Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Oppgradert ytelse 0-100

Startet av depalma, søndag 27. august 2017, klokken 14:29

« forrige - neste »

Kim Kim

Sitat fra: snd på torsdag 29. juni 2017, klokken 22:18
Sitat fra: depalma på torsdag 29. juni 2017, klokken 22:01
Prøvekjørte en demobil idag og spurte om jeg kunne få prøvesitte en bil med premium-lydpakken og en med standard. Selgeren sa at demobilen hadde begge installert og at det var bare for meg å veksle mellom dem ved å krysse på eller av for "Dolby Sourround Sound" checkboxen... Veldig lugubert egentlig for det var veldig god lyd med minimal forskjell når jeg togglet mellom dem. Kan vel ikke være reelt?

Selgeren har ikke peiling i det hele tatt. FYI: Dolby slått av gir best/riktig lyd med mindre kilden virkelig er Dolby-mikset.

Sant, og tidlige tester viste at selv dolbyklider låt likt / bedre uten denne haket av.
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

kirky

Men samtidig føler jeg at med Dolby av så blir det alltid kluss med kanalseparasjon, balanse, delay etc, nesten uansett hva man gjør. Med den på blir det lettere å få et mer balansert lydbilde, om enn med litt mindre stereoperspektiv. Alt dette med UHF.

2019 Long Range S, HW3, CCS.

snd

Å få lyden framover i bilen skal gi mindre kluss som du sier, men prøv å heller sette fader helt fram.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

fonberg

Sitat fra: Softblue på torsdag 29. juni 2017, klokken 11:40
Forskjellen på standard og Ultra Hifi er 200 watt og 560 watt og at Ultra Hifi har subwoofer.

Riktig at UHF har mye kraftigere forsterker, samt sub. UHF har i tillegg større/kraftigere høyttalere i dørene foran, samt høyttalere i bakluka. Mulig det også er noen flere ekstra høyttalere foran sammenlignet med standardanlegget?

For min del er UHF ett av fire tilvalg som er "obligatorisk", de tre andre er soltak (pga. takstativmulighet) og luft (pga. bakkeklaring) og AP (pga. komfort, coolness og ekstra sikkerhet).
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

daktari

F_P er sikker eksperten her men ser ut som det også er ekstra mellomtone i dashbordet.

https://www.whathifi.com/features/how-tesla-developed-in-car-audio-system-model-s-saloon

Quintilian

Sitat fra: depalma på torsdag 29. juni 2017, klokken 09:57
Hva tenker folk om lydpakken som Tesla tilbyr for 20 700,-? Hva er i så fall forskjellen fra standardpakken og er det stor forskjell lydmessig sånn egentlig? Jeg er på ingen måte audiofil men setter pris på god lyd.
Leser at lyden i nyeste TMS er forbedret, holder det kanskje bare å ettermontere sub i bagasjerommet?

Kort fortalt:
Kjøpte vår første S85 i begynnelsen av 2014 med lydpakke. Godt fornøyd og god trøkk.

Oppgraderte til 4x4 og AP i desember 2015 men var da nødt til å droppe lydpakka (kjøp av inventorybil for å få "gammel" pris, og ingen biler hadde utstyrskombinasjonen vi ønsket; så da ble det et kompromiss og dropping av lyd)... For et bomkjøp!

Lyd uten lydpakka er rett og slett ÆSJ! Helt forferdelig.... Vi hører ikke mye på "dunk dunk"-musikk; men savner uansett bass i alt som spilles.... Det ble så ille at vi til slutt valgte å gå for en aftermarket-oppgradering av lydsystemet....

NVX B.O.O.S.T subwooferpakke (sub + egen forsterker) og ny tokanals forsterker + høyttalere til A-stolpe og fremdørhøyttalere gjorde susen!

Nå er vi godt fornøyd. Denne pakka er enda bedre enn Tesla sin men endte på rundt 35k. Hadde vi valgt om igjen hadde det nok blitt lydpakke fra tesla rett og slett for å slippe styret med ettermontering og høyere pris...

Men bil med "standardlyd" er fullstendig uaktuelt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA