Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Trekkvogn?

Startet av petersv, tirsdag 22. august 2017, klokken 10:50

« forrige - neste »

petersv

For de som har eller har hatt S, vil ryggelysene på 3 komme som en gledelig nyhet.



krister461


NilsG

Er det ikke forskjell på US biler og europeiske biler? (mener det er 2 ryggelys på S i US??)
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

Brede

Ikke krav om tåkebaklys i statene, da blir vel det ene ryggelyset til tåkelys når bilen kommer til Europa.

pwb

Nå er det jo ikke noe stort problem siden bremsene på en Tesla ikke virker uansett, men hva er det som gjør at man lager bremselysa så små? Se bare på X også, knøttsmå.

Rolf Gjerdsjø

For meg som ikke har fått S'en ennå, hva er galt med ryggelyset på den?
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

samotholt

Ryggelys. Ordet består av to deler. Tesla glemte så å si den siste delen av ordet. Mao. det kan knapt kalles et lys. Det samme gjelder?/gjaldt også for interiør-/bagasjeromsbelysning. I hvert fall uten lyspakken.
S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

Rolf Gjerdsjø

Aha. Må innrømme at jeg aldri har bitt meg merke i ryggelyset, men det er vanlig at biler kun har ett i Europa pga krav om tåkebaklys forsåvidt. Men det betyr at det som er igjen må bør være kraftigere selvsagt.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

NilsG

Etter min mening har "alle" for dårlige ryggelys, ikke noe spesielt for Tesla dette...
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

sjokomelk

Sitat fra: pwb på torsdag 22. juni 2017, klokken 20:05
Nå er det jo ikke noe stort problem siden bremsene på en Tesla ikke virker uansett, men hva er det som gjør at man lager bremselysa så små? Se bare på X også, knøttsmå.
Resten av det røde i lykta lyser opp på full styrke i tillegg til den lille stripa i midten når man bremser. Så den lille stripa er der for å vise endring i lysbildet, og det er enklere for hjernen å oppfatte når noe nytt lyser opp istedenfor at noe skifter lysstyrke.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

DrNox

Sitat fra: NilsG på fredag 23. juni 2017, klokken 08:37
Etter min mening har "alle" for dårlige ryggelys, ikke noe spesielt for Tesla dette...
Hender jeg prøvebremser, ja, for og få mer lys og bedre sikt. (Egolf)

daktari

Synes ryggelyset er greit men kanskje fordi jeg har Ap2 ryggekamera?

petersv

Sant det som sier her, kanskje det blir kun ett I Europa. Det er synd. Ryggelysene er kun markeringslys for omgivelsene, uheldigvis, så de lyser ikke noe opp (på Tesla I det minste.)

pwb

Sitat fra: sjokomelk på fredag 23. juni 2017, klokken 09:35
Sitat fra: pwb på torsdag 22. juni 2017, klokken 20:05
Nå er det jo ikke noe stort problem siden bremsene på en Tesla ikke virker uansett, men hva er det som gjør at man lager bremselysa så små? Se bare på X også, knøttsmå.
Resten av det røde i lykta lyser opp på full styrke i tillegg til den lille stripa i midten når man bremser. Så den lille stripa er der for å vise endring i lysbildet, og det er enklere for hjernen å oppfatte når noe nytt lyser opp istedenfor at noe skifter lysstyrke.

I går så jeg to Xer og INGEN av de lyste opp mer enn den lille midt i lykta når de bremset. Utrolig dårlig på dagtid da man jo trenger mer lys når det er lyst ute.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA