Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 12v kontakt høyresiden midtkonsoll, buck converter

Startet av Toalmar, fredag 01. september 2017, klokken 14:02

« forrige - neste »

Toalmar

som overskriften sier så har jeg den siste tiden hatt problem med å få ladet iPhonen min i bilen. Den bare hopper mellom lading og ikke lading, i tillegg får jeg denne lyden som kommer når man kobler i ladekabel. veldig irriterende. Trodde først det kom av at jeg hadde fått en annen iPhone via jobb en min forrige Android, men det var det ikke. Nå har jeg selv 2 stk iPhone 6 + min kones iPhone 6 så det er 3 stk som har samme symptom. 2 av de er tilkoblet bilen, så det er ikke grunnen da den siste oppfører seg likt.
Jeg begynner å tro problemet kom etter at jeg hadde feilmelding på drivverk og bilen inne og fikk oppdatert software.
Noen andre som har hatt eller har samme problem?
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

jan.lrsn

Jeg hadde også dette problemet. Jeg byttet kabel så ladet den som normalt igjen  :+1:

Har også fått samme feilmelding på drivverk og oppdatering av software.

Toalmar

Sitat fra: jan.lrsn på torsdag 06. juli 2017, klokken 20:40
Jeg hadde også dette problemet. Jeg byttet kabel så ladet den som normalt igjen  :+1:

Har også fått samme feilmelding på drivverk og oppdatering av software.
Jeg har prøvd 2 forskjellige kabler, den ene mener jeg bestemt er original også
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Autowinder

#3
Original kabel er ikke alltid garanti for at det fungerer. Det ser man på hvor raskt kablene endrer farge fra hvite til mer grålig. Kvaliteten på plast/gummi i overflaten er elendig. Sjelden opplevd kabler som tåler så lite bøying før de krakelerer eller får brudd, som de originale. Jeg har fire år gamle iZound kabler som er som nye, mens originalene er defekte etter to år, så internt brudd er ikke uvanlig. Sjekk med fler kabler for å være sikker.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

lr-80

Har faktisk samme med flere av våre kabler som ser helt nye ut. Både originale og ettermarked. Kjempeirriterende.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

Toalmar

Da etter å ha prøvd 5 forskjellige kabler fant jeg en som virket. Denne vil nå være i bilen fast
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

PionerThink

Jeg kjøpte sorte 0,5 m kabler hos Jula og Biltema da jeg ikke ønsket så mye ledning liggende 8)
Begge virker i våre to BMW'er i USB, men kan vel vagt huske at en av våre barn klaget på en dårlig originalkabel tidligere, men det var via lader i sigarett-tenner uttak, så da hadde den vel virket dårlig i USB også :o
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

Toalmar

Nå har jeg hatt både originale og uoriginale i bilen i 6 mnd og det er først nå i det siste problemet har oppstått. Jeg tror fortsatt det har med oppdateringen hos BMW det har skjedd noe. Jeg tror vel iPhone er litt var på spenningen


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

jan.lrsn

Iphone-kabler er forbruksvare her i huset iallefall  :laugh:

jkirkebo

Sitat fra: jan.lrsn på fredag 07. juli 2017, klokken 15:58
Iphone-kabler er forbruksvare her i huset iallefall  :laugh:

Hva i alle dager gjør dere med kablene? Vi har iPhone og iPad begge to, og vi har aldri slitt ut en eneste lightning-kabel. En gang for mange år slet jeg ut en 30-pins kabel til iPhone 3GS, men det har også vært den eneste.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Of topic, men jeg har to lightning-kabler på pulten. Den ene har mistet en god del av gummitrekket.
Den andre har en sprekk på langs i plasten på selve pluggen og virker kun den ene veien.

I skapet har jeg to gamle iPad/iPhone kabler. Den ene har slitasje helt inn og i selve kabelskjermingen.
Den andre mangler halve plastkapslingen rundt pluggen.

Hjemme har en belkin lightning-kabel tatt kvelden etter ca ett år. Antakelig brudd i kabel.
I tillegg til disse har jeg en del kina-kabler som har sluttet å virke uten videre (antakelig deaktivert av Apple).
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Autowinder

Jeg vedder på at Apples kabelkvalitet er årsak til kortslutning og branner. Om brukerne hadde sjekket isolasjonen oftere hadde det vært mye mindre branner rundt om, med årsak i telefoner som lader.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Orbit

Er dette en svakhet med USB-kontakten i bilen (dårlige toleranser)? Jeg har stabil forbindelse med micro-USB og 30-pins mot en gammel iPad (inkl dataoverføring). Men med lightning-kabler - også originale - er det vanskelig å få det stabilt (mot iPhone). Er det noen som har byttet kontakten i bilen med suksess? Reklamasjon?

Skal prøve senere med lightning mot iPad, men også med iPhone med en forlengerkabel på USB-siden.

Ser at Jula/Biltema sine kabler fungerer for andre, så får evt prøve dem om ikke noe annet løser saken.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

streken

Jeg har slitt med å lade iPhone via usb-kontakten siden bilen var ny, med forskjellige kabler (som fungerer finfint til usb-lading i Renaulten min). Har bl.a. prøvd å lade Apple Watch og GoPro, med samme frustrerende resultat. Tar kun imot lading etter å ha tatt ut og satt i kabelen mange ganger, og kabelen må for enhver skyld ikke berøres etter at ladingen endelig har startet - for da stopper den.
Da jeg skulle oppdatere kartprogramvaren for et par uker siden, viste det seg å bli en svært utfordrende oppgave. Minnepinnen måtte tas ut og settes inn igjen og igjen (trengte mange kjøreturer for å få gjort ferdig oppdateringen).

I dag dro jeg innom Bilia Ski. De tok en rask titt og konkluderte med at kontakten var løs (den har faktisk vært småslarkete hele tiden, når jeg tenker etter). Verkstedtime for bytte av kontakten er satt opp og det vil bli fikset. Godt med en forhandler som tenker løsning når jeg har et problem.
Forventer å kunne lade iPhonen uten problem når dette er ordnet.
2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. 73000km etter 32mnd. Tilnærmet feilfri drømmebil 🤩
2018 Husqvarna Svartpilen - for lydens skyld.

Eks:
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

DanielSG

Til informasjon så er ikke USB-uttaket ment til lading, men mediaoverføring. Du vil oppleve svært lav ladehastighet. Anbefaler 12 V (sigarettenner) for lading.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA