Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: New rear seats..

Startet av AirCanada, søndag 10. september 2017, klokken 16:29

« forrige - neste »

stromifokus

Er det permanent stenging av elbil parkering på gang her?


Elmo

Sitat fra: www.tu.no 16. mars 2017
Elbilforeningen vil verne Kongensgate
Oslo kommune planlegger å bygge om ladeinfrastrukturen innenfor Ring 1. Dette vil halvere antallet ladepunkter, men gi raskere lading for varebiler og næringstransport.
Oslo kommune planlegger å bygge om ladeinfrastrukturen innenfor Ring 1. Dette vil halvere antallet ladepunkter, men gi raskere lading for varebiler og næringstransport. Foto: Mari Gisvold
Christina Bu, generalsekretær i Norsk elbilforening, er svært kritisk til kommunens planer om å stenge all gateparkering 1. juni.
– Politikerne i Oslo må forstå sammenhengen mellom behov for lading og mangel på ladere. Det er et stort behov. Og det er utrolig viktig at disse ladestolpene ikke fjernes. Det vil koste mye å fjerne dem og uansett hvordan man ser på det vil det være et stort behov for de laderne man har også innenfor Ring 1, sier hun.
Bu viser til at det gjentatte ganger har blitt snakket om en gradvis fjerning av bilene i sentrum, og at elbiler ikke bør fjernes fra gatene samtidig som fossilbiler.

Men der fikk de (vi) tydeligvis ikke gjennomslag >:( :-1-:
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Ingeniøren

Sitat fra: KjellG på onsdag 19. juli 2017, klokken 11:12
https://www.tu.no/artikler/kommunen-har-installert-gateladere-for-mange-millioner-nar-gateparkeringen-forsvinner-ma-alle-bygges-om/378068

Det er vel bare politikere som mener det er god økonomi å i flytte el-stolper til annet bruk når sitat: "Den største delen av kostnaden skyldes ikke stolpene man ser over bakken, men arbeidet under bakken, med graving og installasjon."  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Carl Anton Stenling

I høringsrunden rundt fjerning av gateparkering inkl. lading har Oslo og Akershus elbilforening selvfølgelig påpekt at det er lite hensiktsmessig å fjerne stolper når det mangler ladeplasser i Oslo. Samtidig har vi gitt innspill om at såkalt flytting/gjenbruk i liten grad tar vare på investeringen som er gjort.

Så får vi se hvorvidt høringsuttalelsen blir tatt hensyn til.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

E_S

All den tid store deler av Oslo sentrum har det utdaterte IT-nettet er det ikke bare-bare å "konvertere" til semihurtigladere (11 eller 22kW) selv om de "nye" ladestolpene støtter dette. Da må det settes opp ny trafo med TN-nett, om man ikke flytter alle stolpene til et sted som allerede har TN, men det er vel stort sett bare området ved Barcode/Operaen, Sørenga og Tjuvholmen som allerede har TN..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

jkirkebo

Sitat fra: E_S på torsdag 20. juli 2017, klokken 08:19
All den tid store deler av Oslo sentrum har det utdaterte IT-nettet er det ikke bare-bare å "konvertere" til semihurtigladere (11 eller 22kW) selv om de "nye" ladestolpene støtter dette. Da må det settes opp ny trafo med TN-nett, om man ikke flytter alle stolpene til et sted som allerede har TN, men det er vel stort sett bare området ved Barcode/Operaen, Sørenga og Tjuvholmen som allerede har TN..

De kan dog enkelt konvertere 2x3,6kW til 1x7,4kW. Det høres jo ut som det er det som gjøres, mhp. å "halvvere antall ladepunkter for å gi raskere lading for varebiler og næringstransport".
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

chriso89

Dette bryter at alle drsr til under festning inkl hybrider så blir det fult der også

KjellG

Er vel det som er begrunnelsen? Mindre kjøring med bil innenfor ring 1.

stromifokus

#9
Litt moro idag når jeg skulle hente bilen; det stod svenske tv-reportere som skrøt av at Oslo er så langt fremme på miljø i denne gaten foran kameraet (bilen min ble kanskje filmet da). Heldigvis blir slik miljøforurensing slutt i følge MDG på når de fleste ladeplassene her forsvinner om noen dager  :police:

herlig

Carl Anton Stenling

Det er faktisk et godt poeng at ladeplassene i Kongens gate har bidratt til flere medieoppslag internasjonalt enn alle andre ladeplasser. Bare av den grunn burde disse plassene beholdes.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Ingeniøren

Sitat fra: Carl Anton Stenling på torsdag 20. juli 2017, klokken 22:54
Det er faktisk et godt poeng at ladeplassene i Kongens gate har bidratt til flere medieoppslag internasjonalt enn alle andre ladeplasser. Bare av den grunn burde disse plassene beholdes.

Burde stå som minnesmerker for de årene Norge satset på miljø og fikk internasjonale oppslag. Det er vel bare snakk om et par år til og så er det slutt  :-1-:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

ProsjektX

Hele greia er jo bare artig. Man får som man stemmer og det er slik Oslo folka vil ha det... MDG og AP my ass... ;)
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

Myrvang

Er disse plssene fjernet enda? Har tenkt å stå der i natt...

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Orbit

Er forbi en gang i 16-tiden i dag, kan sjekke da (og oppdatere her). Er uansett bare den ene siden som forsvinner i denne omgang da...... men det kan uansett være et problem å finne plass her på ettermiddagen.

Det underjordiske anlegget under festningen et par kvartaler unna er et alternativ dersom du skal parkere <10 timer.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA