Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Premium-pakke og konfigurasjon av nybil

Startet av jankph, søndag 13. august 2017, klokken 23:26

« forrige - neste »

jankph

Det kan ikke være sant...det finnes ingen oversikt over hvilke sikringer som betjener hva? I håndboka står det at "På grunn av stadig videreutvikling av bilen blabla er det ikke mulig å legge ved en oppdatert oversikt over sikringsplassene for elektriske forbrukere på trykketidspunktet. Du kan få informasjon om detaljert sikringsplassering hos en Volkswagen-forhandler." Er det mulig?!?

Sikringsboksen under panelet har jeg funnet, men jeg finner ikke utsparingen for å vippe ut dekslet på siden, kanskje jeg ikke har noe der?

Jeg mangler strøm på 12V uttaket og får ikke ladet mobilen i bilen og ville bare sjekke om sikringen var ok, men det må bare vente til jeg er innom en forhandler...sukk, gleden med e-up fikk seg en knekk her ja. Noen andre som har slitt med det samme?
VW e-up! 2015-mod siden juni 2017

nortrahof

Sitat fra: jankph på søndag 11. juni 2017, klokken 15:49
I håndboka står det at "På grunn av stadig videreutvikling av bilen blabla er det ikke mulig å legge ved en oppdatert oversikt over sikringsplassene for elektriske forbrukere på trykketidspunktet. Du kan få informasjon om detaljert sikringsplassering hos en Volkswagen-forhandler." Er det mulig?!?

Se sammen med jekken? - På MB sto det omtrent det samme i instruksjonsboken - og fortegnelsen lå sammen med verktøyet til hjulskift.

Når bilen er produsert ferdig, burde det ikke være såpass vanskelig å oppdatere oversikten akkurat for DIN bil og legge den ved! - Det skjer ingen endringer etter at bilen er ferdigprodusert.
Det er forståelig at det kan være vanskelig å holde en sikringsfortegnelse oppdatert i instruksjonsboken - men den bør følge med bilen.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

jankph

Hei og takk for råd, men ikke noe hjelp å få der. Det kunne jo vært noe så enkelt som et klistremerke i boka eller på et strategisk sted i bilen. Det samme gjelder type lyspærer her og der, det virker litt tullete å skrive hvordan man skal skifte lyspærer i instruksjonsboka, men ikke noe om hvilke typer pærer som er brukt, selv om det nok er standard pærer.

jankph

Takktakk.

Var nettopp hos forhandler/verksted. Ikke mye hjelp der: "Det enkleste er nok å bruke en spenningsmåler og gå over sikringene en for en til du finner den som er gåen for de (VW) endrer på plasseringen hele tiden" var det mekanikeren sa og gjorde. At det går an...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA