Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vanlige feil samt løsninger på problemer ved nye Think

Startet av Finn Arne, mandag 04. april 2011, klokken 10:11

« forrige - neste »

Finn Arne

Leste følgende på Norstart sin hjemmeside:
I følge salgsdirektøren i Think er årsaken til forsinkelsen dette:
elbilforum.no ser vi at det er frustrasjon over forsinket / manglende levering av biler kunder har bestilt? Hva er det som forsinker? Når vil leveringene igjen gå som normalt?

- Think 4-seter ble helt konkret forsinket som følge av at de høydejusterte frontlyktene (nødvendig på grunn av økt last bak i bilen) ble forsinket. Og så har det vært visse forsinkelser knyttet til introduksjon av en oppgradert varmer. Dette begynner nå å komme på plass. Ellers er opplevd forsinkelse alltid litt sammensatt; vi må nok bli flinkere på kommunikasjon med våre forhandlere slik at de på sin side kan gi sine kunder oppdatert informasjon.


Greit å få beskjed for de som har bestilt og venter på bilen sin, får håpe at de nå får orden på dette slik at bilene raskest mulig kan leveres ut til de som har bestilt.
Åpenhet og ærlighet vil gi dem mer fornøyde kunder, og det trenger de når de bare har 18% markedsandel. Bilen er jo bra og fortjener en mye høyere markedsandel enn dette.
Kjøpte en sort Think City 2001 mod. 28.01.2011.
Kjøpt på 47 000 km. regner med å kjøre ca 12 000 km pr år.
Kjøpte en sort Think City 2011 mod. Lithium, 4 seter, med AC og oppvarmet fronrute,  15.04.2011.
kjøpt på 1 400 km. :-)
Bor på Løvenstad i Rælingen.
Dette er er spenning i hverdagen.

nofuelno

Jeg hadde forventet en estimering om når leveringen kommer i gang igjen...
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Go-carter

...så spørs det jo om salgssjefen pynter på sannheten her, eller "glemmer" å nevne ting?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

commiesoft

Hvorfor i allverdens rike tar de ikke tak i dette direkte her på forumet?

At ting tar tid, og at forsinkelser kan oppstå er greit nok, men ikke om
elbilen din koster nesten 300 tusen og fabrikanten ikke snakker med
kundene!

Det er vel enklere for en liten fabrikant som Think å delta på nettet enn en
stor fabrikant som f.eks Mitsubishi, så mitt håp er at de våkner opp.

Lunde

Sendes til uka sies det. Aner ikke hvorfor TH!NK ikke er aktiv på nettet. Det er vel bare en sylfersk elbilforhandler som har brukt formet med ymse kommentarer enn så lenge. Plusser og minuser med det, men selvsagt kommer det an på innholdet og formålet. Om de ikke har gitt klare svar kan det jo skyldes at de ikke har hatt noen?
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

mohpet

Sitat fra: Finn Arne på torsdag 10. mars 2011, klokken 23:53.... Og saa har det vaert visse forsinkelser knyttet til introduksjon av en oppgradert varmer. Dette begynner naa aa komme paa plass.

Er det noen som kjenner til denne oppgraderingen? Gaar man tilbake til luftbaaren varme? Vil oppgraderingen gjelde alt av biler som (forhaapentligvis) kommer naa?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Lunde

Nivåregulering av frontlys grunnet økt lastekapasitet på nye modeller. Det vannbårne varmebatteriet på 4kW erstattes på sikt med et elektrisk varmebatteri på 3,5kW. Sistnevnte vil oppleves som raskere og mer effektivt på kortere turer. Førstnevnte en fordel om man mot formodning ønsker å montere en Webasto vannvarmer på 4-5kW. Denne kan jo kobles til samme rørsystem og varmeregulering. Nesten et fett på langturer, men luftvarmen vil levere all energi til kupe og ikke miste noen hundre watt i rørene som står for varmedistribusjonen (vannbåren varme)

Antispinn og antiskrens står vel også på tapeten og vil vel være på samtlige levert fra og med nå straks.

Kommer vel på sikt med en ibox også der man med en app kan sjekke status på ymse i bien via en smarttelefon.  Hurtiglading på litium varianten og hurtigerelading av ZEBRA bør og vil nok komme på sikt. 
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

mohpet

Sitat fra: Lunde på søndag 13. mars 2011, klokken 21:49Det vannbaarne varmebatteriet paa 4kW erstattes paa sikt med et elektrisk varmebatteri paa 3,5kW.

Paa sikt - det betyr at det ikke kommer endringer paa varmeanlegget paa biler som shippes naa, og kanskje heller ikke i de foerste derpaafoelgende shippingene?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Gogs

Jeg synes Think er en flott bil. Hadde det ikke vært for alt dette rotet fra Think og Valmet, hadde vi i dag kjørt rundt i vår nye blå elbil fornøyd som bare det.

Men vi har ikke mulighet til å vente lenger, og har derfor kansellert bestillingen. Triste greier... Men kanskje blir det hell i uhell, for om et halvt år er kanskje Nissan Leaf i butikken. Denne har jo 5 fullverdige seter istedet for 2+2, har plass til mer bagasje og er kåret til årets bil både i Europa og USA. Høres ut som et trygt og godt kjøp! ;-)

En erfaren produsent som Nissan er nok også mer dreven på kundebehandling. Håper Think også kommer opp på et bedre nivå snart når de har et så godt produkt...
Sort/mørkegrå BMW i3 2014
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

Go-carter

Ja en kan jo lure på hvor mange avbestillinger Think har råd til... ???
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Lunde

Om du har den ene eller andre utgaven av varmeapparat er ikke avgjørende i praksis. Jeg for min del setter pris på vannbåren som jeg har i dag. Vet ikke når men vet at de kommer med endringer. Dog er det intet nytt at en bilprodusent har endringer på gang uten at det er alfa og omega å få med seg den siste. Om du helst vil vente til alle endringer er på plass må du sannsynligvis vente 4ever uansett hvilken bilmodell du venter på.


Ja det er trist at det blir som det blir noen ganger  :-\

Kjenner flere som bestiller i disse dager så det står ikke å faller på en og annen avbestilling selv om det selvsagt er kjedelig.
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Hans Håvard Kvisle

Det er virkelig trist for Think at avbestillinger nå kommer. Men det er ikke vanskelig å forstå at tålmodigheten tar slutt for enkelte. God kommunikasjon og presis informasjon ville ha hjulpet Think. La oss kalle det å vise litt omsorg for kundene og entusiastene de har rundt seg.

Det er frustrasjon også i forhandlerapparatet pga manglende informasjon. Så det er ikke bare den forventningsfulle bileieren som irriterer seg.

Det jeg forsøkte å få til på elbil.no, var å få et ærlig og utfyllende svar fra "toppen" av Think. Nå er ikke jeg en revolverjournalist, men sendte bare noen spørsmål på epost. Jeg synes selv de kunne ha brukt anledningen til å være mer informative. Kanskje de ikke har helt oversikt over situasjonen?
St.Hanshaugen

Elmo

Sitat fra: Gamleola på søndag 13. mars 2011, klokken 22:48
Triste greier... Men kanskje blir det hell i uhell, for om et halvt år er kanskje Nissan Leaf i butikken.

Tror ikke du skal ha for store forhåpninger om at Leaf kommer til Norge i år nå, med katastofen i Japan. Mange bilfabrikker må stenge pga strømsparing, og de er vel knapt ferdig med produksjonen som skal til USA.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lunde

Tror ikke du ville blitt skuffet over TH!NKen om du var komfortabel med plassen tross alt  :D

Når Leaf kommer vet ingen med sikkerhet  :-\
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA