Tesla Model S - levering 2013

Startet av RoadRunner, onsdag 23. februar 2011, klokken 15:22

« forrige - neste »

RoadRunner

Hadde en prat med Peter fra Tesla-Danmark idag.

USA-versjonen av Model S blir levert på plan, ihvertfall spesial-versjonen. Produksjon av USA-versjon starter om ca 12 måneder.
Europa-versjonen blir 6 måneder forsinket, levering av Standard model S blir da våren 2013.
Etter levering i USA, er Norge øverst på lista :D.

Det er reservert ca 450 Model S i Europa, 150 av disse i Norge.

Fortsatt ikke mulig å antyde pris. Men hvis du kjøper en Roadster så får du kontant-avslag på en Signatur-modell (Roadster fås for 0.7 - 1.1 Mill NOK)
Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

jornheim

#1
Lille video med en flot Tesla S.
Norge nævnes som største bestiller udover USA!

http://jp.dk/jptv/nyheder_forbrug/biler/article2320730.ece
eller her:
http://bil.guide.dk/Elbil/Ny%20bil/Luksus/Bilafgift/Video-Luksuselbil_revet_v%C3%A6k_i_Danmark_26509

"Luksus-elbil revet væk i Danmark
BIL MAGASINET, Offentliggjort 28.01.11 kl. 09:29
Den nordiske Tesla-importør, der har hjemme i København, kan melde om mere end 40 forudbestillinger på Tesla S i Danmark, selv om den ikke ventes til Europa før 2012.

Den nye 5-dørs S-model bygger på samme teknik som forgængeren Roadster, så trods øget vægt går den stadig fra 0-100 km/t på under 5,6 sekunder uanset batteripakke og udstyr.

Model S vil kunne fås med flere batteripakker; den største med en rækkevidde på 480 km på én opladning.

Pris: en halv mio. kr. " ...
Køge, 40km syd for København. Saxo electrique (2000 model), 2007-blokke (NiCd)
Kører ZOE i en delebilsforening (=dansk for bildeling)

Cobos

Ouch, våren 2013 er lenge til... forhåpentligvis har de fått til en god pris på den når den endelig dukker opp. Espen har konsekvent sagt 450k-500k for den når den kommer i salg, men vi får se når de endelig lanserer prisene i Europe/Norge.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

RoadRunner

Peter sa forøvrig også at det blir åpnet et kontor og "show-room" i Oslo, trolig mot slutten av 2011. Og at man selvfølgelig får anledning til å se en Model S utstilt der så snart man får på plass produksjonen.
Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Milzit

Det kom litt mer info ifra Tesla i dag:

•   Alpha testing is in full swing. The first Alpha hit the road in December 2010, and we continue to test as planned. Final assembly of the production-intent Beta vehicles will be done at the Tesla Factory this year and provide us with further testing and development opportunities.
•   Deliveries for North America begin in mid-2012.
•   The first 1000 cars off the line will be the North American Model S Signature Series. Those vehicles will be equipped with a 300 mile range battery. In the tradition of a limited-edition series, they will feature unique badging and an extensive complement of options.
•   After the Model S Signature Series, deliveries for North America will continue with the 300 mile batteries, followed by 230 and 160 options later in 2012.
•   Delivery of the European left-hand drive Model S is scheduled to begin in late 2012. In mid-2013 we plan to begin delivering the right-hand drive Model S for Europe and Asia. Each launch will begin with a limited edition Signature Series.
•   We expect to produce approximately 5,000 units in 2012 as we ramp to full single shift production capacity of 20,000 units per year in 2013.
•   The price of the US base Model S with a 160-mile battery is $49,900 after the $7,500 federal tax credit. The 230-mile range option is expected to price at about $10,000 more and the 300-mile option at about $20,000 more than the base.
•   We are currently working on final pricing and options for Model S, including the Signature Series. We expect to have updates on Model S pricing worldwide this summer.

jkirkebo

Gode nyheter, dette gir jo håp for en 300-mile utgave på norske skilter til rundt halvmillionen! Dvs. i USA vil den koste USD 77.500 uten subsidier, forhåpentligvis blir ikke europa-utgaven priset mer enn 10-15K USD over dette, og USD 90.000 er rimelig nøyaktig 500.000 kroner.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Cobos

Sitat fra: jkirkebo på mandag 07. mars 2011, klokken 23:21
Gode nyheter, dette gir jo håp for en 300-mile utgave på norske skilter til rundt halvmillionen! Dvs. i USA vil den koste USD 77.500 uten subsidier, forhåpentligvis blir ikke europa-utgaven priset mer enn 10-15K USD over dette, og USD 90.000 er rimelig nøyaktig 500.000 kroner.
Jeg håper naturligvis jeg også, men Peter har tidligere sagt 450k-500k som pris for Model S, og jeg tipper det ikke var med det største batteriet. Hvis du derimot har rett snakker vi omtrent 400k for 160 mile varianten og det er mye mer spiselig. Musk har når han snakket med investorer sagt tidligere at de forventer å tjene mye mer per salg i Europa enn i USA, det leser jeg som overpriset i Europa :(

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

daghb

Spørs om dollarkursen på 5,6 holder seg fram til bilen er klar for levering. Må nok regne med at 300-mile-pakka blir en god del dyrere.
Tesla Model S85
BMW i3
Twitter: daghb

Cobos

Tja siden selve battericellene er laget av Panasonic i Japan er det vel like interresant å vite Yen prisen rundt kjøpstidspunkt. Batteriene er priset i Yen mens det meste annet av bilen er priset i USD. Uansett blir det nok ikke rasende billig :)

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Elmo

#9
Sett denne ?? http://www.teslamotors.com/models/tour       Fine bilder, herlig bil.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Arha

Er det noen som vet hva slags hurtiglading Tesla baserer seg på (i Europa)?
Renault Scenic E-tech fra 10/10 2024.
Opel Ampera-e 2017-2024, solgt etter 120000 km. Nytt batteri på tilbakekalling januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

perbuhs

Etter hva jeg har forstått er det Tesla's egen standard, og støtter ikke offsielt CHADÈMO-standarden, som nå bygges ut i Norge og jeg tror i Danmark. Men, jeg fant denne på shoppen i USA:
http://shop.teslamotors.com/collections/charging/products/j1772-connector

Hvis jeg ikke jeg forstår det helt feil er j1772-connector den som blir brukt i CHADEMO, jeg kontaktet tesla om dette, men de kunne ikke si noe mer om det, bortsett fra at de ikke ville anbefalle å bruke den før det er en EU utgave.

Så det kommer vel støtte for noe annet en Tesla's egen snart :-)
Tesla Roadster 2.5 26000km - Selges
Nissan Leaf 25000km
Model S  85KwH 2000km
Fammilien har kjør 100% elektrisk siden februar 2011

Cobos

Siden Tesla sin CTO og CEO først for ca 6 mnd siden innså at trefase er veldig viktig i det europeiske markedet så er det ingen som vet hvordan en Europeisk Model S kan lades. Forhåpentligvis kommer det en løsning som gjør alle fornøyd, men jeg jeg gjetter vi snakker 2012 og gjerne sent 2012 før vi vet rimelig sikkert hva som faktisk kommer.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

El rayo

Sitat fra: perbuhs på tirsdag 24. mai 2011, klokken 20:44
Hvis jeg ikke jeg forstår det helt feil er j1772-connector den som blir brukt i CHADEMO
Nei, det er to forskjellige plugger.

                 CHAdeMO                                                                    J1772
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA