Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Jekkfester og hjulskift...

Startet av erik e, mandag 11. april 2011, klokken 17:41

« forrige - neste »

Ronny

Min skal på service snart, ting jeg kommer til å "klage" på er:
Dårlig radio
Kupevifte virker ikke
Dunkelyd fra hjuloppheng, spesielt hs foren
Irriterende klirrelyd fra h side på rattstammen
Dugg i v baklykt
Dugg i v grøftelys
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

erik e

Det kan ikke stemme.  ;)  God helg.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Haahov

#62
Klarte i dag å punktere høyre forhjul. Vet ikke hva det var som forårsaket dette, men en spiss gjenstand som har falt ut igjen. Hullet var rundt og ca ett par milimeter i diameter (Vanskelig å vurdere i gummi). Er det noen som har opplevd noe lignende? Sannsynligvis er det bare noe som skjer, eller kan det være en svakhet i dekkene? Har Dunlop enasava 2030 sommerdekk som fulgte bilen. Brukt ca 2-3mnd.

Det er jo fredag 13. ...
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

hkaspenberg

Slikt skjer. Har ikke tall på hvor mnge ganger jeg har plukka ut skruer og spiker fra dekkene og gjenkjent dem som noe jeg ha mistet i garasjen...  ::)

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

bkv

Det er dårlig mottak i radioen i min i-Miev 2012. Det skurrer og det er brudd i lyden. Radioen i Volvoen min er ikke sånn. Er det  noe å få gjort med det? Lurer på om det ble sagt at radioen ble montert på kaia i Lier.
Mitsubishi i-Miev 2012.

foxy

Sitat fra: bkv på lørdag 14. april 2012, klokken 20:22
Det er dårlig mottak i radioen i min i-Miev 2012. Det skurrer og det er brudd i lyden. Radioen i Volvoen min er ikke sånn. Er det  noe å få gjort med det? Lurer på om det ble sagt at radioen ble montert på kaia i Lier.

se også her [url]http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4982.0.html[/ur

tenkte å klage på det ved service eller når jeg har tid og gidder å kjøre innom Mitsubishi..
I-miev 2011
Asker

MortenH

Sitat fra: bkv på lørdag 14. april 2012, klokken 20:22
Det er dårlig mottak i radioen i min i-Miev 2012. Det skurrer og det er brudd i lyden. Radioen i Volvoen min er ikke sånn. Er det  noe å få gjort med det? Lurer på om det ble sagt at radioen ble montert på kaia i Lier.
Jeg har klaget på det samme, og de har sett på det mens bilen var inne, uten resultat. (Antennen ble sjekket). Jeg har også gitt importøren en tilbakemelding på evalueringsskjemaet en tid tilbake.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Kanadier

Sitat fra: Haahov på fredag 13. april 2012, klokken 23:07
Klarte i dag å punktere høyre forhjul. ... Er det noen som har opplevd noe lignende? Sannsynligvis er det bare noe som skjer, eller kan det være en svakhet i dekkene? Har Dunlop enasava 2030 sommerdekk som fulgte bilen. Brukt ca 2-3mnd.

Jeg fikk en skrue gjennom dekk foran to uker etter jeg kjøpte bilen rett hvor sidevegg starter slik at det ikke kunne reparere. Så måtte jeg vente flere måneder for en ny dekk fra Japan. Heldigvis var det rett før vinterdekkene skulle monteres. Jeg tror de energisparende dekk er kanskje ikke så sterk og er sårbære til sidevegg punktering på grunn av profilen (første centimeter av sidevegg ligger ganske nær til veien, selv med fult tryk i dekket.)
i MiEV eier siden september 2011

Kanadier

Jeg er veldig fornøyd med bilen - overdrevet rekkevidde reklame til tross. Men jeg har en pirk - når jeg parkerer bilen når den er våt og ikke bruker det i noen dager så ruster bremseskivene fast (calipers to disks.) Så må jeg bruke ganske mye motorkraft for å begynne å rulle. Det er en synlig rusteflekk som lager lyd til den er slipt av. Husker ikke at dette har skjedde på tidligere biler. Har noen andre opplevde dette?
i MiEV eier siden september 2011

hkaspenberg

Sitat fra: Kanadier på mandag 16. april 2012, klokken 12:08
Jeg er veldig fornøyd med bilen - overdrevet rekkevidde reklame til tross. Men jeg har en pirk - når jeg parkerer bilen når den er våt og ikke bruker det i noen dager så ruster bremseskivene fast (calipers to disks.) Så må jeg bruke ganske mye motorkraft for å begynne å rulle. Det er en synlig rusteflekk som lager lyd til den er slipt av. Husker ikke at dette har skjedde på tidligere biler. Har noen andre opplevde dette?

Klassisk feil på Think ihvertfall. Jeg pleier alltid å ta en kraftig oppbremsing eller to hver morgen med regenerering avslått. På "trilligene" kan man jo ikke slå av regen, men det er svært begrenset regen med helt fulloppladet batteri, så i dag tidlig gjorde jeg dette som en del av "morgenprosedyren".

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Stjerneglis

Kjør i C-programmet med minst mulig regen. og ta et par kraftige nedbremsinger innimellom når forholdene tillater det. Trå til skikkelig og ikke vær redd for at bremsepedalen og bremsene går i stykker (de tåler slikt helt fint ;) )

Unngå å stå med brekket på hvis bilen skal stå parkert en stund...
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

gbzdoc

Dette er jo et vanlig problem på de fleste biler om man parkerer med brekket på i vått vær. Så som nevnt over, parkerer du på flatmark nøy deg med å sette den i Park uten å dra til brekket.

Mener å huske at i-Mieven også tillot å tråkke på aksellerator og brems samtidig. To føtter kan dermed brukes til å slipe ren bremsene. :)

Kanadier

Takk for alle tipsene angående bremsene som ruster seg fast!
(P.S. Jeg parkerer ikke med brekket på.)
i MiEV eier siden september 2011

Snøkvit

Sitat fra: gbzdoc på mandag 16. april 2012, klokken 14:18
Mener å huske at i-Mieven også tillot å tråkke på aksellerator og brems samtidig. To føtter kan dermed brukes til å slipe ren bremsene. :)

Ifølgje brukermanualen er det feil. Det står det at ein ikkj må bruka gass og brems samtidig fordi det skal utløysa ein "sikkerhetsfunksjon" og bilen kan ikkje køyra meir....
Raud Leaf, 01/2014
"Snøkvit": kvit I-miev, 02/2011-01/2014, 34.000 km totalt

Kris

Fatter ikke helt hvordan det hjelper å ikke parkere med brekket på mot rustne skiver?
Oslo
Peugeot Ion 2012
Ingen bil nr. 2

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA