Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla, 0,67% effektiv rente?!

Startet av Gordon Retriever, mandag 21. august 2017, klokken 18:15

« forrige - neste »

morpheos

Sitat fra: Tai på onsdag 21. juni 2017, klokken 11:26
Vi har hatt veldig mange feil. Dørhåndtak, spylermotor, DU, panotak, diverse elektrisk småfeil hvor kretskort måtte byttes, sensorfeil og sikkert andre ting jeg ikke husker.

Må innrømme at jeg er meget bekymret fra hva som vil skje etter bilen er 5 år. Tviler på at Tesla fortsetter å reparere på goodwill og da blir dette en alvorlig dyr bil å drifte!

Tai

Du får kjøpt 2/3 (40k / 60k) utvidet garanti for hhv. 17' og 27' hvis jeg ikke husker feil. Spørsmålet er vel egentlig heller hvor mye slitedeler Tesla har byttet på goodwill før 100' km. Jeg har fått byttet både bremser, klosser, kalipper og en del knyttet til opphenget som jeg på andre biler med tilsvarende KM-stand har betalt for.

NilsG

En kort oppsummering:
Har serviceavtale og har levert bilen 2 ganger i året for dette da bilen er tett på 120' nå. På disse servicene har de tatt servicebulletiner og byttet/rettet ting som vi ikke har merket noe til. Så langt 5 av disse. I tillegg har jeg vel vært innom 4 ganger om jeg ikke husker feil:
1. Bulk i panser, fikset knirkefritt hos DK
2. Avlesning av logger i forbindelse med at skjerm frøs (2014), oppdatering kjørt.
3. Fiksing av defekt dørhåndtak på høyre bakdør.
4. Fikk nye dekksensorer.

Ingen feil eller problemer som har gått noe særlig ut over bruken av bilen. Dørhåndtaket var litt ugreit, men ble fikset innen ca en uke.
God service hele veien! (På siste service som ble tatt på ca 110' ble det byttet et hjullager foran uten ekstra kostnad)
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

Cookie Monster

Min har vært inne en god del ganger. Har mistet tellingen. 80% av besøkene har vært for å fikse feil service senteret har påført bilen etter de har fikset noe annet.
2015 P85D

NilsG

Har enda til gode å få tilbake bil fra service med feil. Det eneste jeg har opplevd er at de ikke har hatt deler inne til f. eks å oppgradere system for nye dekksensorer.
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

Filip86

2016 90D, gått 20500km, avventer 12 garanti fiks. Tydeligvis noe feil med karosseri siden baklyktene sprekker opp hver gang, og nå må kanskje DU byttes for 2 gang, siden hvinelyden er tilbake.

Muffinman

Hm. De små driveunitene hviner jo alle sammen i ulik grad.

Filip86

Da er det merkelig at bilen var hvinefri i 6 måneder etter at de byttet DU sist, hviningen har blitt mer merkbar de siste 2-3 ukene. Kanskje det er det varme været som gjør det, var stille på vinteren.

Gordon Retriever

#22
Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 22. juni 2017, klokken 09:46
Min har vært inne en god del ganger. Har mistet tellingen.

Jeg har stor forståelse for at mange rett og slett ikke har oversikt over eksakt antall ganger man har levert bilen til reparasjon, men jeg håper dere gir deres stemme over likevel, siden det gir et bedre inntrykk av forholdet mellom biler som har vært inne 3-4 ganger og de som har vært inne 10-15 ganger eller mer.

Skulle det vise seg at man trodde 16 var det korrekte tallet mens det det i virkeligheten var 18, skal jeg ikke bruke det mot dere senere. Lover.  ;D

Geirr

Da har jeg svart. Og svaret er såpass høyt at jeg ikke engang vurderer å kjøpe Tesla ved neste korsvei. Heldigvis er Audi, Jaguar etc på vei med fristende alternativer.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Tuxedo

Ut i fra svarene, ser det ikke ut til at det er noen betydelig forskjell i i feil/besøk (pr år) mellom 13-14-modellene og de senere.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA