Hovedmeny

Import av Bolt

Startet av Radiobil1, tirsdag 07. mars 2017, klokken 15:42

« forrige - neste »

Stinger

Det er vel ikke sikkert at en Bolt har hurtiglading. Mener å huske at dette ekstrautstyr som kjøper må bestille særskilt og betale ekstra for. De billigste brukte Boltene er nok derfor helt uten hurtiglading.
e-Golf feb. 17-
Ampera-e aug. 17- 21 (solgt)
Polestar 2 des. 20 -

E_S

Nei, det er også et poeng. Av en eller annen grunn selger de også biler uten dette. For å være sikker må man se ladeporten. Det er jo ikke umulig at alt er identisk bortsett fra selve ladeporten uansett, men aldri godt å si.
:)

edakcots

Jeg synes det er mange som skriver uten å ha greie på hva de kommenterer?

Bolt har hurtiglading som AE, men med en annen type kontakt. Denne går fint an å bytte. Jeg gjør det i Norge, med garanti.
Bilen har CarPlay. Navigasjon er ikke noe problem.
Den kommer uten DAB, men en skjult adapter koster 2.000kr for en skikkelig bra en, så det er heller ikke noe problem.
Jeg hjelper folk til å få sin Bolt hit, fiks ferdig på Norske skilter til 350.000 ink frakt, hurtiglader og DAB.

PS! Nå har jeg fått dato på den AE jeg en gang bestilte. Den kommer i Mars til den nette sum av 416.000
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

zbk

Flott om det går å få til fornuftig Bolt-import, men hvordan stiller det seg med garanti og reparasjoner ved slik import?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Stinger

Sitat fra: edakcots på torsdag 14. desember 2017, klokken 03:24
Jeg synes det er mange som skriver uten å ha greie på hva de kommenterer?

Bolt har hurtiglading som AE, men med en annen type kontakt.

Første påstand er rett.

Bolt har ikke hurtiglading som standard , men det kan bestilles som ekstrautstyr.
http://www.chevrolet.com/byo-vc/client/en/US/chevrolet/bolt-ev/2017/bolt-ev/exterior

Dersom man mener at ladeporten kan skiftes til europeisk standard, bør man sikre om man importerer en Bolt som har hurtiglading.
e-Golf feb. 17-
Ampera-e aug. 17- 21 (solgt)
Polestar 2 des. 20 -

edakcots

Nei, du har rett i at det er ett tilvalg, men det er nesten ikke levert noen uten. Det blir heller ikke importert noen uten av meg
Leaf 2014 Tekna DMG
Renault ZOE grå intens

E_S

Men siden du har skrudd på disse - har biler uten hurtiglading forberedelse for dette selv om den fysiske kontakten med kabling til koblingsboksen mangler hurtiglading slik at dette kan monteres ved å bytte kontakt og legge inn ny software, eller er det større forskjeller som gjør dette umulig? Ville selv heller aldri importert en bil uten hurtiglading, men bare interessant å vite.

Alle bekymringer om spenning og lignende er i hvert fall helt grunnløse - med unntak av den fysiske kontakten er det ingen forskjell på Bolt og AE med hurtiglading.

Ampera

En får jo Bolt fra 240k (+ frakt til drammen på ca 1600 usd.)  fra statene, men f.eks vil ikke onstar fungere her, det er heller ingen garanti på bilen. Men bolt har jo utstyr som Ampera ikke har.
Viktig å ta en bil som har vart registrert i minst 6mnd i Usa, mye enklere å få den registrert da.

Tormod Beck

Er 240  bil uten hurtigladingsstasjon port?
Er det noe som må gjøres med de for å få de på norske skilter?

E_S

Ingen modifikasjoner nødvendig for registrering nei Eventuell ombygging av ladeporten for å kunne hurtiglade i Europa er jo noe man gjerne vil, men det er jo ikke noe krav, bare noe man gjerne ønsker.

Det er viktig at bilen har vært registrert i USA i minst 6 måneder før eksport for å oppfylle kravene i Bilforskriften § 10a, jf. https://lovdata.no/SF/forskrift/2012-07-05-817/§10a

Tormod Beck

Da er det bare å bestille da,
Er det noen som vet hvor mange som er her i landet?
Og om noen kan dele erfaringer?

edakcots

Jeg reiser over i januar for å kjøpe noen. Er det flere som ønsker er det bare å ta kontakt her...
Når det gjelder å bygge om (legge til) hurtiglader, så har jeg ikke gjort dette. Foreløpig anbefaler jeg at folk kjøper bil med hurtiglader eller lever med at den ikke har det. Men en av mine spm når jeg er der er om det kan legges til hos de FØR bilen sendes over dammen.
Selve CCS kontakten bygges om her hjemme på et autorisert verksted med garanti.
Når det gjelder garanti på bilen, så er det noe man kan kjøpe her hjemme.
Men til alle skeptikere. Det er importert nesten 1000 Leaf til Norge som fungerer meget bra
Leaf 2014 Tekna DMG
Renault ZOE grå intens

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Tormod Beck

OK, det var jo ikke så mange,
Skulle gjerne ha litt erfaring fra noen av de da?
Hva er betegnelsen med den som har hurtiglading

Elmo

Jeg trodde ikke noen av dem hadde hurtiglading (enda?). Og hvis en av dem har så ser du nok ikke det på registeringsinfo(vognkort) for den er jo i så fall ombygget etter import.   Du kan jo evt ringe hver enkelt eier ?  (regnr kommer opp i oversikten og så kan du finne eier vha. SMS til 2282)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA