Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Levering oktober - november 2017

Startet av bno, mandag 07. august 2017, klokken 09:04

« forrige - neste »

bmw2002

Klimaanlegget. Synes alltid det blir kaldt eller varmt foran. Men har reagert på at 2 åringen er svett når vi kjører bil. Når jeg satt i baksetet skjønte jeg hvorfor. Grisevarmt i baksetet når det føles behagelig foran. Mulig fordi det ikke er noen dyser bak? Åpner man vinduer får man sånn ubehagelig resonanslyd at det ikke er noen løsning heller.

Man kan jo ikke kjøre rundt med barn i bilen på  varme dager når det er slik mener jeg.

Ipadjove

Tror der er dyser under førersetet som går bak, men litt usikker.

knut.aulie

Uten å ha sett i bilen, er det ikke dyser i midtkonsollen bak?

Ipadjove

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 13. juli 2017, klokken 00:00
Uten å ha sett i bilen, er det ikke dyser i midtkonsollen bak?
Dessverre nei. Men tror det er noe kanalgreier under forsetene. Ikke testet om de faktisk gir luft.

trykkertor

Da er det jo verdt å sjekke om noe blokkerer disse luftkanalene under setet.
Kanskje noe skulle vært fjernet ved klargjøring, og så er det blitt glemt?

Olemann


Da har jeg endelig fått hentet min Ampera_e!   Alt virker helt som det skal så langt, her er mine erfaringer/spm. etter noen få mil:

- Hvordan får jeg klappet inn speilene, enten automatisk ved låsing av bilen, eller via nøkkel (som på min i3)?
- My Opel appen (Android) melder at bilen ikke lader, men jeg sitter i bilen og ser den lader...Vanlig feil? Kan noe gjøres?
- Setene er ikke så gæærne som jeg var redd for (har skinn).  Må bare sitte litt rettere enn jeg pleier, de som pleier vri seg litt mot senter i bilen, som mange gjør, vil nok få trøbbel med bredden i seteputa pga oppbyggingen og at de er smale.
- Display/menyer/struktur etc virker ikke helt 2017....men, det funker!
- Litt trangere bagasjerom enn jeg hadde trodd...høyt, men nokså grunt.   
- Fantastisk benplass i baksetet, selv ved langbeinte sjåfører foran.
- Joda, litt mer plastik fantastik enn f.eks. min i3, men det visste jeg om så ingen stor nedtur.
- Michelin dekk, er det standard, trodde det var Conti, men hipp som happ for min del, vinter betyr mer.
- Deksler i vegg/stolper sitter greit, fristet til å dra litt i dem for å sjekke, men tok fornuften fatt og lot det være.
- Litt dumt med auto return til 6A lading, men virker som det overstyres av ladeboks som gir 16A, skal sjekke mer.
- Bra fart i kjøleanlegget, både temp og lufthastighet

Ipadjove

På appen på Iphone må en drage ned skjermen og holde en liten stund, så oppdaterer den status. Går opp mot ca et halvt minutt. Litt som Facebook-appen osv. Kanskje samme på din?

Speil, er vel bare knappen i døra hittil?

Enig med 6A/10A men prøv stedsbasert lading og se om den da husker. Still inn hjem-sted osv.

TM

Michelin dekk er standard. Har ikke sett / hørt at noen har fått conti dekk.

Olemann

Ja, samme her, må dra ned for update, men ikke alltid det funker, og som du sier tar det opp mot et halvt minutt før det skjer noe.
Speil er vel bare den enkle løsningen ja,  liker godt i3 sin løsning med langt trykk på fjernkontrollen....

Sitat fra: Ipadjove på torsdag 13. juli 2017, klokken 18:41
På appen på Iphone må en drage ned skjermen og holde en liten stund, så oppdaterer den status. Går opp mot ca et halvt minutt. Litt som Facebook-appen osv. Kanskje samme på din?

Speil, er vel bare knappen i døra hittil?

Enig med 6A/10A men prøv stedsbasert lading og se om den da husker. Still inn hjem-sted osv.

bno

I går hendte følgende:
Parkerte bile og alt vel. Da jeg returnerte å skulle starte opp, kom det opp et orange varselys med en bil og et utropstegn nede til høyre i instrument clusteret. Fikk ikke satt bilen i gir. Så da i hoved -instrumentet tekstvarsel som gikk på vent litt og så noe med girsystem. Slo av bilen å gjorde 5 forsøk. Ringte Onstar etter hvert. Oppkall og prat med dem et par minutter der jeg forklarte situasjonen har kanskje vært en ventetid på ca 7-8 minutter for da jeg sa at jeg ville prøve en gang til mens de var online så virket plutdelig alt som normalt.

Senere samme dag opplevde jeg ikke å kome inn i bilen. Måtte bruke fysiske nøkkelen etter hvert. Når jeg låste meg inn gikk alarmen uten at jeg fikk slått denne av. Prøvde å slå på bilen, men den reagerte ikke. Da alarmen etter hvert ga seg  kom det opp en melding om å legge nøkkel i bunn av armstøtten for å starte. Etter å fått ut alt smånips derfra (for en plass som er valgt for dette) og plassert nøkkelen i bunn der fikk jeg start på bilen. Nøkkel og alt ellers virker ok. Min teori er at minneskriving til nøkkel ved avslåing av bilen kan ha sviktet og derfor måtte nøkkel resttes...
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Ipadjove


3irikur

Sitat fra: bno på onsdag 19. juli 2017, klokken 09:24
I går hendte følgende:
Parkerte bile og alt vel. Da jeg returnerte å skulle starte opp, kom det opp et orange varselys med en bil og et utropstegn nede til høyre i instrument clusteret. Fikk ikke satt bilen i gir. Så da i hoved -instrumentet tekstvarsel som gikk på vent litt og så noe med girsystem. Slo av bilen å gjorde 5 forsøk. Ringte Onstar etter hvert. Oppkall og prat med dem et par minutter der jeg forklarte situasjonen har kanskje vært en ventetid på ca 7-8 minutter for da jeg sa at jeg ville prøve en gang til mens de var online så virket plutdelig alt som normalt.
...
Nøyaktig dette har jeg opplevd en gang også. Har ikke fått tatt tak i det ennå, men skal høre med forhandler etter sommeren
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

bno

Har tenkt på batteri i nøkkelen men skal komme opp varsel ved svakt batteri. Nå har jeg i dag byttet batteri i begge nøklene så får vi se.

@3irikur
Tar dette med forhandler også.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

dudeldei

Hei!

Fikk også lignende problemer som tidligere nevnt i tråden her. Dette er hva som skjedde i morges for min del:

- Løser ut ladekabel, bilen er fulladet.
- Låser opp bilen ved å åpne døra, keyless...da går alarmen.
- Slår av alarm med nøkkel.
- Bilen sier at den ikke finner nøkkel og at jeg må legge den nede i midtkonsoll-rommet.
- Starter bilen og får feilmelding: "Steering column lock"
- Forsøker å sette bilen i gir og får feilmelding: "Conditions not correct for gear change"

Jeg forsøker flere ganger å slå av/på bilen. Går ut, låser, venter i 30+ sekunder, låser opp og forsøker på nytt med samme feil.

Til slutt løser det seg etter at jeg vrir på rattet til det går i rattlås og deretter forsøker å starte bilen.
Om dette var tilfeldig vet jeg ikke, men da har dere et hint om noe slikt skulle skje igjen.

En annen ting; Jeg trodde at når jeg ringte opp 'Onstar', så fikk jeg snakke med noen i Norge som kunne raskt ta en diagnose av bilen etc?
Jeg blei satt over til en som snakket engelsk (i utgpkt ikke noe problem for meg) , men ikke kunne feilsøke på noe?
Etter å ha ventet en stund på tlf med Onstar, så blei jeg ringt opp av Opel i Norge og dem satte min forhandler i kontakt med meg, uten at dem hadde noen idè om hva dette kunne være. Dem ønsker bilen inn til diagnose uansett.

3irikur

Sitat fra: dudeldei på fredag 21. juli 2017, klokken 10:04
Hei!

Fikk også lignende problemer som tidligere nevnt i tråden her. Dette er hva som skjedde i morges for min del:

- Løser ut ladekabel, bilen er fulladet.
- Låser opp bilen ved å åpne døra, keyless...da går alarmen.
- Slår av alarm med nøkkel.
- Bilen sier at den ikke finner nøkkel og at jeg må legge den nede i midtkonsoll-rommet.
- Starter bilen og får feilmelding: "Steering column lock"
- Forsøker å sette bilen i gir og får feilmelding: "Conditions not correct for gear change"

Jeg forsøker flere ganger å slå av/på bilen. Går ut, låser, venter i 30+ sekunder, låser opp og forsøker på nytt med samme feil.

Til slutt løser det seg etter at jeg vrir på rattet til det går i rattlås og deretter forsøker å starte bilen.
Om dette var tilfeldig vet jeg ikke, men da har dere et hint om noe slikt skulle skje igjen.

En annen ting; Jeg trodde at når jeg ringte opp 'Onstar', så fikk jeg snakke med noen i Norge som kunne raskt ta en diagnose av bilen etc?
Jeg blei satt over til en som snakket engelsk (i utgpkt ikke noe problem for meg) , men ikke kunne feilsøke på noe?
Etter å ha ventet en stund på tlf med Onstar, så blei jeg ringt opp av Opel i Norge og dem satte min forhandler i kontakt med meg, uten at dem hadde noen idè om hva dette kunne være. Dem ønsker bilen inn til diagnose uansett.

Da jeg ringte onstar fikk jeg kontakt med en som sa at alt var i orden med bilen min, og som lurte på om motoren gikk rundt og om tenningen var på.

Har flere ganger kommet til engelskspråklige hos onstar, men bare på kveldstid. Mistenker at de bare har norsk bemanning i vanlig kontortid?
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA