Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 75D inventory biler med 85 kwh pakke

Startet av Trekkoppbil, torsdag 10. august 2017, klokken 06:56

« forrige - neste »

Trekkoppbil

På 2013-Leafer og nyere har det vært 2 tilbakekallinger.
Det virker som Nissan USA er frampå med tilbakekallinger, og det virker betryggende.
Man kan sjekke om en bil har tilbakekalinnger, og det er lurt å gjøre før kjøp:
http://elbilwiki.no/index.php/Leaf:Tilbakekallinger

Forhandlere har etter føderale regler ikke lov å selge bruktbiler om ikke disse 2 er fiksa, og man kan heller ikke leie ut bil om ikke OCS er fiksa, og forhandlere er plikta til å tipse bileiere som leverer bil til service, men jeg finner ingen krav til å fikse biler i privat eie. 2013-2016-leafer er berørt.
Man kan sjekke om airbaglampa lyser som den skal.

Det kan også nevnes bremsekraftforsterkeren som kan svikte i sprengkulde.

Burger

Fra wikien, for de som er like noob på meg hvordan å sjekke airbaglampa bortsett fra "den er der, tror jeg" :-)

Sjekkpunkt: Airbag-lampa Off skal lyse når man ikke har voksen passasjer, og være slukket når man har voksen passasjer.
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

Trekkoppbil

Når det gjelder tilbakekallinga på bremekraftforsterkeren, så fikk jeg høre fra en norsk mekaniker, at det var åpna opp så han kunne legge inn denne softwareoppgraderingen på usa-biler også.

Når det gjelder OCS, så blir det bytta jern: Controller Assy 98856-4NP8A
Jeg fikk høre en pris på over 2000kr for den, hvis man ikke er så heldig å få det dekket. I USA koster den en brødkdel.

Jeg lurer på om det kan være mange biler som har fått disse fiksene utført i Norge, uten at det er dokumentert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA