Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mulig å få til godkjent hengerfeste for e-Golf slik som for Renault Zoe?

Startet av brako79, fredag 01. september 2017, klokken 10:35

« forrige - neste »

brako79

///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

cra

Det ser veldig ut til å være en Renault, men det ligner med på en Captur (eller til nød en Clio) enn på en Zoe. Zoe mangler det bakerste vinduet.

Edit: Link til Peugeot sine biler, sammenlign gjerne selv. https://renault.no/alle-biler
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Gordon Retriever

Sitat fra: cra
Edit: Link til Peugeot sine biler, sammenlign gjerne selv. https://renault.no/alle-biler

He-he. ;D

Ligner Renault Clio Sports Tourer, ikke riktig en elbil...

Gordon Retriever

And Renault Clio Sports Tourer it is.

NRKs journalister har litt mer peiling på bil en BAs...

Politiet har beslaglagt førerkortet til SUV-føreren som rygget inn i bilen til de danske turistene på motorveien i Åsane utenfor Bergen.

Link

cra

Kanskje han samme som var her på bobilferie for et par tiår siden? Lå bak han i nesten ei mil i 50km/t i 80-sona (svingete veier og sporadisk mætende trafikk). Ga noen hint når vi nærma oss plasser med busslommer e.l. (kjent strekning for meg), først i form av blinking med lys og etterhvert korte klemt i hornet, men null reaksjon. Først da jeg la meg konstant på fløyta kom han seg til slutt ut på ei busslomme og kunne nyte utsikten derifra.
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

nr1rayner

Skjønner ikke at drivstoff har noe med saken å gjøre..?
I ALLE saker hvor elbil er involvert blir det uttrykkelig påpekt at det er nettopp elbil som er innblandet (påkjørt bakfra, kjørt ut, kollisjon, fyllekjøring osv). Ser aldri at bensin/diesel er påpekt, annet enn kanskje ved lekkasje.
Har media gått inn for å henge ut elbiler?
Eller vet de bare at ordet elbil gir klikk/salg?
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

cra

Sitat fra: nr1rayner på lørdag 08. juli 2017, klokken 22:35
Har media gått inn for å henge ut elbiler?
Eller vet de bare at ordet elbil gir klikk/salg?

Begge deler. Det er liten tvil om at "elbil" trigger nettrollene; det er bare å lese kommentarfeltene under slike saker.

En bedre betegnelse på journalister er klikkhorer. Jeg leser snart ikke nyheter lenger bl.a pga villedende overskrifter.
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

arthur

Og hvorfor var det så viktig å påpeke at den andre bilen var en SUV? Her driver man og henger ut eiere av SUV - dårlig gjort!
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

Sele

Ikke var det en elbil men SUV sjåføren fikk korrekt nok beslaglagt førerkortet,forferdelig oppførsel.

Griffel

Sitat fra: Sele på fredag 14. juli 2017, klokken 09:28
Ikke var det en elbil men SUV sjåføren fikk korrekt nok beslaglagt førerkortet,forferdelig oppførsel.
Nei. Den ene bilen var ikke en elbil, det var den andre bilen som var en SUV. :).
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Sitat fra: arthur på mandag 10. juli 2017, klokken 14:05
Og hvorfor var det så viktig å påpeke at den andre bilen var en SUV? Her driver man og henger ut eiere av SUV - dårlig gjort!

Kan aldri henge ut SUV'er nok spør du meg. Makan til egosentriske biler. Tunge uekonomiske og store utenpå med lite plass inni. Ofte kjørt av unge damer som ikke ser små dyr og barn i veibanen på vei til en barnehage 200m unna egen bolig. >:(
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Oddaa

Sitat fra: elektrolux på fredag 14. juli 2017, klokken 10:06

Kan aldri henge ut SUV'er nok spør du meg. Makan til egosentriske biler. Tunge uekonomiske og store utenpå med lite plass inni. Ofte kjørt av unge damer som ikke ser små dyr og barn i veibanen på vei til en barnehage 200m unna egen bolig. >:(

Ja fysj og fysj, jeg tror det er en CR-V innblandet i denne saken ut fra bildene. Den er jo nesten like tung som en e-Golf. Bare 100 kg lettere eller noe sånt. Og sikkert ikke så mange flere kubikkmeter innvendig plass heller. Totalt bortkastet...

Poeng: Om en liker elbiler er det vanskelig å klage akkurat på vekten til andre biler.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på fredag 14. juli 2017, klokken 10:06
Sitat fra: arthur på mandag 10. juli 2017, klokken 14:05

Er ikke lite plass inni en Model X ihvertfall. Ofte kjørt av meg, på langkjøring, med tung henger bak ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Tankene mine går til Store diesel SUV'er lurt på kunder med gammel Coralla med 0,7l forbruk, og med indikasjoner om at denne bruker mindre drivstoff. >:(
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA