Nedfellbar 2. rad på 7-seter

Startet av DonPedro, torsdag 06. juli 2017, klokken 08:16

« forrige - neste »

DonPedro

Er det noen som vet om/når nedfellbar 2. rad blue tilgjengelig på 7-seteren i Norge? Der det er lansert i konfiguratoren i USA.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Nasatech

Mons

I følge Tesla blir de ikke tilgjengelige i Europa i det hele tatt, og at de derfor heller ikke kan ventes om en stund. Om det er sant, gjenstår å se. Jeg ba nemlig om utsatt leveranse, for å få disse setene, og fikk dette til svar.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

Kim Kim

Sitat fra: Mons på lørdag 08. juli 2017, klokken 17:46
I følge Tesla blir de ikke tilgjengelige i Europa i det hele tatt, og at de derfor heller ikke kan ventes om en stund. Om det er sant, gjenstår å se. Jeg ba nemlig om utsatt leveranse, for å få disse setene, og fikk dette til svar.

At Musk med sine effektiviseringer og standariseringer av produksjonslinjer skulle kjøre en slik forskjell over tid høres meget usannsynlig ut.

Er ingen grunn til å ha en annen løsning for Europa.

Jeg tipper vi får de når restlagret er tomt eller avtalen med leverandøren går ut.
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Epleskreller

Sitat fra: Kim Kim på søndag 09. juli 2017, klokken 12:51
Sitat fra: Mons på lørdag 08. juli 2017, klokken 17:46

At Musk med sine effektiviseringer og standariseringer av produksjonslinjer skulle kjøre en slik forskjell over tid høres meget usannsynlig ut.

Jeg tipper vi får de når restlagret er tomt eller avtalen med leverandøren går ut.

Jeg rådet i går en jeg kjenner til å vente med bestilling til det er på plass. Jeg ser heller ikke fornuften i å ha to ulike versjoner over tid. Nå handler det om å kvitte seg med lageret eller det de har forpliktet seg til å kjøpe (tror jeg)..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øyvind.h

Jeg tenker man bør se an hvordan løsningen faktisk blir. Vesentlig fare for at nedfellbare seter går på bekostning av en del andre praktiske funksjoner, noe som ikke gjør valget åpenbart.

Eksempelvis muligheten til å ha seterad 2 langt fremme for benplass på rad 3, mulighet for å tilte hele setet, mulighet for bred og god tilgang til rad tre etc.
Ikke sikkert dette er perfeksjonert i første versjon av nedfellbar rad 2 for 7-seter.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Håper denne løsningen kommer til Europa!
Løser den skuffelsen jeg fikk da jeg så Model X først gang og oppdaget jeg ikke kunne få med saker og ting ofte stappet i Model S ved å legge ned setene i andre rad.
I tillegg ingen oppsamling av grus fra barn og andre passasjerer ned i "brønnen" som dagens søyler på 6/7 seter kan fryktes å få.

Så for meg: en Model S med 7 seter og nedfellbare rekke i andre rad er en "drømmebil" som er blitt betydelig mer praktisk og anvendelig, kan gjerne komme som en tilleggsopsjon for de som heller foretrekker mer staselig design og seter som går fram og tilbake og tilter.

Rekkevidde WLTP+EPA+"reell"
Lanseringskalender og tekniske data elbil

Eier: Enyaq 85X
Eid: TMY, e-Soul, TM3, e-Niro, Kona, Soul EV, TMS, Leaf + 17 ICE

d58palset

I USA gikk også prisene på 7 seter ned da den nye varianten ble lansert.

Ønsker man seg 6 seter i dag vil det jo være billigere å bestille 7 seter og satse på at man kan demontere midtre sete. Mener å ha sett en bil på finn hvor dette var gjort. Da har man også en fleksibilitet til å kunne endre igjen (spesielt kjekt den dagen bilen skal selges og man da henvender seg til flere kjøpere)

Epleskreller

Sitat fra: d58palset på mandag 10. juli 2017, klokken 09:41
I USA gikk også prisene på 7 seter ned da den nye varianten ble lansert.

Ønsker man seg 6 seter i dag vil det jo være billigere å bestille 7 seter og satse på at man kan demontere midtre sete. Mener å ha sett en bil på finn hvor dette var gjort. Da har man også en fleksibilitet til å kunne endre igjen (spesielt kjekt den dagen bilen skal selges og man da henvender seg til flere kjøpere)

Du skal være mer enn litt "handy" for å gjøre det. Tesla må også endre software dersom man endrer fra syv til seks.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

d58palset

Sitat fra: Kim Kim på søndag 09. juli 2017, klokken 12:51

På den ene siden krever ikke to løsninger så mye ettersom den ene løsningen involverer 6 seter + midtsete mens den andre involverer setet fra 5seterversjonen.
Men jeg ser ikke logikken i å lage 2 versjone for bare å tilby en i hvert marked. Spesielt mtp hvordan valgmulighetene i konfigurator er blitt redusert tror jeg også at det kommer til å bli en felles løsning (den nye) for begge markeder. Jeg tipper som deg at dette handler om å bruke opp et parti seter... (Skulle de beholdt den gamle 7 setersløsningen ville det vel vært naturlig at denne var dyrere enn 6seteren de nettopp har satt opp prisen på?)

Så har begge løsninger sine fordeler
Gammel versjon:
+ estetisk
+ sitterkomfort
+ justeringsmuligheter vinkel og lengderetning
+ Adkomst uten å klatre over nedslått seterygg

Ny versjon:
+ rimeligere
+ Mulighet til å slå ned seter (stort pluss - for mange helt avgjørende)
+ mindre kompleks løsning (kanskje viktigst når bilen er utenfor garantitid)
(+?) (Kanskje bedre plassering av bena til stolene på 2. seterad - slik at passasjerene i 3. rad får bedre benplass?)

d58palset

Sitat fra: Epleskreller på mandag 10. juli 2017, klokken 09:48

Du skal være mer enn litt "handy" for å gjøre det. Tesla må også endre software dersom man endrer fra syv til seks.

Sikker på at man er helt nødt til dette? greit nok for at ting skal stemme på skjermen etc, men vil man få konstante feilmeldinger?

Jeg så som sagt en bil på finn hvor dette var gjort.

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

prophan

Praktisk løsning som er på ingen måte revolusjonerende, men mindre eksklusivt og kul enn monopostene.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

fonberg

Sitat fra: d58palset på mandag 10. juli 2017, klokken 09:50

Så har begge løsninger sine fordeler
Gammel versjon:
+ estetisk
+ sitterkomfort
+ justeringsmuligheter vinkel og lengderetning
+ Adkomst uten å klatre over nedslått seterygg

Ny versjon:
+ rimeligere
+ Mulighet til å slå ned seter (stort pluss - for mange helt avgjørende)
+ mindre kompleks løsning (kanskje viktigst når bilen er utenfor garantitid)
(+?) (Kanskje bedre plassering av bena til stolene på 2. seterad - slik at passasjerene i 3. rad får bedre benplass?)

Ny versjon kan også justere ryggvinkel samt lengderetning. Dermed er også adkomst til tredje rad OK. I mine øyne er ny versjon en klar vinner, og gjør X mye mer aktuell for en som meg - hadde den fått enklere bakdører hadde vi vært i mål, jeg og X-en.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

Kimpala

Min er visst i Drammen ca nå, og på mytesla er det nå bilde av de nye setene! Med skygge av de gamle (photoshop?)
Blir spennende da
X
3

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA