Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbil på vinterføre

Startet av JCBX, søndag 20. februar 2011, klokken 22:56

« forrige - neste »

JCBX

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at demontere de 2 skruer på sekundærsiden af laderen i Saxoén

der efter vil jeg sætte ledningerne sammen således at DCDCén stadigvæk får DC spænding fra extern ladning som er monteret på hurtiglader klemmerne længst til venstre

hvad sker der så når jeg sætter den til ladning , stadigvæk med 230V på original laderen men intet på sekundærsiden af den

vil laderen himle i spænding da den ikke kan komme af med noget ?

eller vil den afslutte sin egen ladning og melde fejl til computeren ? trods der lades via hurtiglader indgangen ?

eller vil den forholde sig passivt ??

nogen som ved det ??

Mvh
JCBX



Uploaded with ImageShack.us

Boogie

Jeg er ikke helt sikker på hva du ønsker å oppnå.

Jeg tror ikke bilens egen lader blir ødelagt ved å kjøres mot åpen kontakt, men har ikke prøvd det.
Bilens egen komputer vil kun telle Ah dersom den er "vekket"
Det gjøres normalt ved at man kobler til 220V i skjermen. Da går et "220V" signal fra laderen til komputeren.
Du kan også sette på tenningen for å telle Ah gjennom hurtigladesystemet.

DCDC er koblet til hovedbatteriet hele tiden, og starter ikke før det får et signal fra komputeren (etter at 220V signalet er sendt fra laderen).
Ved å IKKE stenge luken i skjermen vil du kunne ha lader og DCDC igang uten å lade, og kan da fint bruke en ekstern lader som blir registrert.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

JCBX

jeg vil opnå den sikkerhed som er indbygget i bilen , altså det at den ikke kan køre fra stedet før 230V er frakoblet osv osv

hvis ikke der er beslastning på PSA laderen så vil den melde højspændingsfejl ved udløb af ladningen , da den svæver og er i max volt hele tiden

jeg har nu monteret en belastning , der ved kommer der ingen fejl

har så sat hovedstrøm direkte til DCDC så virker den på samme måde som altid

hvis der er hovedstrøm på fra batterierne så tæller AH altid uanfægtet 230V på laderen eller ej !

der er INGEN forskel på om du lader via hurtiglader klemmerne eller via PSA laderen

det ER samme klemmer og potentiale !

så lader man via hurtiglade klemmerne så tælles AH præcis som ved ladning med PSA lader .... igen forskel

med 100Ah lithium så virker energimåleren præcis som den gjorde med NiCD og den følger SOC udvisningen på eksterne monitorer til Lithium !



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA