Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VAG investerer 655 milliarder

Startet av chaglen, tirsdag 12. september 2017, klokken 14:48

« forrige - neste »

chaglen

Er det noen som vet hva total kw-effekt og/eller hestekrefter er for 75D som nylig har fått ytelsesforbedringer (0-100 på 4.4 sekunder)?
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

eKramer

Skulle tro det var samme som i 90D , siden den har samme 0-100 tid ☺
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Model 3 reservert 12.06.2017

chaglen

2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

jazzwheel

#3
Sitat fra: chaglen på lørdag 22. juli 2017, klokken 11:18
Og Kw-effekt / hestekrefter i 90D er?
422hk

Edit: hk

Tuten

Reservert Audi e-tron quattro
2017 Model S 75D

chaglen

2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

chaglen

#6
Ser faktisk ut som 75D (med performance-oppgraderingen) har 518 hestekrefter / 386 kW: https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S. Det var imponerende høye tall.

(Forutsatt at det som står her er riktig da...)
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

jazzwheel

Nei, ikke la deg lure. Dette er summen av maks belastning pr motor (foran+bak), ikke total maksytelse.

Samme greia som skapte hele P85D 700hk saken.

chaglen

Ja, men dette er vel den totale effekten til de to motorene, men at begrensingen ligger i batteriet (?) I praksis er effekten mindre på grunn av at batteriet ikke kan levere nok kraft for å yte 100% av motorenes kapasitet. Stemmer det?
2017: Tesla Model S 75D 2017
2016: Tesla Model S 2013 Signature 85 kWh (solgt)
2014: BMW i3 2014 (solgt)
2010-2013: Buddy Pluss BAES 2010 (solgt)

olavxxx

hk/nm er uansett vanskelig å sammenligne med forbrenningsmotorer som må opp på turtall og bytte gir hele tiden :-)

Rolf Gjerdsjø

Men siden performance-oppdateringen av 75D gjør at den er nær på hva 90D yter, og når den såvidt jeg kan se har samme DU som 90D, så tilsier vel det 422 hk?
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

olavxxx

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på lørdag 22. juli 2017, klokken 21:43
Men siden performance-oppdateringen av 75D gjør at den er nær på hva 90D yter, og når den såvidt jeg kan se har samme DU som 90D, så tilsier vel det 422 hk?
Ryktet på teslaforum er at nye ytelsen var mulig ved å øke amper (amper * volt = watt), at den derfor kan ha ca samme effekten som 90D med lavere volt.

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: olavxxx på lørdag 22. juli 2017, klokken 21:52
Ryktet på teslaforum er at nye ytelsen var mulig ved å øke amper (amper * volt = watt), at den derfor kan ha ca samme effekten som 90D med lavere volt.

Det gir mening, men samtidig så har de første 75D'ene faktisk kommet med 85kWh/400V batteri. Min står med spec-kode med 75-batteriet (den befinner seg p.t. i Panama-kanalen ifølge MarineTraffic), så jeg er spent på om det allikevel dukker opp flere biler med den batteripakka.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

mthoring

S75D MCU1/HW3 - prod 27/8/17

Rolf Gjerdsjø

2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA