Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

DC-lading hjemme?

Startet av Thor2014, torsdag 27. juli 2017, klokken 15:31

« forrige - neste »

Thor2014

Hva er egentlig forskjellen med denne av/på
Blir luften filtrert dårligere uten?

mogu

Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Thor2014

Jeg har sett siden, men den gir ingen beskrivelse av hvordan det virker.

HKS

Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 16. mai 2017, klokken 13:42
Jeg har sett siden, men den gir ingen beskrivelse av hvordan det virker.
Det er i bunn og grunn et "enormt" filter som sitter foran i bilen.

Filteret er aktivt hele tiden, "BioDefence" knappen er kun en funksjonalitet som skal sette overtrykk i bilen, samt renser luften så fort som mulig.

Jeg kjører en del i Oslo-området, og spesielt i tunneler så setter jeg veldig pris på BioDefence mode, er kanskje en av de funksjonene jeg trodde det ikke var behov for, som jeg ikke ville bestilt bil uten nå
Tesla Model S 90D

keepitsimple

Helt enig. Biodefence er supert i Oslo og i gjødslingstider!
Tesla Model S 60D - 2016

Thor2014

så det betyr da at dersom det kommer lukt eller partikler inn i bilen så må det komme fra pakninger som lekker?
Og bio modus egentlig er vifte på 9 og luft utenfra?

Hodetelefoner

Bilen er ikke tett. Så lukt kan komme inn hvis ikke viftene står på(ja, resirk må være AV). Står den alltid av. Vil du ikke få lukt i bilen. Men vil bruke litt ekstra energi på oppvarmingen

ChrML

Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 16. mai 2017, klokken 16:41
så det betyr da at dersom det kommer lukt eller partikler inn i bilen så må det komme fra pakninger som lekker?
Og bio modus egentlig er vifte på 9 og luft utenfra?
Bio defence lager overtrykk i kupeen.

Thor2014

Konklusjonen blir da at det sannsynlig at luften et tilnærmet ren selv om bilen ikke står i bio. Noe kan komme inn der luften vanligvis går ut

Cirion

Du kan også trekke inn dårlig luft når dørene åpnes, samt at du kan ha egenprodusert dårlig luft...

Forsvinner fort med bio på. Samme gjør matlukt. Bjørn har vel en video med durian test.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Cirion

Er nå på roadtrip og enkelte ganger har jeg gått ut av bilen til en jævlig eim av f.eks gjødsel. Ikke anntydning til lukt i bilen.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Gressvikingen

Burde mao være standard på biler solgt i Stavanger området.
P85D"+"

knut3448

Er dette filteret noe som kan ettermonteres? Mener jeg har lest at det var mulig en periode, men ikke nå lenger? Ikke så viktig kanskje, men alltids kjekt å ha mulighet til å oppgradere litt når økonomien kommer seg igjen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA