75D/60D og sitter igjen med inntrykket at brukte er dyrere enn nye. Ofte biler med lite ekstrautstyr der eneste fordelen er at man får fri tilgang på superladere og slipper å vente i to måneder på levering. Ved normal bruk utgjør ikke lading på superladere mange kronene i året. Er det noe jeg har misforstått eller gått glipp av?
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

spirrevipp

Neida, prisene på veldig mange brukte X'er er helt på bærtur sammenlignet med nypris og vil neppe bli solgt i nærheten av annonserte priser. Har vært diskutert flere steder, blant annet her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,34033.0.html

Kortversjonen er: Kjøp ny med mindre brukt fremstår som gunstig med et normalt verditap sammenlignet med ny. For X75/60 så husk at oppgradert ytelse kom tidligere i sommer, de fleste (alle?) brukte mangler denne.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

d58palset

Er nok ganske så mange på Finn som må ned en god del i pris...
Mange biler som ikke blir solgt, men de (få) riktige prisede forsvinner...
Husk når du sammenligner ny og brukt at på de brukte medfølger stort sett vinterhjul...

cirys1

Knut Røe

Det er helt sinnsykt og på grensen til svindel etter min mening. Har fått meg mang en god latter dog.
Bruktbilmarkedet generelt er farlig område der det er mange luringer som skal tjene kjappe penger på dumme folk. Her må man være opplyst og vite hva man skal se etter og hva den og den bilen er verdt. Med Tesla mer enn noe annet merke da. Utviklingen går så fort her at bilen har fått noe nytt mens den er under transport over dammen.

o.b.lix

Sitat fra: cirys1 på søndag 13. august 2017, klokken 20:47
Prisene er helt latterlige på finn
Hva med over en million for AP1 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86369585

Ja, både titanium farge og AP1 er utgått og fåes ikke lengre, selv om dette er bedre enn det som blir levert i dag, så prisen er ikke latterlig.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

spirrevipp

Jeg synes den prisen er helt latterlig. Ser ut som kjøpere på Finn.no er enige med meg siden den har lagt der i over 2 måneder nå.

59k dyrere enn en ny X100D...
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

ModelXoslo

Sitat fra: spirrevipp på søndag 13. august 2017, klokken 22:00
Jeg synes den prisen er helt latterlig. Ser ut som kjøpere på Finn.no er enige med meg siden den har lagt der i over 2 måneder nå.

59k dyrere enn en ny X100D...

Jeg skjønner hva dere alle mener, men sånn jeg ser det er det folk som har kjøpt den med høy belåning, og på et ugunstig tidspunkt, og prøver å få tilbake en viss del av pengene sine.

De må nok gå ned, men som noen nevner at det er på grensen til svindel blir litt feil. Man må få lov å legge ut bilen sin til det man ønsker, så er det opp til kjøpere om de vil betale eller ikke.
X75D bestilt - Sent august - September levering

Øyvind.h

X``ene til Carpoint har vel ligget der mye lenger? De hadde 6 stk ute når jeg så etter X i februar i år. Da lå de ute til rundt 1.050" alle sammen om ikke jeg husker feil.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7233.msg550702.html#msg550702

I februar fant jeg en hvit jeg ville ha som var rett utstyrt for meg. Men den var ikke perfekt, og ble forsøkt solgt til 1.050" når jeg var villig til å gi 850.

Jeg fulgte markedet ganske tett i februar, mars og april. Da var rett pris for en X90D med alt utstyr etter mitt syn ca 900k. Den billigste på Finn lå da ute til 929" og jeg fikk den for 900.

Fullutstyrt 90D bør da 6 måneder senere ligge på ca 850 med 10-20k på telleren. Regner selv 10k tap per måned og mener det er noenlunde korrekt for denne bilen nå.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

spirrevipp

Sitat fra: ModelXoslo på mandag 14. august 2017, klokken 09:41
Jeg skjønner hva dere alle mener, men sånn jeg ser det er det folk som har kjøpt den med høy belåning, og på et ugunstig tidspunkt, og prøver å få tilbake en viss del av pengene sine.

Lett å forstå at folk vil ha mest mulig igjen for bilen når de selger den. Dessverre så er det veldig stor sjanse for at man får enda mindre igjen hvis man ikke tar realitetene i bruktmarkedet inn over seg og priser bilen nogenlunde riktig. Sikkert endel X60/75 som hadde vært solgt hvis man i juni hadde satt ned prisen med 50k, nå må nok mange kutte minst det dobbelte for at noen gidder å vurdere brukt fremfor ny... hva hvis det kommer en valutajustering i løpet av høsten?  Hvor mange tusenlapper ekstra ryker da?

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 14. august 2017, klokken 10:01
X``ene til Carpoint har vel ligget der mye lenger? De hadde 6 stk ute når jeg så etter X i februar i år. Da lå de ute til rundt 1.050" alle sammen om ikke jeg husker feil.
Det stemmer helt sikkert, jeg begynte ikke å følge så nøye med før midten av juni så vet ikke når disse dukket opp. De lå langt nede på lista i midten av juni ihvertfall.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

...

Krysser fingrene for enda en prisjustering før levering!
(til min fordel, selvsagt)  ;D

olavxxx

Det er for høye priser på både model x og model s på finn (på generelt basis).

Men det er jo gjerne slik at når alle legger prisen høyt, vil ingen skru sin lavest...
Og alle forventer vel at noen skal prute litt, så de skrur gjerne prisen litt opp :p

sven erik

siden renta på ny er så lav vil ingen kjøpe brukt uanset om en ikke kjøper kontant da og kommer over et kupp

mpkoh

Sitat fra: nix på mandag 14. august 2017, klokken 17:59
Krysser fingrene for enda en prisjustering før levering!
(til min fordel, selvsagt)  ;D

Men vil en prisjustering automatisk komme deg (oss) til gode, så lenge den kommer før levering? Er ikke prisen strengt tatt låst ved bekreftet bestilling? Eller er det vil en prisjustering gjelde alle biler som ennå ikke er levert, selv om de er bestilt til en annen og høyere pris?

morpheos

Tror så lenge bilen ikke er levert så har praksis vært at man får justeringene tror jeg. Jeg fikk i alle fall det i sommer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA