Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Visning av i-Pace i Oslo

Startet av model3citizen, fredag 23. juni 2017, klokken 14:50

« forrige - neste »

model3citizen

Kort fortalt: Vi solgte vår 2015 modell (kjøpt sendt 2014) ned til Sørlandet i 2015. Spol frem til 2017, så tok jeg turen tilbake til Sørlandet for å hente en 2015 modell (kjøpt i midten av 2015).

Denne er understellbehandlet, har gått under 10000km, hadde de fine grå felgene på vinterhjulene og er lakkbehandlet. Må være en av de mest pertentlig velholdte bruktbilene jeg noen gang har kjøpt, strøken fra topp til tå.

Krysser fingrene for et problemfritt bilhold. Skal primært brukes til lokal småkjøring og enkelte langturer.

Her på vei hjem igjen, Brokelandsheia. Startet med 91% SOC i Kristiansand, og kom meg fint til Brokelandsheia for første ladestopp, neste ble ved McDonalds ved Torp. Derfra ble det kort prosess til Horten, og med ferga over til Moss, destinasjon Sarpsborg. Pussig nok traff jeg på 21-22% SOC på begge stopp, men til tross for fire tunge sommerhjul baki, og relativt mykt satt opp vinterhjul ("lite" luft), var det ikke noe stress.

'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

goggo

Er det EL56677 jeg ser der bak ladeledningen?   Isåfall skal du ikke se bort fra at det kan være en 2016 modell, og ikke 2015 som du sier.
Jeg har nemlig EL56678 som er registrert juli 2015 og det er faktisk en 2016 modell. Den låser i alle fall fast ladekabelen, og det kom vel først på 2016 modellen tror jeg.

Ellers er det hyggelig å se at så mange lader på Fortum laderne på Brokelandsheia, da blir det mindre kø på oss gjerrigknarker som lader med rabatt på GK laderne på andre siden av veien  ;)
Jeg har funnet ut at det er mulig å kjøre med kun GK lading på hele strekningen mellom Stavanger og Oslo nå, så heretter blir Fortum kun backup for meg siden de ikke gir rabatt....

Fin bil forresten, @model3citizen.  Min er helt maken, dog ikke like blank og fin som din.

mvh
Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

model3citizen

Stemmer det, EL56677, som ikke har lås, og dermed er en vaskekte 2015-modell. Morsomt å vite hvor modelskillet gikk der i distriktet da.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA