Software oppgradering av Think

Startet av Gogs, mandag 07. februar 2011, klokken 13:11

« forrige - neste »

Gogs

I dag fikk jeg beskjed om at min nye Think med ESP, 4-seter og lithium har blitt forsinket på grunn av en oppdatering av software som de vil ta med i alle nye biler.

Dette skal ikke være snakk om iphone-app (beklageligvis), så lurer på hva som skal oppgraderes? Kan det være noe i forbindelse med den nye ESP-implementeringen?

By the way - typisk med slike forsinkelser... Nå må vi vente ENDA 14 dager før vi får bilen vår! Hvordan SKAL jeg takle det??? ;-)
Sort Think City (2010 modell) 2024 -
Sølv VW ID.4 2022 -
Hvit VW E-up 2022 - 2024
Hvit Ampera-e 2019 - 2022
Sort/mørkegrå BMW i3 2017 - 2019
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

Lunde

Bit tenna sammen, regner med at du blir fornøyd når den først kommer ;)

Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Go-carter

Regner med at det er pga ESP-en. R&S Sandvika har jo allerede fått 4-setere, men uten ESP.

Håper ikke min blir forsinket også :(
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Lunde

#3
Skal jeg være ærlig kan den derre ESPen dra dit peppern gror. Kjørte en iMiev i helgen med en "administrator" på boks. Han var i overkant ivrig i tjenesten. Noen ganger kan det være lurt å spinne for å kaste unna løssnø, men det var ikke "sjefen" enig i. Joda sikkert trygt å godt for de fleste, men det er man på bussen også.. :-[

Jeg skal kjøpe en ny TH!NK å da skal jeg finlese meg frem til hvordan jeg kan bli sjefen bak mitt eget ratt i min egen bil ;D
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

elektrolux

Sitat fra: Lunde på tirsdag 08. februar 2011, klokken 20:45
Jeg skal kjøpe en ny TH!NK å da skal jeg finlese meg frem til hvordan jeg kan bli sjefen bak mitt eget ratt i min egen bil ;D

Alle biler med ESP har av knapp for ESP'en. Da er du egen herre med et tastetrykk.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Lynet

Var på glattkjøringsbane med Toyota Auris for et drøyt år siden og testet ut dette i praksis. Det var ingen tvil om at jeg greide høyere fart i dobbel unnamanøver med ESP enn uten, men derimot i sving taklet jeg det bedre selv. Men da må man også si at jeg satt og ventet på at skrensen skulle komme i svingen, det blir noe annet når man sitter og sløver og bilen plutselig slipper i en sving....
Jeg regner mine kjøreegenskaper over middels så ESP vil jeg velsigne helt klart, men er helt enig at det noe merkelig at bilen tar over kontrollen... Kan jo med det samme nevne at både ESP og ABS fort ble forbudt i F1, hvorfor, jo da ble det den bilen med best programmert ABS og ESP som vant.....
Man må heller ikke blande ESP og antispinn, det er to forskjellige ting.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA