Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Prisene på reservedeler søkes

Startet av Carl Anton Stenling, torsdag 10. februar 2011, klokken 16:40

« forrige - neste »

Carl Anton Stenling

Kona hadde et ublidt møte med en annen bil. Etter kollisjonen var den andre bilen uten forskjerm, men jeg kunne til min forundring ikke se en eneste skramme på Thinken. Kanskje plastkarosseriet virkelig er selvreparerende?

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

corvette

Da bilen min var 4 dager gammel kolliderte jeg med en Toyota Yaris. Yarisen skle sidelengs ned en bakke i mitt kjørefelt og jeg kunne ikke stoppe på holka.
Traff den først fanger mot fanger, så torpederte jeg den midtskips i bunnen av bakken.
Store skader på Yarisen, ikke en skramme på min!
Hører med til historien at vi var helt enige om hendelsesforløpet, men at motparten allikevel krysset av for at skylden var min....
IF var ikke enige i det.
Skal også nevnes at jeg ved den anledningen opplevde at ABS ikke virket, bilen skle på låste hjul. Nevnte det ved verkstedsbesøk, men de fant ikke noe feil.

Mvh John
VW e-Up! kjørt 17100 km

Lynet

På de fleste biler med ABS som ikke har antiskrens er det induktive følere på hjulene. Disse må ha ca 7km/t for å virke, derfor virker ikke ABS før du er over den hastigheten!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Baltor

Sitat fra: corvette på fredag 21. januar 2011, klokken 15:49
Store skader på Yarisen, ikke en skramme på min!
Men du bør likevel sjekke innenfor plasten, stålet i fronten kan nok være deformert selv om plasten spretter ut igjen. 
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

corvette

Ja, enig, så jeg hadde den i Sandvika hos Røhne Selmer, men de fant ingen skader ihvertfall.

Mvh John
VW e-Up! kjørt 17100 km

Lunde

#5
Lett å overse at de faktisk virker i noen korte sekunder med hektisk tankevirksomhet før en smell.

Kjører du på Alpine dekkene fra Michelin tidligere levert som standard med TH!NK er de svært glatte når du kommer under 5 minus. Fra rundt null og oppover er det ingen som klarer å henge med. Da er de uslåelige på bare veier.

En og annen oppigjennom åra har fått bryne seg på min grønne også. Har aldri fått noen skade som har kostet et øre på min bil. Mer enn man kan si om  motpartenes biler. Ikke så veldig lurt å bølle med en TH!NK har vel festet seg hos enkelte 8)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

cra

Sitat fra: Lunde på mandag 24. januar 2011, klokken 17:03
En og annen oppigjennom åra har fått bryne seg på min grønne også. Har aldri fått noen skade som har kostet et øre på min bil. Mer enn man kan si om  motpartenes biler. Ikke så veldig lurt å bølle med en TH!NK har vel festet seg hos enkelte 8)

Føyer meg inn i rekkene her, jeg også. :) Ble pårygget av en "halv-SUV" for et par år siden. Litt lakk på plasten var det hele for min del. En ødelagt hjulbue som det ville koste et femsifret beløp å fikse for motparten.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

corvette

Ja, det blir lett litt hektisk før en smell, men i mitt tilfelle skle jeg ned en ganske lang bakke og kjente godt at det foregikk på låste hjul...
Prøvde å slippe litt opp for så å bremse igjen, men tyngdeloven gjorde seg gjeldende så jeg endte uansett i siden på den andre bilen i bunn av bakken.
Kan godt være at farten var under 7 km/t hvis det er en forklaring på manglende ABS, men har ikke opplevd lignende på noen av mine andre biler.

mvh John
VW e-Up! kjørt 17100 km

Thinker

Ang. kollisjon, så er min erfaring at når det er behov for å bytte ut deler etter uhell, så kan det være laaaang leveringstid på reservedeler. Min bil kolliderte i November 2010. Mye ble fikset ila 3 uker, godt nok til at den fungerer i det daglige. Men, fortsatt nå i februar 2011 venter RS på reservedeler fra Think for å gjøre bilen ferdig......

Derfor, kjør forsiktig, ikke krasj :-)

Mvh
Thinker
Think, Des 08, 50000 ++ km. Zebra..
Tesla S P#2052 VIN#16790 P85, Grå, 19" ellers alt utenom barneseter. In production fra 20. august.... Production Complete 4. september...
Tlf. 13 sept, utlevering 8 oktober....

Carl Anton Stenling

Er det forresten noen som vet hvorvidt prisene for karosserideler er høye for Think?

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

arv

Hei

Jeg ble pårygget og fikk en hengerkule tredd inn i front støtfanger. Deler og bytte kom på kr 3300,-   Måtte vente en uke på ny fanger.
Arne
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Lunde

Tror de var i en fase der fabrikken slukte alt av nye komponenter i sin produksjon og at deleleveransene på et tidspunkt var i snaueste laget.

Innbiller meg at dette nå er historie. Karrosseridelene på en TH!NK er lett å skifte ut og skal ikek lakkes så operasjonen er nok vesentlig rimeligere enn tilsvarende på "vanlige" biler.
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Ken

Fikk høre at Kristiansand Kommune ikke var begeistret på manglende NCAP test på de nye Think biler og vurderer videre innkjøp. Det finnes fortsatt flere eldre Think i tjeneste her.

Ser at Kinesisk NCAP er en sertifiseringsorgan. Vet ikke hvordan den tilsvarer den europeiske?
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Carl Anton Stenling

Sitat fra: arv på lørdag 05. februar 2011, klokken 23:35
Jeg ble pårygget og fikk en hengerkule tredd inn i front støtfanger. Deler og bytte kom på kr 3300,-   Måtte vente en uke på ny fanger.

Det var ganske billig og raskt. På en vanlig bil hadde jeg forventet rundt 6-9.000 kr for en slik skade inklusive lakkering.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

elektrolux

Fikk selv en regning på 10000 NOK etter at naboen rygget tilhengeren med utstikkende planke inn i Mercedesen sin bakluke. Det ble en ørliten bulk, som medførte full lakkerering av hele luka.

På en Think ville dette resultert i nullutgift.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA