Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: iOS 11 og i3

Startet av AttackOfTheMac, torsdag 21. september 2017, klokken 10:36

« forrige - neste »

Muffinman

Men det er jo ikke midtkonsollen sin skyld. Blir som å skylde på speilet synes jeg.

daktari

Jeg vil tilbake til at Model 3 ikke er en "billig simpel folkebil". For $44.000 får man en loaded Alfa Romeo Giulia med 280 hp. De har samme størrelse og ytelser.
Jeg tviler på at S kommer i ny versjon utover små justeringer (hvor blir det av nye baklys?).  Markedet er for lite for den type bil. Smartere å satse på en ny billigere SUV (Y).

1000kwh

#32
Sitat fra: daktari på søndag 30. juli 2017, klokken 13:10
Jeg vil tilbake til at Model 3 ikke er en "billig simpel folkebil". For $44.000 får man en loaded Alfa Romeo Giulia med 280 hp. De har samme størrelse og ytelser.
Jeg tviler på at S kommer i ny versjon utover små justeringer (hvor blir det av nye baklys?).  Markedet er for lite for den type bil. Smartere å satse på en ny billigere SUV (Y).
Men det er jo ikke en elektrisk bil?

Jeg skjønner ikke dramaet her. Nye Nissan leaf skal vel selges for godt over 300000,-, det samme med VW Golf. Det er vel også i samme prisleie som Model 3 uten tilleggspakker, men med masse standardutstyr?

Edit: Mulig det er annen diskusjon her. I USA er det kanskje ikke den billigste bilen som man får tak i, men så har det vel vært snakk om å lage en "affordable" elektrisk bil. Ikke en bil som skal konkurrere med Hyundai og Kia på pris

bmw2002

Siden jeg ikke har Tesla forstår jeg kanskje ikke dette. Men når jeg kjøper ny bil vil jeg at det skal se ny ut og oppleves forskjellig fra den gamle. Dette er jo vanskelig dersom man har en Model S og ønsker noe nytt. Mange ønsker heller ikke å kjøpe en bil som har vært 5 år på markedet. Sånn sett kunne kanskje Tesla tjent på å lage en ny Model S.

ludwig_holberg

Sitat fra: bmw2002 på søndag 30. juli 2017, klokken 21:59
Siden jeg ikke har Tesla forstår jeg kanskje ikke dette. Men når jeg kjøper ny bil vil jeg at det skal se ny ut og oppleves forskjellig fra den gamle. Dette er jo vanskelig dersom man har en Model S og ønsker noe nytt. Mange ønsker heller ikke å kjøpe en bil som har vært 5 år på markedet. Sånn sett kunne kanskje Tesla tjent på å lage en ny Model S.

Forsåvidt riktig, men Model S er samtidig objektivt sett en svært god bil, og helt i teten teknologisk (kun slått av Tesla´s egen X og sikkert Model 3 også for øyeblikket). Jeg hadde vært fornøyd med en gjennomgang av interiør & teknologi, og jeg antar også det kommer ila 6-12 mnd.

daktari

Poenget mitt er at (jeg tror) at Model 3 er laget for å konkurrere med sportslige premiumbiler og vil oppleves slik. Bortsett fra bagasjeplassen ville kanskje mange av oss valgt 3 istedet for S, slik de fleste velger enn BMW 5er istedet for 6er Gran coupe.

Vi vet ikke hva Leaf 2 vil koste enda... Men Zoe starter på 230k. Dagens Leaf omtrent det samme nå i sluttsalgsfasen. Billigste 3 kan bli lavere  priset enn dagens egolf, selv om de ikke konkurrerer om samme marked.

Oddaa

Sitat fra: daktari på søndag 30. juli 2017, klokken 23:33
Poenget mitt er at (jeg tror) at Model 3 er laget for å konkurrere med sportslige premiumbiler og vil oppleves slik.
Da tolker vi "simpler, more affordable electric car" ulikt...



Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

tklev

Sitat fra: Oddaa på mandag 31. juli 2017, klokken 01:51
Sitat fra: daktari på søndag 30. juli 2017, klokken 23:33
Poenget mitt er at (jeg tror) at Model 3 er laget for å konkurrere med sportslige premiumbiler og vil oppleves slik.
Da tolker vi "simpler, more affordable electric car" ulikt...



Sent from my iPhone using Tapatalk
" Tesla does't make slow cars!! Sitat Elon.

Tror de fleste nok fortsatt tenker sportsbil..

Hodetelefoner

Jeg tror en bmw 3 serie går lengre enn bmw 7 serien.  Allikevel vil nok tolk helst ha 7 serien.
Elbil folk er rare....

rsomby

Sitat fra: Thorbjorn på lørdag 29. juli 2017, klokken 22:55
3 Long range:  310 Miles Range.   $44K

S75: 249 Miles Range $69.5K

S koster altså $25.5K (58%) mer uten noen options og med 98km lavere rated rekkevidde.

S er selvsagt bedre på noen punkter, men 3 har også en del fordeler.

S må få 85 og oppdatert interiør i expressfart! Helst før mandag når rentekampanje går ut :p

Jeg tipper at 75 pakken forsvinner når leveransene av 3 er kommet godt i gang.

TeslaK

https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/6qaq93/lets_be_real_a_310_mile_ev_for_44000_is_insanely/dkw1rzg/

Når du leser dette så skjønner du at Model S må oppdateres. Ny HW for den store skjermen er et minimum.
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

knut.aulie

Sitat fra: tklev på mandag 31. juli 2017, klokken 04:38
" Tesla does't make slow cars!! Sitat Elon.

Tror de fleste nok fortsatt tenker sportsbil..
"Hot hatch" gti bil, ikke sportsbil.

Tesla sin M3 er langt fra BMW sin M3, og hvertfall sportsbiler som Ferrari og Lamborghini.

Tesla model 3 konkurrerer med A4 men ikke RS versjonen (kan endre seg når preformance kommer) [emoji1]

1000kwh

Sitat fra: knut.aulie på mandag 31. juli 2017, klokken 10:32
Sitat fra: tklev på mandag 31. juli 2017, klokken 04:38
" Tesla does't make slow cars!! Sitat Elon.

Tror de fleste nok fortsatt tenker sportsbil..
"Hot hatch" gti bil, ikke sportsbil.

Tesla sin M3 er langt fra BMW sin M3, og hvertfall sportsbiler som Ferrari og Lamborghini.

Tesla model 3 konkurrerer med A4 men ikke RS versjonen (kan endre seg når preformance kommer) [emoji1]

BMW M3 er jo bare marginalt raskere enn den tregeste Tesla Model S :P jaja, BMWen er kjappere i svinger, men likevel ..

knut.aulie

Sitat fra: 1000kwh på mandag 31. juli 2017, klokken 10:39
Sitat fra: knut.aulie på mandag 31. juli 2017, klokken 10:32
Sitat fra: tklev på mandag 31. juli 2017, klokken 04:38
" Tesla does't make slow cars!! Sitat Elon.

Tror de fleste nok fortsatt tenker sportsbil..
"Hot hatch" gti bil, ikke sportsbil.

Tesla sin M3 er langt fra BMW sin M3, og hvertfall sportsbiler som Ferrari og Lamborghini.

Tesla model 3 konkurrerer med A4 men ikke RS versjonen (kan endre seg når preformance kommer) [emoji1]

BMW M3 er jo bare marginalt raskere enn den tregeste Tesla Model S :P jaja, BMWen er kjappere i svinger, men likevel ..
Skal nok ikke kjøre aktivt spesielt lenge før Tesla blir borte i bakspeilet, og på autobahn er det ikke nubbsjans.

Skulle bare mangle med en 300 tusen kroners elbil mot et monster til en mill med V8.
Drivstoff og bomring er derimot knockout [emoji12]

Diravi

#44
Sitat fra: Thorbjorn på lørdag 29. juli 2017, klokken 22:55
3 Long range:  310 Miles Range.   $44K

S75: 249 Miles Range $69.5K

S koster altså $25.5K (58%) mer uten noen options og med 98km lavere rated rekkevidde.

S er selvsagt bedre på noen punkter, men 3 har også en del fordeler.

S må få 85 og oppdatert interiør i expressfart! Helst før mandag når rentekampanje går ut :p

Trådstarter har definitivt et poeng, selv om flere her forsøker å snakke seg bort fra det. For ja, det kommer en billigversjon av Model 3 og vi vet ikke ennå hvordan den blir. Men Premium-utgaven er ingen liten og billig bil, den er like stor som en Audi A4, eller som en stor familiesedan var for noen år siden, og nå bekreftes det vi har ant en stund, nemlig at den oppleves romsligere enn Model S i interiøret. Model S er jo ikke en spesielt godt pakket bil. Forskjellen ligger i bagasjerommet, men ifølge Electrek har Model 3 større volum enn BMW 3-serie. Så plass er ikke noe stort argument, med unntak av den manglende bakluken, selvsagt - kan være en dealbreaker for en del.

Så kommer rekkevidde, og her slår TM3 nesten alle utgavene av TM3 - for mindre penger.

Så kommer utstyr og finish, og med et mulig unntak for noen tilvalg som luft kan du tydeligvis få TM3 med alt du kan få i TMS. Og finishnivået virker å være vesentlig høyere. Dørsidene i TMS har jo et visst kit car-preg... ;-) La gå at noen synes det er praktisk å ha færre oppbevaringsrom; det er også mange som ønsker seg tilbake til det enkle livet på tømmerhytta med utedo. Poenget er at en bil på dette nivået forventes å ha koppholdere rund baut (de kom til slutt), alle mulige smårom, høyverdige interiørmaterialer og påkostet interiørdesign. Og så kommer dette med den trege skjermen, noe som tydeligvis er løst i TM3.

Så gjenstår fartsressursene; der er TMS fortsatt overlegen i noen utgaver.

Men hvis ikke dagens TMS er bedre enn TM3 på annet enn bagasjeromsvolum, lastefleksibilitet og i noen grad fartsressurser, så er det vanskelig å profilere den som et mer eksklusivt alternativ.

Jeg tror dagens TMS 75D er et godt priset alternativ , men at basismodellen om kort tid heter 85D med ca 48-50 mil typical rekkevidde, nytt interiør og en oppgradert skjermmodul.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA