Hovedmeny

Model 3 - bilder og smånytt.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 24. mai 2017, klokken 23:58

« forrige - neste »

ladov

Sitat fra: Balrog på søndag 25. mars 2018, klokken 01:45
...
Jeg vil også heller ha en model 3 med defekt hanskerom i februar 2019 enn en 100% feilfri Model 3 i september 2019.
Godt poeng!

Feil som gjør bilen farlig er uakseptabelt, samme med feil som gjør at bilen ikke kan kjøres. Øvrige feil er 'tredjeprioritet' og noe jeg vil kunne se gjennom fingrene med.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

trykkertor

Her ser jeg hvor utålmodig enkelte er.
Så dere foretrekker å få ut en bil tidligere med feil, enn et godt gjennomarbeidet produkt med minimalt av feil?
Tenk på all den tiden dere skal bruke på å bestille, oppsøke og få gjennomført feilrettinger.

Jeg er av omvendt holdning. De kan godt utsette produktet, bare de får det skikkelig til.
Er ikke interessert i å kjøre rundt som en evig betatester hvor jeg skal innom verkstedet flere ganger i året.
Jeg vil ha en feilfri bil, og neste gang vi ses er til service, og bare ved serviceinetrvallene.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

Helt enig med @trykkertor. Men nå blir vel ikke de første bilene levert her før om et års tid, og da er det å håpe at de fleste barnesykdommer er fikset.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

rsomby

Har hatt 2 Teslaer til nå og jeg trenger ikke en nok en buggy-beta versjon. Gi meg en feilfri bil, med paneltilpasninger som er ok (ikke tysk standard, men ok)...

JorEl

Begynner å miste troen på en feilfri bil, jeg. Kanskje jeg har lest for mye på forumet :-\
Det at folk kjøper Tesla for andre gang trekker i positiv retning :+1:
Tesla skal få mye goodwill fra meg, men forventer at de stiller opp med et smil på servicesenteret og fikser alt som ikke er 100%. Eller forventer jeg meg for mye?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Amoss

Sitat fra: JorEl på mandag 26. mars 2018, klokken 14:35
Begynner å miste troen på en feilfri bil, jeg. Kanskje jeg har lest for mye på forumet :-\

Det har du nok da ja :)

Sitat fra: JorEl på mandag 26. mars 2018, klokken 14:35
Eller forventer jeg meg for mye?

DET kommer ann på hvor du legger lista "100%". Som man lett kan lese i disse forumtrådene så er det stor forskjell mellom folk for hva de anser som "100%". Har sett folk som har laget stort leven av "mangler" jeg selv overhode ikke hadde registrert at "manglet", men også folk som er tilgivende på ting jeg ikke hadde akseptert. Så jeg har stor tro på at det er mulig å få en "100% bil" etter min målestokk, men også at det ikke nødvendigvis er helt sikkert...
Model S 85D

rsomby

Min erfaring med servicecenter, og her har jeg svart belte, er at de alltid er smilende og hyggelige. Men det er sjeldent de klarer å fikse opp i problemer innen rimelig tid, og ganske ofte de trenger både 2 og 3 og 4 forsøk på fikse feil. Har kastet bort utrolig mye tid på å kjøre frem og tilbake til servicecenter, vente på bil, kjøre bedritne lånebiler osv.

De får ett forsøk til med model 3. Bare håper den kommer før hele resten av bilindustrien har fått ut sine konkurrenter...

JorEl

Sitat fra: rsomby på mandag 26. mars 2018, klokken 14:43
Min erfaring med servicecenter, og her har jeg svart belte, er at de alltid er smilende og hyggelige. Men det er sjeldent de klarer å fikse opp i problemer innen rimelig tid, og ganske ofte de trenger både 2 og 3 og 4 forsøk på fikse feil. Har kastet bort utrolig mye tid på å kjøre frem og tilbake til servicecenter, vente på bil, kjøre bedritne lånebiler osv.

De får ett forsøk til med model 3. Bare håper den kommer før hele resten av bilindustrien har fått ut sine konkurrenter...
Jeg tror deg. Men blir derfor veldig interressert i å høre hva er det som gjør Tesla så fristende at du vil ha mer?

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

rsomby

Det er jo enkelt. Ingen andre pene elbiler med 500km rekkevidde med sånne krefter som kan brukes som en primærbil på markedet. Og med touchskjermen/teknologien og oppdateringer over nettet så er de langt foran.

Konkurrentene er enten alt for små (trillinger og up), med tulledører og full av plast (i3), eller så ser de ikke ut (leaf1og2, tildels kia soul), eller så har de ikke hurtiglading eller god nok rekkevidde (B-electric). Eller så er det 1 år bestillingstid på de, evt så får du ikke bestilt de (ampera-e, ionic).

De 4 siste årene har jeg hatt 2 tesla model s, 85 og 90D, og en MB B-Electric. På Teslaene var produksjonskvaliteten langt under par på paneltilpasninger, og mye støy på 2014 modellen. 90D var en flott bil og var veldig godt skrudd sammen på interøret (desverre ikke på eksteriør), ikke en eneste skramlelyd uansett volum og bassbost, og veldig godt støydempet. Den hadde noe småplukk som tesla ikke klarte å fikse helt opp i, men som sikkert ikke alle hadde hengt seg opp i, men når jeg kjøper en bil til nesten 900.000 så skal den være tilnærmet feilfri. Skulle helst ha beholdt denne frem til model 3 kom, men den måtte selges da jeg plutselig trengte cash bundet opp i bilen til andre ting  :(

MB B-Electric var en god familiebil (mamma-bil) med plass til barnevognen bak uten å ta den sammen, men hadde tildels mye støy, og alt for kort rekkevidde på vinteren.
Nå kjører jeg en egolf FL i påvente av at model 3 dukker opp. Er positivt overrasket sålangt, den er feilfri, godt skrudd sammen og støysvak, men litt treg, og litt for liten og litt for kort rekkevidde når en skal på langtur.

På en lengre bilferie gjennom flere land er det nok bare tesla som er et el-alternativ i dag, da mest pga ladenettverk og ladehastighet.

Derav ønsker jeg meg enda en Tesla, litt mindre enn Model S, men med samme rekkevidden.

JorEl

Vi har den gamle E-golfen, så rekkevidden og akselerasjonen er dårligere her. Det er kun rekkevidden som er et minus hos oss. TM3 må være bedre å kjøre for at vi velger Tesla. Vi synes E-golfen er herlig å kjøre.
For å rettferdiggjøre bytte av bil, må vi har AWD og luft, så vi må sikkert vente litt ekstra. Men med litt venting kommer også fordelen av at vi sikkert kan få se noen TM3er på veien, før vi bestemmer oss.

rsomby

E-Golfen er god å kjøre ja, enig i det. Veldig begeistret for setene. En god bil rett og slett.

Blir kanskje lengre ventetid men jeg tror endel av de funksjonene blir introdusert lenge før bestillinger for norge åpner. Skal ha AWD, EAP, premium, og longrange, så får vi se med resten hva som blir mulig og kan forsvares av priser osv...

trykkertor

Sitat fra: rsomby på tirsdag 27. mars 2018, klokken 14:26
Det er jo enkelt....

Konkurrentene er....

De 4 siste årene ...

MB B-Electric var en ...
Nå kjører jeg en egolf .....

På en lengre bilferie gjennom flere land er det nok bare tesla som er et el-alternativ i dag, da mest pga ladenettverk og ladehastighet.

Derav ønsker jeg meg enda en Tesla, litt mindre enn Model S, men med samme rekkevidden.

Dette er en av de bedre oppsummeringene av dagens elbilmarked jeg har lest.
Spot on, ikke noe i mellom, og slik er status qou.

JorEl

JorEl

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA