Hovedmeny

Hengerfeste like vell..!!??

Startet av Erl_end, søndag 06. august 2017, klokken 19:26

« forrige - neste »

Bjoris

Det vil garantert komme hengerfeste på Y så det blir nok strategien at skal du ha hengerfeste så må du velge SUV

Bjoris

Jeg er der at jeg tar ut eNiroen om den kommer med hengerfeste, da klarer vi oss med en bil fremvoer da fruen har fått jobb slik at hun ikke bruker bilen på jobb lengre og da har vi to MCer og to biler i garasjen gir ikke mening, me ndet er fryktlig vanskelig å være uten bil med hengerfeste pga lettbåt, div oppussing, hageavfall mv...

Jeg må si det er litt trist å komme i den situasjonen at en må velge en Kia før Tesla, men, men. Skal nok kunne leve med eNiroen frem til Yen kommer eller noen andre kulere biler med hengerfeste

Handyman

Nytt lys i tunnelen?
https://www.tocn.no/2019/01/kommer-tesla-endelig-med-hengerfeste-pa-model-3/?fbclid=IwAR02bUvwUorZ959b-lC3XwxABi-3VdRAKriah_TvpF339ZBjo0d0_QCqATI
Kan det være at luftfjæring blir en forutsetning? eller er det bare forberedelser for Y?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

My2cents

Hengerfeste OG takstativ - nei nå står ikke verden til påske!!

HalvorV

Nå må man ikke bli positiv for raskt her!!
Det er jo ikke sikkert at dette gjelder for biler som leveres de første månedene, gud hjelpe meg jeg blir irritert hvis min bil ikke har mulighet til dette!

Tesla Model Y Performance solgt, bensin er den nye vinen!

dudeldei

Sitat fra: HalvorV på onsdag 30. januar 2019, klokken 12:54
Det er jo ikke sikkert at dette gjelder for biler som leveres de første månedene, gud hjelpe meg jeg blir irritert hvis min bil ikke har mulighet til dette!
Nå skriver dem jo nettopp dette også da:
"En god nyhet for deg som vurderer Model 3, og samtidig ønsker mulighet for henger, men kanskje dårlig nytt for dem som allerede har bestilt bilen."

Magnus Hansen

Jøsh.. gjelder biler fra 09/1. Kan vel hende det da gjelder alle europamodeller..? Med teoretisk mulighet for ettermontering.. eller mer trolig at det må bestilles ved konfigurering sammen med luftfjæring. Ikke sikkert det er tilfeldig at klargjøring for luft kom samtidig

najtrox

Sitat fra: dudeldei på onsdag 30. januar 2019, klokken 12:56
"En god nyhet for deg som vurderer Model 3, og samtidig ønsker mulighet for henger, men kanskje dårlig nytt for dem som allerede har bestilt bilen."

Antar de bilene som ble shippet hit ble produsert før 09.01 ? Har jo versert rykter(ikke bekreftet) om at AP3 er på plass i bilene som er på vei hit, så kanskje er dette her også på plass?

Magnus Hansen

Sitat fra: najtrox på onsdag 30. januar 2019, klokken 12:57

Antar de bilene som ble shippet hit ble produsert før 09.01 ? Har jo versert rykter(ikke bekreftet) om at AP3 er på plass i bilene som er på vei hit, så kanskje er dette her også på plass?

Europabilene ble ikke produsert før i 2019. Virker litt rart hvis de forandret bilene bare noen dager etter fabrikasjonsstart

Amoss

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 30. januar 2019, klokken 12:59
Europabilene ble ikke produsert før i 2019. Virker litt rart hvis de forandret bilene bare noen dager etter fabrikasjonsstart

Sant, men de startet nok produksjonen av Europa-modellene senest første arbeidsdag etter nyttår. Når var det første båten gikk med ~1500->2000 biler til Europa?

Dersom hengerfeste er koblet til luftdempere så har ingen som jeg har fått med meg at noen har fått mulighet til å bestille luftfjærer enda, hverken her eller i USA.

Gjetter egentlig på at dersom det er snakk om luftfjærer + hengerfeste, så er dette kun snakk om produksjon av noen testmodeller for intern testing i første omgang. Men man kan jo håpe at de ikke kobler disse to funksjonene, og at de bilene som kommer på båt #2 og #3 kan få ettermontert hengerfeste. Men neppe de på første båt... I alle fall ikke alle. Dersom de da ikke ettermonterer også dette ledningsnettet som omtales her, noe som kanskje kan være mulig.
Model S 85D

Handyman

Sitat fra: najtrox på onsdag 30. januar 2019, klokken 12:57

Glovis Captain la til kai 11/1 og forlot havna 12/1.
Transport av bilene fra fabrikk til Pier 80 pågikk i samme tidsrom.
Spekulasjon: Det er derfor teoretisk mulig at bilene er produsert mellom 9. og 12. januar, og at alle Euromodellene har disse endringene.
Det er heller ikke kjent hvor mange TM3 det er ombord i båtene.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Amoss

Sitat fra: Handyman på onsdag 30. januar 2019, klokken 13:39
Glovis Captain la til kai 11/1 og forlot havna 12/1.
Transport av bilene fra fabrikk til Pier 80 pågikk i samme tidsrom.
Spekulasjon: Det er derfor teoretisk mulig at bilene er produsert mellom 9. og 12. januar, og at alle Euromodellene har disse endringene.

Hmmm... Da er det jo håp i alle fall :)
Model S 85D

hgs

Skulle dette stemme blir det bil i retur innen 3 dager og ny bestilling for vår del om bilen vår glapp unna dette. Den ventetida er verdt det.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

HalvorV

Sitat fra: hgs på onsdag 30. januar 2019, klokken 14:21
Skulle dette stemme blir det bil i retur innen 3 dager og ny bestilling for vår del om bilen vår glapp unna dette. Den ventetida er verdt det.

Ditto!
Tesla Model Y Performance solgt, bensin er den nye vinen!

Magnus Hansen

Fatter ikke at folk bestilte bil i desember hvis man var så innmari opptatt av hengerfeste..

Ellers er det vel lettere å avbestille nå og heller bestille på nytt når/hvis det blir tilgjengelig..

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA