Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Levering desember - januar 2017/2018

Startet av mpkoh, lørdag 30. september 2017, klokken 15:37

« forrige - neste »

mpkoh

Venter i spenning på Model X som vi nylig bestilte. Synes den er vakker i seg selv, men ingenting er like fint som helfoliert X. Selger har sagt at de ikke kan anbefale foliering med tanke på sensorene, men at jeg kan gjøre det på eget ansvar. Også i manualen står det jo at dette kan påvirke sensorene i dørene.

Har lest på forumet og bare funnet det ene tilfellet med mulige vansker pga foliering nevnt her:
Sitat fra: Kilroy på torsdag 04. august 2016, klokken 13:57
Du fant den ene ja  ;)
Jeg har sett og lett tidligere og ikke funnet andre, de som har foliert er kjempefornøyd og har ingen problemer. Den du linker til har samme problem som endel andre som ikke har foliert, så mistenker at det er en tilfeldighet her. Time will tell.

Sitat fra: dainai på torsdag 04. august 2016, klokken 12:50
Les her:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-x-matte-wrap-and-possible-sensor-problems.74726/

Nå har det gått en stund siden dette ble skrevet, og jeg regner med at det er en god del som kjører rundt med en helfoliert Model X der ute. Hvordan er erfaringene i forhold til dette? Er det noen som har hatt noen problemer? Eller fungerer alt som det skal?

Kilroy

Jeg har helfoliert min X og ikke hatt noen problemer med sensorene, gjorde det i oktober i fjor.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

hoffa

Har helfoliert min X med Hexis Bodyfence.  Ingen sensorproblemer.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

V65

Har helfoliert min X med XPEL. Har ikke merket noe problemer.
Model X #1821 (Levert 1.September 2016)

cirys1

Det blir et problem senere har opplevd det både på TMS og andre biler.
Der park.sensorene er så går det litt innover når det begynner og "glippe" etter litt slitasje vask osv. så reflekterer sensoren folien og man ender opp med at den tror den er veldig nærme noe hele tiden og varsler hele tiden.

Tesla bytter ikke sensorer på folierte biler, det går an og varme den opp og "dytte" den på plass igjen det fungerer for en periode.

hoffa

Sitat fra: cirys1 på mandag 07. august 2017, klokken 07:50
Det blir et problem senere har opplevd det både på TMS og andre biler.
Der park.sensorene er så går det litt innover når det begynner og "glippe" etter litt slitasje vask osv. så reflekterer sensoren folien og man ender opp med at den tror den er veldig nærme noe hele tiden og varsler hele tiden.

Tesla bytter ikke sensorer på folierte biler, det går an og varme den opp og "dytte" den på plass igjen det fungerer for en periode.

Det er ikke lagt folie over park sensorene.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

cirys1

Sitat fra: hoffa på mandag 07. august 2017, klokken 16:30
Sitat fra: cirys1 på mandag 07. august 2017, klokken 07:50
Det blir et problem senere har opplevd det både på TMS og andre biler.
Der park.sensorene er så går det litt innover når det begynner og "glippe" etter litt slitasje vask osv. så reflekterer sensoren folien og man ender opp med at den tror den er veldig nærme noe hele tiden og varsler hele tiden.

Tesla bytter ikke sensorer på folierte biler, det går an og varme den opp og "dytte" den på plass igjen det fungerer for en periode.

Det er ikke lagt folie over park sensorene.

He he.. Det fungerer jo bare på de (og din) som velger xpel eller tilsvarende gjennomsiktige folier..  ::)

hoffa

Sitat fra: cirys1 på mandag 07. august 2017, klokken 17:51
Sitat fra: hoffa på mandag 07. august 2017, klokken 16:30
Sitat fra: cirys1 på mandag 07. august 2017, klokken 07:50
Det blir et problem senere har opplevd det både på TMS og andre biler.
Der park.sensorene er så går det litt innover når det begynner og "glippe" etter litt slitasje vask osv. så reflekterer sensoren folien og man ender opp med at den tror den er veldig nærme noe hele tiden og varsler hele tiden.

Tesla bytter ikke sensorer på folierte biler, det går an og varme den opp og "dytte" den på plass igjen det fungerer for en periode.

Det er ikke lagt folie over park sensorene.

He he.. Det fungerer jo bare på de (og din) som velger xpel eller tilsvarende gjennomsiktige folier..  ::)

Hvis Det er tilfelle vil jeg påstå at det er uprofesjonelt utført. Vi har en 4-5 år gammel varebil på jobb som i sin tid ble foliert fra grønn til hvit. Der har man skjært ut for sensorene of deretter foliert på selve sensorene. Fungerer like godt enda.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA