Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Import av Bolt

Startet av Fallskjerm, tirsdag 09. mai 2017, klokken 15:30

« forrige - neste »

Fallskjerm

Fortum har vunnet anbudet fra buskerud fylkeskommune.

Vi kan nå se frem til å få tre nye hurtiglader stasjoner i buskerud

Følgende steder kommer det nye hurtigladere:
- Hvittingfoss
- Veggli
- Dagali
Renault Zoe R135 mars 2020
Nissan Leaf, Tekna Mai 2016 (30Kwh) (heldigvis solgt)
Nissan Leaf, Tekna april 2014 66 500 km m/6.6 kw lader (solgt)
Toyota landcruser 150 for å dra Adria 743 UT

Ønsker Nissan skal bli like god på ettermakedet som Toyota

gigafactory

Sitat"I et voksende marked med flere dyktige aktører, men også
mange useriøse
, vurderes FCD som en solid aktør med god gjennomføringsevne, og som helt klart
kan bidra til at fv.40 i Buskerud nå utvikles som en moderne og oppgradert hurtigladekorridor
med gode tekniske løsninger for kunder og elbiler"

Touché  ;D

Elmo

Sitat
Etter fristens utløp har fylkeskommunen mottatt ett – 1 – tilbud. Tilbyder er Fortum Charge & Drive (FCD).

:o
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Panduck

Sitat fra: Elmo på søndag 05. mars 2017, klokken 20:50
Sitat
Etter fristens utløp har fylkeskommunen mottatt ett – 1 – tilbud. Tilbyder er Fortum Charge & Drive (FCD).

:o

Er dette så rart?  Når en aktør har fått et slik markedsgrep som de har, er det ikke lett å vinne anbud mot de. Det er vel stort sett bare GK som har muliget, og selv de er langt bak

Ellemelle

Sitat fra: Panduck på søndag 05. mars 2017, klokken 22:12
Er dette så rart?  Når en aktør har fått et slik markedsgrep som de har, er det ikke lett å vinne anbud mot de. Det er vel stort sett bare GK som har muliget, og selv de er langt bak
Hva mener du med at de har fått et markedsgrep - de har vel ingen fordel av å ha en større kundemasse eller lignende, siden det utelukkende er plasseringen av laderen som betyr noe?




Lars C. Krogenæs

Fortum og GK er de 2 store på hurtiglading, men ingen er store nok til å dominere og å sette betingelsene i markedet.

Både Fortum og GK bygger ut så mye de greier, og når jeg ser utbyggingsplanene GK har i samarbeid med COOP og CK, er jeg overhode ikke bekymret for at Fortum skal få en for dominerende possisjon.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Panduck

Sitat fra: Ellemelle på mandag 06. mars 2017, klokken 08:18
Hva mener du med at de har fått et markedsgrep - de har vel ingen fordel av å ha en større kundemasse eller lignende, siden det utelukkende er plasseringen av laderen som betyr noe?

???

Fortum har en infrastruktur, kompetanse og organisasjon rundt det å sette opp og å drifte ladere som nok er i en særstilling i Norge. Da vil det være vanskelig å matche det de kan gi av anbud.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA