Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Jekkfester og hjulskift...

Startet av erik e, mandag 11. april 2011, klokken 17:41

« forrige - neste »

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

i_expect

13700 siden februar (!). Fortsatt ikke noe å sette fingeren på. Det er utrolig å tenke på at bilen etter all sannsynlighet må på første service etter under ett år på veien. Vi har to biler, 5 mil hver vei til jobb og vi bruker bare fossilbilen når vi må. Forklarer vel grunnen til den kjørelengen. Men ting ser og virker bra, så det burde ikke bli noe annet enn "rutinesjekk". ;D
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

bobakka

Snart 9000 km. Ingen tekniskeproblemer med bilen. Et av de små frontlyktene fremme knuste, men forhandler tok den heldigvis på garantien..
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

Heisan

Opplevde i helgen at varmeapparatet ikke virket. Det var rundt 20 minusgrader. I dag med mildere vær var det imidlertid i orden igjen. Hadde ingen slike problemer i fjor vinter enda det var like kaldt da. Noen som har opplevd lignende eller har en forklaring? 
i-MiEV, Lillestrøm

MortenH

Jeg sliter med en mulig feil på 12V-batteriet. Les mer her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4826.0.html
Har bestillt service.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

MortenH

Sitat fra: erik e på tirsdag 07. februar 2012, klokken 20:37
Slapp av,dette ordner seg. ;)
Det er nettopp det jeg har sagt til meg selv de siste 4 ukene. 8)
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

MortenH

2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

gbzdoc

Sitat fra: Heisan på mandag 06. februar 2012, klokken 21:26
Opplevde i helgen at varmeapparatet ikke virket. Det var rundt 20 minusgrader. I dag med mildere vær var det imidlertid i orden igjen. Hadde ingen slike problemer i fjor vinter enda det var like kaldt da. Noen som har opplevd lignende eller har en forklaring?

Bare en tanke: Har du fått sjekket hvor mange kuldegrader "kjølevæsken" din tåler? (Må vel nesten hete varmevæske på disse bilene? ;)
Hvis den fryser er det ikke utenkelig at dette kan bli resultatet.

erik e

Har registrert samme selv 2 ganger. Igår var det  ca.2 grader. Tror det er noe "el. can bus bug". ;)  Det er jo så mye rart som styrer alle funksjoner. :)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

bobakka

Ser jeg har fått litt rust på bremseskivene.

Det har vært en del salt i vinter og jeg har ikke tenkt nok på å jevnlig ta noen harde nedbremsinger. Ser ut som om det er vanskelig å få bort. Har bremset hardt noen dager nå...
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

gbzdoc

Finn en bratt bakke, gi litt gass, sett den i N, og brems. :)

elektrolux

Eller ta av hjulet og bruk en vanlig flat fil. ;)

Det er lettere enn en tror, og den tar også slitasjekanten ganske lett.

Vinkelsliper med "negerkuse" er enda bedre, og roterende sandpapir kan også brukes med måte.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Kris

#43
Ikke imponert over listen av feil og mangler som dere trillingeiere har hostet opp. Rust på bremseskivene og lyd fra vinden utenfor er liksom høydepunktene. I tillegg til enkelte mekaniske lyder som sikkert stammer fra noe mekanikk.
Bare sjekk den lange listen over problemer med Leaf.
Heller nesten mot å bli med i trillingeierklubben deres ;)
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

Griffel

#44
Sitat fra: KristianW på fredag 02. mars 2012, klokken 00:25
Ikke imponert over listen av feil og mangler som dere trillingeiere har hostet opp. Rust på bremseskivene og lyd fra vinden utenfor er liksom høydepunktene. I tillegg til enkelte mekaniske lyder som sikkert stammer fra noe mekanikk.
Bare sjekk den lange listen over problemer med Leaf.
Heller nesten mot å bli med i trillingeierklubben deres ;)
Det er ingen tvil om at det er det inntrykket en sitter igjen med når en leser dette forumet, og med prisendringene på Trillingene ble de mye mer interesante igjen.

Nå kjenner jeg imidlertid en trilling eier som hadde tilsvarende problem med død bil på grunn av flatt 12V batteri etter en ukes fravær, og har hørt om minst en til, så denne "designfeilen" som vi med gode gamle PSAer ikke hadde ser ut til å være på begge sett med nykommere. Men det er jo tydligvis enkelt å komme rundt med en C-tec i baklomma.

En annen ting er at det ser ut til at hovedproblemet med Leaf er knyttet til smarttelefoner, og en her på forummet påstår at det skal være mulig og kjøre Leaft uten smarttelefon, og noen fler påstår at det lar seg gjøre også med andre smartttelefoner enn Iphone, bare med å modifisere noen "appser". Siden jeg ikke har smarttelefon heller jeg stadig litt mot Leaf men på grunn av pris kanskje alikevell mot Trilling.
Så med trilling trengs en ctec lader og med leaf en ctec og iphone så er 99% av problemene løst.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA