Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vurderer å kjøpe brukt e-golf eller annen brukt el bil

Startet av SUNPWRD, torsdag 28. september 2017, klokken 08:34

« forrige - neste »

oleredv

Sitat fra: Sebastian Sandtorv på fredag 22. september 2017, klokken 14:10
Jeg har "Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA.", så det skremmer meg litt.. Om den ikke er på båt enda, begynner Oktober å se mørkt ut. Jeg har beregnet leveringstid "September - Early October".

Dersom den ikkje allereie er på båt så kan det jo vere den skal vere med Tamesis som går frå Baltimore 25.09 med ETA Zeebrugge 05.10, den kan jo fremdeles rekke transit til Drammen 06.10. Du får berre følge med på om statusen på MyTesla endrar seg dei nærmaste dagane :)
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

kakemiks

Eg har fått meldinga "Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering." etter å ha hatt statusen "på båt" i ein dag eller to. Men dette er som eg har forstått det ikkje reelt.

Er det nokon andre måtar å spore bilstatus på frå og med dette punktet?
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP, FSD

oleredv

Sitat fra: kakemiks på fredag 22. september 2017, klokken 15:38
Eg har fått meldinga "Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering." etter å ha hatt statusen "på båt" i ein dag eller to. Men dette er som eg har forstått det ikkje reelt.

Er det nokon andre måtar å spore bilstatus på frå og med dette punktet?

Samme som meg med andre ord. Einaste eg har gjort er å svinge innom MyTesla jamt og trutt for sjå at statusen ikkje endrar seg igjen. Dess fleire dagar som går med dette dess meir sikker er eg på at den er på båten.
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

nie

Var kommet en bra ladning med TMX på jernbaneområdet på Mindemyren i Bergen idag. Litt overraskende...trodde alt kom til Bergen med båt nå om dagen. ..kan jo også være resten av bilene som kom med Fjordline på onsdag. Var rimelig fullt på Kokstad onsdag kveld så noen biler kan jo ha blitt lagret på Minde. Til uken er jo sykkel VM slutt så da starter de kanskje med utlevering både på Minde og Kokstad.

sjossang

Endelig fått final invoice med estimert utlevering 27.09.

Passer meg bra, for det har vært frustrende å vente på noe så gøy, spesielt når jeg vet at bilen min har stått på kaien i Drammen siden 11.09.

Delivery sa også at bilen min blir 100% lånefinansiert, selv om jeg hadde tenkt å stille med egenkapital!
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

steam

Sitat fra: sjossang på fredag 22. september 2017, klokken 16:51
Endelig fått final invoice med estimert utlevering 27.09.

Passer meg bra, for det har vært frustrende å vente på noe så gøy, spesielt når jeg vet at bilen min har stått på kaien i Drammen siden 11.09.

Delivery sa også at bilen min blir 100% lånefinansiert, selv om jeg hadde tenkt å stille med egenkapital!

Det er det vel tross alt ikke Delivery som bestemmer? Har du 0,25 % så hadde jeg jo åpenbart tatt den fullfinansiert, men det er fortsatt ikke noe Delivery skal bestemme for deg som kunde.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

DJDAN

På min "My Tesla" side står det fortsatt at "Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet".
Faktum er at den ankom Drammen forrige søndag med EML-skipet "City of Oslo". UECC  har åpenbart gjort en space charter med EML, da de mest sannsynlig manglet plass på egen kjøl i denne posisjonen. "Baltic Breeze" som ankom Drammen på mandag, hadde visst 640 Teslaer ombord. Disse volumene kunne nesten ha forsvart at WWLs "Salome" anløp Drammen direkte...
Ringte Tesla flere ganger i dag, kom endelig gjennom og fikk beskjed at den står på et midlertidig utleveringslager på Åros. Fikk i samme slengen overleveringstid der på onsdag  8)

sjossang

Sitat fra: steam på fredag 22. september 2017, klokken 16:59Det er det vel tross alt ikke Delivery som bestemmer? Har du 0,25 % så hadde jeg jo åpenbart tatt den fullfinansiert, men det er fortsatt ikke noe Delivery skal bestemme for deg som kunde.

Fikk også kontoopplysninger på Final Invoice, så vi betaler uansett inn. Viktigste nå er ikke pengene :-)
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

makki

Nå har hentet tmx fra Kokstad(fått med vinter pakke :) feil fri, ingen bulk, ingen riper eller ingen striper.

Mats JB

Beregn goooood tid om du skal hente i Drammen.

Ankom 12:45.. hadde time 13:00. Kjørte ut fra Tesla i Drammen 16:15.

- Masse riper.. den ene ripa var 2 meter lang.
- Autopilot manglet, samt alt tilbehør manglet (matter, chademo osv..) enda Skøyen og DS bekreftet at dette var klart med bilen.
- Vinterdekk manglet
- Slurv med polering
- ca 20km med strøm igjen på tanken
S75D 2017

Nasatech

Sitat fra: Mats JB på lørdag 23. september 2017, klokken 19:50
Beregn goooood tid om du skal hente i Drammen.

Ankom 12:45.. hadde time 13:00. Kjørte ut fra Tesla i Drammen 16:15.

- Masse riper.. den ene ripa var 2 meter lang.
- Autopilot manglet, samt alt tilbehør manglet (matter, chademo osv..) enda Skøyen og DS bekreftet at dette var klart med bilen.
- Vinterdekk manglet
- Slurv med polering
- ca 20km med strøm igjen på tanken

Uflaks! Henter med kollega forrige lørdag og svigerfar på mandag. Med kollega tok det ca 20 minutter og med svigerfar kom vi 30 min for tidlig, men de tok oss imot og bilen var klar. Selv om de skulle ha 70 leveringer! Veldig imponert. To feilfrie biler :)

Lindberg

Uff, blir stressa når jeg hører slike historier om så mye som ikke er i orden...

Håper jeg har flaks og får min helt plettfri på onsdag kl 15 når det endelig er min tur!  ;D

Endelig er ventetiden over, en konkret dato gjør de siste dagene så mye enklere  :D

Nasatech

Sitat fra: Lindberg på lørdag 23. september 2017, klokken 20:49
Uff, blir stressa når jeg hører slike historier om så mye som ikke er i orden...

Håper jeg har flaks og får min helt plettfri på onsdag kl 15 når det endelig er min tur!  ;D

Endelig er ventetiden over, en konkret dato gjør de siste dagene så mye enklere  :D
Går helt sikkert kjempefint!

-Xee-

Helt umulig å nå frem til delivery i dag - har forsøkt i snart 1 1/2 time :/

Noen flere som opplever det samme?

akseln

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA