Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når kommer e-up med oppgradert batteripakke som e-Golf gjør disse dager?

Startet av Tse, fredag 05. mai 2017, klokken 09:47

« forrige - neste »

Tse

Har fått "ny" Zoe" 24 kWh.
Må gjerne til Oslo med hunden og lurer på om det er i praksis gjennomførbart?
Har ett svært diesel dyr som jeg vurderer å bruke men det hadde sa vært litt moro å prøve med Zoe.
Noen som har en rute / hvor mye ladetid må jeg regne ( jeg får jo tross alt en time hos veterinæren)

bjaolsen

Kjørt motsatt to ganger, går greit på sommeren.

Ruteforslag :
http://www.goingelectric.de/stromtankstellen/routenplaner/1090325/

Stavanger, Norwegen nach Oslo, Norwegen - 561 km
Gesamt ca. 11 Stunden 18 Minuten
Fahrzeit ca. 7 Stunden 33 Minuten
Ladezeit ca. 3 Stunden 45 Minuten

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

Jejl

Anbefaler å se Bjørn Nylands video på Youtube der han tester Zoe.
Inkl lading fikk han en snittfart på 37km/t. Men det var kaldt, så kanskje du kan klare 40km/t. Du vil da bruke ca 14 timer pr vei.

Tse

Jejl

Det går jo også ferge Stavanger - Langesund til ca 900kr pr vei. Dette strekket har en god del bompenger, og hvis du regner driftsutgifter på 4 kr pr km på dieselbilen blir det 1600kr på disse ca 40 milene.

Tse

Tror voffen får angst og blærespreng  av den ferge turen. Uansett hva jeg tjener på bompenger.  så tror jeg at jeg tar Rangeren.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA