Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Service

Startet av Cox, mandag 21. februar 2011, klokken 19:36

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 01. februar 2011, klokken 12:28
Hmm, man får  jo amerikanske EVSEr til omkring $650, men disse er beregnet for 240V 16A 60Hz. Mon tro om de virker på 230V 16A 50Hz ?

Var litt kjapp der, $649 var for en 40A utgave. Det finnes 16A og 32A også, for den som ikke har strøm nok til 40A...

http://ev-chargeamerica.com/products_ev2104.html
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Carl Anton Stenling

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 01. februar 2011, klokken 12:30
J1772 er da en offentlig spec. Du finner masse om den på nettet.

Ja sannelig - hva er da problemet? Det er bare å bygge boksen til kabelen.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

emagic

Sitat fra: Carl Anton Stenling på tirsdag 01. februar 2011, klokken 13:17
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 01. februar 2011, klokken 12:30
J1772 er da en offentlig spec. Du finner masse om den på nettet.

Ja sannelig - hva er da problemet? Det er bare å bygge boksen til kabelen.

Carl Anton

Googlet litt, og det hadde vært helt nydelig om noen hadde en ferdig kretstegning på den pulsbreddemodulerte 1kHz kretsen som behøves...

Så vidt jeg forstår så er det en pinne i J1772som skal ha en 1Khz med +/- 12V der pulsbredden sier noe om hvor mange ampere bilen kan få trekke fra kontakten?

Knut

Carl Anton Stenling

Sitat fra: emagic på onsdag 09. mars 2011, klokken 21:17
Googlet litt, og det hadde vært helt nydelig om noen hadde en ferdig kretstegning på den pulsbreddemodulerte 1kHz kretsen som behøves...

Så vidt jeg forstår så er det en pinne i J1772som skal ha en 1Khz med +/- 12V der pulsbredden sier noe om hvor mange ampere bilen kan få trekke fra kontakten?
Hvis 1 kHz ikke innebærer stor nøyaktighet i frekvens så burde f.eks. en IC555-krets være egnet. Se http://en.wikibooks.org/wiki/Practical_Electronics/Astables/555#Variable_mark-space_ratio

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

emagic

Joda, jeg skal nok klare å tegne ut en slik krets, men det hadde nå vært "hysterisk mye enklere" om noen andre hadde laget en slik allerede :-)

Men, om ingen har laget en slik så skal jeg rote frem oscilloskop og loddebolt jeg altså...   Får bilen i løpet av uka, og er litt redd for at det kan gå litt galt hvis den bare insisterer på 16amp kurser.  Hadde jo vær veldig fint å la den kunne lade på 10A og 6A. 

Knut

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA