Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vurderer å kjøpe brukt e-golf eller annen brukt el bil

Startet av SUNPWRD, torsdag 28. september 2017, klokken 08:34

« forrige - neste »

AirCanada

Der er jeg daglig. Status:

"Hva nå?

Din Tesla er for øyeblikket i produksjon".

Utdatert info, har kontaktet deliveryNO som sier bilen er på vei til Baltimore (04.09).
TMS 75D (levering oktober 2017)

steam

Sitat fra: AirCanada på torsdag 07. september 2017, klokken 18:20

"Hva nå?

Utdatert info, har kontaktet deliveryNO som sier bilen er på vei til Baltimore (04.09).

Du vil ikke få noe mer informasjon før bilen er i Belgia. Slør deg med tålmodighet, det er det jeg bruker for å roe gleden
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

oleredv

Sitat fra: steam på torsdag 07. september 2017, klokken 18:39

"Hva nå?

Du vil ikke få noe mer informasjon før bilen er i Belgia. Slør deg med tålmodighet, det er det jeg bruker for å roe gleden [emoji16]
Det som irriterer mest med dette er uvissheten om bilen er på vei over dammen eller om den er på vei til Baltimore. Siste alternativ er jo at den står og ventar på kaia i Long Beach, men håpar jo at det ikkje stemmer!
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

steam

Sitat fra: oleredv på torsdag 07. september 2017, klokken 19:20
Sitat fra: steam på torsdag 07. september 2017, klokken 18:39

"Hva nå?

Du vil ikke få noe mer informasjon før bilen er i Belgia. Slør deg med tålmodighet, det er det jeg bruker for å roe gleden [emoji16]
Det som irriterer mest med dette er uvissheten om bilen er på vei over dammen eller om den er på vei til Baltimore. Siste alternativ er jo at den står og ventar på kaia i Long Beach, men håpar jo at det ikkje stemmer!

Helt enig! Håper det beste for deg!

sjossang

Tok en titt på noen biler som ikke var klargjort i går. VIN som startet på 203xxx. Min starter på 209xxx og ligger nok litt bak i køen :(
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

Gordon Retriever

Sitat fra: MyMuffin på torsdag 07. september 2017, klokken 16:21Ser forøvrig på marine traffic at Salome er halveis over atlantern. Virker ikke som at den er så forsinket..fortsatt samme ankomst dato 10 sept.

Salome har vært utenfor rekkevidden for skipsradaren siden 3. september, men da viste den at skipet holdt god fart østover.  Jeg blir derfor ikke overrasket om Salome seiler inn igjen forsinkelsen.
Poenget er imidlertid at MyTesla reagerte på nyheter om at Salome på et tidspunkt var forsinket pga. Harvey - og justerte for usikkerhet omkring ankomsttid.  Slik mack_ var inne på i går (selv om han pekte på feil uvær):

Sitat fra: mack_ på onsdag 06. september 2017, klokken 19:16
Fikk leveringsvindu 26. sept-8. okt for noen dager siden etter lenge å ha hatt september - tidlig oktober. Fikk bekreftet dette fra delivery på mandag også. I dag ble fortvilelsen stor når jeg nå ser at det står sent september - oktober! >:( Kan det ha med orkanen Irma å gjøre? Flere som har fått utsatt leveringsestimatet i dag?

Den postitive nyheten er at de som fikk justert ankomsttid i går med stor sannsynlighet er del av en last ombord i Salome som Tesla går inn for å overlevere kunde i slutten av september.

nie

Sitat fra: Gordon Retriever på torsdag 07. september 2017, klokken 23:33
Sitat fra: MyMuffin på torsdag 07. september 2017, klokken 16:21Ser forøvrig på marine traffic at Salome er halveis over atlantern. Virker ikke som at den er så forsinket..fortsatt samme ankomst dato 10 sept.

Salome har vært utenfor rekkevidden for skipsradaren siden 3. september, men da viste den at skipet holdt god fart østover.  Jeg blir derfor ikke overrasket om Salome seiler inn igjen forsinkelsen.
Poenget er imidlertid at MyTesla reagerte på nyheter om at Salome på et tidspunkt var forsinket pga. Harvey - og justerte for usikkerhet omkring ankomsttid.  Slik mack_ var inne på i går (selv om han pekte på feil uvær):

Sitat fra: mack_ på onsdag 06. september 2017, klokken 19:16
Fikk leveringsvindu 26. sept-8. okt for noen dager siden etter lenge å ha hatt september - tidlig oktober. Fikk bekreftet dette fra delivery på mandag også. I dag ble fortvilelsen stor når jeg nå ser at det står sent september - oktober! >:( Kan det ha med orkanen Irma å gjøre? Flere som har fått utsatt leveringsestimatet i dag?

Den postitive nyheten er at de som fikk justert ankomsttid i går med stor sannsynlighet er del av en last ombord i Salome som Tesla går inn for å overlevere kunde i slutten av september.
Mange av "Salome-bilene" ble vel lastet på Østkysten i Baltimore så Teslas intensjon er nok at disse skal ut til oss kunder iløpet av september. Håper du har rett i at oppdateringen i forgårs skyldes en forsinkelse på denne båten og at vi som fikk oppdatering har biler på Salome.

Det er likevel fullstending ubegripelig at ikke Tesla starter disse kvartalsrushene noe tidligere. Ifølge statistikkene til Nasatech er det jo levert svært lite biler her i Bergen hittil i september. Også i går var det nesten tomt opp ved Tesla-butikken og området rundt mens det stod biler i bøtter og spann nede kaien ved Hutigruteterminalen.
Når bilene er i byen burde de jo få ut fingeren og starte med transport/klargjøring.

Omen

Ettersom jeg kjøpte inventory-bil har jeg aldri kunnet spore min via MyTesla, og har heller måttet forholde meg til Delivery. Der fikk jeg først en mail om at levering ville skje 18 sept. (Bil produsert 10. august, og kjøpt av meg 20 august). Nå er det kommet dit at de ikke kan gi meg noen dato, men ble fortalt at utlevering av min i september ville bli høyt prioritert. Så at dette skyldes kvartalstall, er det ingen tvil om.

Mats JB

S75D 2017

Bushy

Det hørtes dyrt ut bare for å få fine kvartalstall
S75D sept. 17

steam

Sitat fra: Mats JB på fredag 08. september 2017, klokken 11:23
Min teori om flyfrakt stemmer.

Haha, sykt kult!

La oss håpe at datoer i slutten av september stemmer for oss alle! :o

Tesley

Antonoven har plass til 50 biler, og Beluga har vel plass til 36. Sånn cirka.

Så kostnaden for frakt er nok høy, men ikke ekstremt høy. Et problem er jo at det finnes bare ett Antonov 225 og fem Beluga. Beluga brukes jo til vanlig til transport av flydeler for Airbus. Så veldig regelmessig tror jeg ikke det er at de bruker dem for å frakte Teslaer.
S75D - bekreftet 20. august

MyMuffin

WoW! jeg sliter faktisk litt med å tro det, selv om beviset er bra.

2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

Omen

Men hvilke biler, fra hvor, er det som kommer med på fly? Går de direkte fra fabrikk og dit, eller plukker de fra havna i Baltimore?

oleredv

Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA