Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Faceliften er ute på nettet

Startet av Svend O, tirsdag 29. august 2017, klokken 22:33

« forrige - neste »

Svend O

-----
Lever av ord og bilder
* Vurderer å hente en Fiat 500E fra USA
* Kalkhoff Agattu Premium Elsykkel
* VW Golf Plus

Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

nr1rayner

Spennende!
Solceller på taket har vært totalt meningsløst. Var jo en hybrid nå som kom med det, ladet vel til ca 5 km kjøring pr dag omtrent. Men her må det jo være så effektive paneler at det faktisk utgjør noe!
Synd å se så lite data på bilen.. I Amsterdam kan man vente 10'km pr år fra panelet alene, det er jo ca 60% av min ganske normale kjørelengde  :D
Da burde man vel fint kunne forvente å knapt plugge bilen inn om sommeren i Norge  :+1:
https://www.lightyear.one
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Beckern

Sitat fra: nr1rayner på lørdag 08. juli 2017, klokken 22:45
Spennende!
Solceller på taket har vært totalt meningsløst. Var jo en hybrid nå som kom med det, ladet vel til ca 5 km kjøring pr dag omtrent. Men her må det jo være så effektive paneler at det faktisk utgjør noe!
Synd å se så lite data på bilen.. I Amsterdam kan man vente 10'km pr år fra panelet alene, det er jo ca 60% av min ganske normale kjørelengde  :D
Da burde man vel fint kunne forvente å knapt plugge bilen inn om sommeren i Norge  :+1:
https://www.lightyear.one

Jeg ville veldig ikke holdt pusten. De skal først finne opp noen solcelle panel som er mange ganger så effektive som verden hittil har sett.
Panelet skal så vidt jeg kan se produsere mer strøm enn hva solen gir pr. m2. Vi snakker om minst 100% effektivitet der man nå er world class med 30% og mer vanlig er 20%.
Det lukter overhyping lang lang vei.

sylwester

Litt morsomt er jo Stella-bilen med 15kWh-batteri og 1,5kW solcellepanel så skriver den kan lades fullt i sola på under 45 minutter. It illegg hevder de at den klarer 23Wh/km (basert på nattrekkevidden) som er litt for utrolig til å være sant.

En vanlig bil vil ha mindre solcellepanel og mer friksjon.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA