Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Droppe premium lyd?

Startet av Ecinnaj, søndag 11. juni 2017, klokken 08:37

« forrige - neste »

Ecinnaj

Ja jeg så det var en tråd her for den men den var så gammel.

Så hvilket tilbud har du fått på forsikring av e-golf?

Jeg ser litt rundt enda, men har fått fra gjensidige på 6700 i året.
Kasko, fører over 23 og 20 000 km i året.

Hvilken forsikring har du?

TM

Prisen høres ikke så dårlig ut, men det kommer litt an på hvilken bonus du har. Jeg betalte 3500 for en BMW i3 med alt utstyr, men det er med 75 % bonus, 12000 km og lojalitetsrabatt. Tenkte jeg skulle be om en pris på e-Golf til uka.

Ecinnaj

Sitat fra: TM på lørdag 01. april 2017, klokken 16:46
Prisen høres ikke så dårlig ut, men det kommer litt an på hvilken bonus du har. Jeg betalte 3500 for en BMW i3 med alt utstyr, men det er med 75 % bonus, 12000 km og lojalitetsrabatt.
Åjah ja tror det er 70/4 år

TM

Ser at jeg får en pris på 3557 kr for e-Golf med 12000 km med 0 i egenandel. 

brako79

Forsikring er jo veldig individuelt. Jeg fikk 5500 når jeg spurte om egolf. Samme som vi hadde på vår 10 år gamle dieseloctavia med 75% og full kasko.
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

Ecinnaj

Sitat fra: TM på lørdag 01. april 2017, klokken 16:56
Ser at jeg får en pris på 3557 kr for e-Golf med 12000 km med 0 i egenandel.
Egenandel?

TM

4000, men totalkunder får 4000 i rabatt på egenandel, dvs. 0.

geear

Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

SteinarSun

Er ikke så lett å sammenligne forsikring kun ut fra pris, man må se på hva som dekkes.
Skal du ha tabbeforsikring (feks miste nøkkel) koster det ekstra
Skal du ha leiebil hele tiden hvis bilen er på verksted (de fleste billige forsikringer har tak på hvor mange dager du får dekket) koster det ekstra.
I tillegg er det forskjellig egenandel på skader (glass/tyveri osv)
Høyere kjørelengde slår ofte ganske hardt ut ( i alle fall mellom 8-20k km/år)

Anbefaler å sjekke hvilken dekning du ønsker, og så forespørre pris hos flere selskaper på akkurat dette.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Dexter

4200 pr år. fri km. 3 mil fra Oslo. 75% bonus. 3000 egenandel.

gamer73

5k 12k km ingen egenadel (dette er veldig viktig for meg da jeg har masse forsikringssaker)

TM

Sitat fra: gamer73 på onsdag 05. april 2017, klokken 13:05
5k 12k km ingen egenadel (dette er veldig viktig for meg da jeg har masse forsikringssaker)
Hvilket selskap bruker du ? Håper ikke det er Gjensidige, for da går det ut over det årlige utbyttet mitt at folk har masse forsikringssaker.

gamer73

Sitat fra: TM på onsdag 05. april 2017, klokken 13:25
Sitat fra: gamer73 på onsdag 05. april 2017, klokken 13:05
Hvilket selskap bruker du ? Håper ikke det er Gjensidige, for da går det ut over det årlige utbyttet mitt at folk har masse forsikringssaker.

Akkurat der var du heldig;) Jeg har masse parkeringsskader med ukjent opphav og selv ødelagt dør og speil hehe, dem siste 2-3 årene. Uten null egenandel hadde alt det der kostet med over 20tusen i egenandel, så jeg betaler lett litt mer i året for null egenandel.

TM

Kan jeg spørre hvilket selskap som dekker skade med ukjent gjerningsperson, uten egenandel og bonustap. Høres faktisk ut til å være aktuelt å vurdere.

gamer73

Sitat fra: TM på onsdag 05. april 2017, klokken 13:39
Kan jeg spørre hvilket selskap som dekker skade med ukjent gjerningsperson, uten egenandel og bonustap. Høres faktisk ut til å være aktuelt å vurdere.

Jeg kan si det slik at det er mer enn ett selskap som gjør dette. Det dekkes opptil 20k i skade. Så det må ikke koste mer å utbedre....om det koster mer må man bruke kaskoen og det medfører jo bonustap. Men det er egenandel OM man ikke velger å ha 0 i egenandel på hele bilforsikringen som jeg har:) Søk etter "parkeringsskade" hos dem ulike selskapene så skal du se at dem fleste har noe slikt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA