Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla vibrerer.

Startet av Galemattis, mandag 11. september 2017, klokken 18:48

« forrige - neste »

cirys1

Sitat fra: olabt på fredag 21. juli 2017, klokken 23:28

Hvilken farge ble det på deg?

Kjøpte selv en av disse med 7-seter i hvit. Hadde egentlig tenkt en blå 75... menmen tenker det kan bli litt langtur med henger og da blir jeg nok lykkelig med 90 kontra 75.. 
75k mer enn egenspecca x75d, med litt unødig utstyr, men får vel litt av det igjen ved salg en eller annen gang.. og greit med bioweapon defence just in case :p

Det ble midnight silver på meg, det var den fargen jeg hadde bestilt på 75d``n også.
Hadde bare et par ultimater det var farge utvendig og innvendig, seter og h-feste, men kjekt og kunne motstå et biologisk angrep også.

Vet du noe om hvilke seter du får?? Er mest spent på om jeg får el-seter på 2.rad og glossy bakside 1 rad, om setene kan legges ned betyr absolutt ingenting for meg. Skal jeg frakte noe stort så bruker jeg henger og sove i bil har jeg gjort engang på snart 20 år med lappen så har ikke tenkt og begynne..  :D

olabt

Sitat fra: cirys1 på fredag 21. juli 2017, klokken 23:43
Sitat fra: olabt på fredag 21. juli 2017, klokken 23:28

Hvilken farge ble det på deg?

Kjøpte selv en av disse med 7-seter i hvit. Hadde egentlig tenkt en blå 75... menmen tenker det kan bli litt langtur med henger og da blir jeg nok lykkelig med 90 kontra 75.. 
75k mer enn egenspecca x75d, med litt unødig utstyr, men får vel litt av det igjen ved salg en eller annen gang.. og greit med bioweapon defence just in case :p

Det ble midnight silver på meg, det var den fargen jeg hadde bestilt på 75d``n også.
Hadde bare et par ultimater det var farge utvendig og innvendig, seter og h-feste, men kjekt og kunne motstå et biologisk angrep også.

Vet du noe om hvilke seter du får?? Er mest spent på om jeg får el-seter på 2.rad og glossy bakside 1 rad, om setene kan legges ned betyr absolutt ingenting for meg. Skal jeg frakte noe stort så bruker jeg henger og sove i bil har jeg gjort engang på snart 20 år med lappen så har ikke tenkt og begynne..  :D

Har ikke fått uttalt noe spesiellt. Men er vel 90% sikker på at vi får elektriske med matt rygg som fremdeles er standard på disse bilene i norge. Enig.. Fint og å slippe å få bagasjen i frontruta som med 6 seter :P
Sjekk specs i mytesla i dag :) var en hyggelig overraskelser der på morrakvisten etter prisjusteringen de har gjort på nybil.. kjenner jeg liker Tesla mer og mer allerede
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

Galemattis

And the plot thickens...
reserverte inventory 90D, ikke signert enda.
Idag ser jeg at det er nye vilkår for 75D:
Premium inkluderer vinterpakke og premium lyd og hengerfeste.
7seter er blitt billigere. -> den nye nedfellbare typen? Eller billigere for å bli kvitt den upraktiske ikkenedfellbare?
Finansieringsdealen på 0.25 er borte.
Blitt et helt annet regnestykke nå! Vurdere å bytte til en 75D.
Må finne ut av det relativt fort...

Edit :hengerfeste

olabt

Sitat fra: Galemattis på lørdag 22. juli 2017, klokken 10:25
And the plot thickens...
reserverte inventory 90D, ikke signert enda.
Idag ser jeg at det er nye vilkår for 75D:
Premium inkluderer vinterpakke og premium lyd og hengerfeste.
7seter er blitt billigere. -> den nye nedfellbare typen? Eller billigere for å bli kvitt den upraktiske ikkenedfellbare?
Finansieringsdealen på 0.25 er borte.
Blitt et helt annet regnestykke nå! Vurdere å bytte til en 75D.
Må finne ut av det relativt fort...

Edit :hengerfeste

Tror ikke 7 seter har endret seg.. Den var allerede billigere enn 6 seteren. Dette ble endret samtidig med nedfellbar 2. rad i USA.. selv om dette ikke kommer til norge (hvertfall det tesla har uttalt så langt)

Sjekk pris på din reserverte 90D.. jeg fikk en meeeget hyggelig ekstra showroom discount på min bestilte i natt..

Edit: For mange er det kanskje upraktisk å ikke kunne felle ned 2. rad.. For min del spurte jeg meg selv, hvor mange ganger har jeg egentlig gjort det på bilen jeg har i dag?.. . Svaret er faktisk 0.. da jeg uansett har 2 barneseter og "hundegrind" så er terskelen høy for å gjøre dette... da er det faktisk mer praktisk med de orginale x setene som kan tas frem for å slippe inn folk på 3 rad uten å ta ut barnesetet. I tillegg er de jo myyyye finere, elektriske og komfortable enn benken ala 5-setern som er på nye i USA nå.
Nissan Leaf - 25.07.2012

Galemattis

Får høre med selger.
75D med ønsket utstyr 801k (med referal)
90D samme utstyr (minus HIFI) 903k (med referal)
Åpenbart for meg...

morpheos

Huh! Sjekket specs i dag på min bestilte 90D (ny), og har fått en showroom discount på 64.250 kr. Gode nyheter siden det ikke er lengd siden det ikke var der. I kategorien "1st world problem" betyr det at jeg ikke lengre kan si at jeg har kjøpt en millionbil.." :p

Edit: ser at de har gitt avslag tilsvarende det premium lyd, vinterpakke etc kostet. Nice!

Galemattis

Hadde opprinnelig specket en 75D til 844 uten referal. Dette var uten premium og uten hihi.
Nå får jeg altså alt til 809 uten referal.
Prisen er dog med høyere rente...

olabt

sist jeg sjekket var det samme rente enda.. (på pc versjonen hvertfall).. annerledes på mobil av en eller annen grunn..

Og med den prisforskjellen du nevner vil jeg tro at du antakelig ikke har fått showroom rabatt på 90'n siden den ikke er bestillt..   Jeg kommer hvertfall Mye bedre ut med bestillte 90 en ny 75..
Nissan Leaf - 25.07.2012

spirrevipp

Har en X75D i bestilling. Fikk rabatt på 24k, men med ny prismodell så kunne det vært interessant å ta med premium også (har hifi, hengerfeste og vinterpakke allerede) siden den nå er mer edruelig priset. Dessverre er det for kort tid igjen før bilen går i produksjon til å kunne gjøre endringer.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Galemattis

Showroomrab på ca 65K med i regnestykket (vinterdekk/felg også)

Hvis ingen roper eureka og forklarer hvorfor jeg ikke ska nedgradere til 75D og spare 100k (pluss få med HIFI og fritt kunne velge farge på bilen ), så blir det 75D;)

spirrevipp

Hvis det er 100k + hifi + fritt fargevalg i differanse så ville jeg gått for X75.

Men er ikke 90 som du vurderte også justert prismessig? Kan være verdt å sjekke...
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Nasatech

Sitat fra: Galemattis på lørdag 22. juli 2017, klokken 10:57
Hadde opprinnelig specket en 75D til 844 uten referal. Dette var uten premium og uten hihi.
Nå får jeg altså alt til 809 uten referal.
Prisen er dog med høyere rente...

Man får ikke Tesla uten "hihi". Den er for kul å kjøre [emoji12][emoji23]

Galemattis

I stand corrected:(
På mobilen hadde autopilot blitt huket av-> dermed blir rett ny pris på 75D 842 etter referal.
Fikk tips om å dobbeltsjekke mytesla, for å se om ekstra rabatt hadde dukket opp-> oh yess! Fått ekstra showroom rabattt-> 90D IT is.

Sorry folkens, ikke meningen å spamme forumet. Er ny i teslaverden;)

Red_Harvest

Nye løsninger på premium-pakken nå. Endret seg i natt. Gir totalt sett lavere pris på X. Hifi og vinterpakke er inkludert i Premium nå. I tillegg er hengerfeste blitt standard på X :)

Sent from my Moto G (4) using Tapatalk

Nasatech

Hengerfeste som standard er genialt. Fikk kontakt med selger i dag som var veldig behjelpelig og kunne fikse ting nå i juli. Bare å sende PM om noen vil ha info.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA