inventory 90D vs bestille 75D

Startet av Galemattis, torsdag 20. juli 2017, klokken 14:18

« forrige - neste »

cirys1

Sjekket nettopp "my tesla" jeg har fått showroom discount på 73000kr i tilegg fikk jeg i natt adjusted price redutcion på 66000kr det var rimelig digg. Nå har 90D blitt over 35000kr billigere enn den 75D`n som jeg byttet ifra.

olavxxx

Sitat fra: cirys1 på lørdag 22. juli 2017, klokken 21:28
Sjekket nettopp "my tesla" jeg har fått showroom discount på 73000kr i tilegg fikk jeg i natt adjusted price redutcion på 66000kr det var rimelig digg. Nå har 90D blitt over 35000kr billigere enn den 75D`n som jeg byttet ifra.
byttet du etter design var låst?

cirys1

Sitat fra: olavxxx på lørdag 22. juli 2017, klokken 22:25
Jeg hadde opprinnelig en 75d som jeg bestille i mai, etter at mange fikk rabatt på sine 90d så klarte jeg og bytte til en innventory med rabatt (uten og miste depositumet,2,5 måned etter at design ble låst) da ble 90D bare 30 lapper dyrere (med vinterdekk). Etter siste rabatt så har dagens 90 blitt ca 35k billigere enn den 75 jeg bestilte i mai, rimelig fornøyd med det.  ;D

prophan

Fikk du da totalt 139k i rabatt på din 90? Jeg har ikke noen price adjustment på min...

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

cirys1

Sitat fra: prophan på søndag 23. juli 2017, klokken 01:25
Fikk du da totalt 139k i rabatt på din 90? Jeg har ikke noen price adjustment på min...

Jupp, men min var ikke helt selvvalgt, en bil som allerede var produsert'/innventory..  :)

prophan

Ja. Det er min også. 6 seter med alt utstyr. Jeg har ikke fått like mye rabatt som deg. Sjekka mytesla nå. Kanskje j må spørre min salgsperson.

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

cirys1

Sitat fra: prophan på søndag 23. juli 2017, klokken 08:29
Ja. Det er min også. 6 seter med alt utstyr. Jeg har ikke fått like mye rabatt som deg. Sjekka mytesla nå. Kanskje j må spørre min salgsperson.

Det som er rimelig sikkert er at det ikke er noen vits å lagre pdf`n på skrivebordet slik om de forandrer..  :)
Har du sjekket mytesla idag?

Nasatech

Sitat fra: cirys1 på søndag 23. juli 2017, klokken 10:01
Sitat fra: prophan på søndag 23. juli 2017, klokken 08:29

Det som er rimelig sikkert er at det ikke er noen vits å lagre pdf`n på skrivebordet slik om de forandrer..  :)
Har du sjekket mytesla idag?

Evt. for å sammenligne? Pleier alltid å lagre de så jeg ser forandringer de gjør. Kjøpte en Founder selv. Hadde vervet 11 og fikk da alt utstyret gratis. Hadde da først 1.385 som pris, så 9xx og så trakk de fra 10.000 for hver jeg vervet på toppen. Endte på rundt 800.000 med alle tillegg [emoji4]

cirys1

Sitat fra: Nasatech på søndag 23. juli 2017, klokken 10:04
Evt. for å sammenligne? Pleier alltid å lagre de så jeg ser forandringer de gjør. Kjøpte en Founder selv. Hadde vervet 11 og fikk da alt utstyret gratis. Hadde da først 1.385 som pris, så 9xx og så trakk de fra 10.000 for hver jeg vervet på toppen. Endte på rundt 800.000 med alle tillegg [emoji4]

Joda jeg har lagret de for og følge med..  :)

Litt av pris du hadde fått, samme som min vanlige 90 uten alt.. :+1:

ToWalkOrDrive

Veldig rart at Tesla ikke sikrer seg mot valutasvingninger og holder jevnere priser. Høres jo ut som tombola i Kongeparken - hvilken pris får du i dag?
Tesla Model Y                         2021-

Nasatech

Sitat fra: cirys1 på søndag 23. juli 2017, klokken 10:45
Sitat fra: Nasatech på søndag 23. juli 2017, klokken 10:04

Joda jeg har lagret de for og følge med..  :)

Litt av pris du hadde fått, samme som min vanlige 90 uten alt.. :+1:

Ja, var veldig heldig da. Var første referral programmer. Tror ikke mange innså hvor bra deal det egentlig var. Er jo bare 5 Founder Model X (det måtte være Model X man bestilte) i Norge og den ene ble solgt rett til Russland.  Ref: http://teslastats.no

Er også spesielle modeller. Står Founder inne i displayet, på blinklys, bak på bilen osv. Egne vin nr. som starter på FF. Dette er også bilen TeslaBjørn fikk [emoji6]

olavxxx

Sitat fra: cirys1 på søndag 23. juli 2017, klokken 00:05
Sitat fra: olavxxx på lørdag 22. juli 2017, klokken 22:25
Jeg hadde opprinnelig en 75d som jeg bestille i mai, etter at mange fikk rabatt på sine 90d så klarte jeg og bytte til en innventory med rabatt (uten og miste depositumet,2,5 måned etter at design ble låst) da ble 90D bare 30 lapper dyrere (med vinterdekk). Etter siste rabatt så har dagens 90 blitt ca 35k billigere enn den 75 jeg bestilte i mai, rimelig fornøyd med det.  ;D
Høres ut som skikkelig service, hos meg foregikk det slik:
* Bestilte X75d etter jeg ble fortalt at 90-modellene og inventorymodellene ikke var med i kampanjen.
* Så kom ny ytelse, jeg tok kontakt med selger og hørte ikke noe tilbake.
* Sendte oppsigelsesmelding før designet ble låst, men da tok de kontakt og sa at jeg skulle la den låse seg, så skulle de ordne den nye ytelsen og raskere lader.
* Nå ble det igjen endringer på pakkene osv.. og rabatten min er jo smame som de som ikke hadde noe ekstrautstyr, så jeg synes jo det er litt rart.
* Bilen min er fremdeles ikke produsert, så jeg håper jo at jeg enten får den justert eller at jeg kan endre til en inventory x90d og beholde depositumet..

dissern

Sitter i tenkeboksen her nå siden inventory på X90D er tomt. Ser at jeg kan få en ny med alt utstyr x75 til en grei pris sammenlignet med inventory 90d. Med den nye x75d ser der ut til at forskjell i rekkevidde er redusert sammenlignet med inventory X90D (sliter med å finne offisiell Tesla info på 90d) og akselerasjon på 5,2 sek 0-100 km/t er vel også økt. Hmm... What to do?
Hvit Leaf - 2011
Model S 75D - 2017 *solgt*
Model X100 - 2017
Model 3 - 2021

olavxxx

Sitat fra: dissern på mandag 24. juli 2017, klokken 23:38
Sitter i tenkeboksen her nå siden inventory på X90D er tomt. Ser at jeg kan få en ny med alt utstyr x75 til en grei pris sammenlignet med inventory 90d. Med den nye x75d ser der ut til at forskjell i rekkevidde er redusert sammenlignet med inventory X90D (sliter med å finne offisiell Tesla info på 90d) og akselerasjon på 5,2 sek 0-100 km/t er vel også økt. Hmm... What to do?
Vanskelig valg ja, hvis du kan leve med rekkevidden til x75d får du jo mye for pengene da.
Aksen er jo ca samme som x90d (0.2s tregere) og rekkevidden virker å ha utjevnet seg med siste revisjonene.

I tillegg er jo smarte lys en del av standardutrustningen nå, men du må jo kjøpe den tilleggspakken for 50k hvis du vil ha hifi, vinterpakke eller biofilteret. Uansett havner du jo på en vesentlig lavere pris enn de inventory x90d som ligger ute nå.

Red_Harvest

Jeg bestilte meg ny X75D med alt i går, bortsett fra "evnen til å kjøre helt på egen hånd". Ganske grei pris :) Og rekkevidden er godt innenfor superchargere. For min del så kommmer den til å dekke alle behov og kjøremønster. Det er i tillegg 0,25% rentekampanje ut denne måneden, 0,517-ish effektiv rente.

Sent from my Moto G (4) using Tapatalk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA