Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bremsepumper

Startet av EVlithium.net, tirsdag 01. februar 2011, klokken 23:58

« forrige - neste »

EVlithium.net

Webstore: www.evlithium.net

elektrolux

Fin Link.

Jeg fikk ikke den hjelpen jeg trengte, og sendte denne forespørselen:

Hva som kreves i forbindelse med bytte av batterikjemi på eksisterende Elbil.
Det er i dag mest hensiktsmessig bytte defekt NiCd battari med LiFePo4 batteri. Dette grunnet tilgang og pris på NiCd batteri. Ombygging innebærer montering av ekstra Batteri Manedgement System, som integreres med bilens originale BMS. Etter ombygging vil bilen bli noe lettere og med noe økt rekkevidde. Toppfart og effekt er forøvrig ikke endret.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lynet

Sitat fra: la2ula på onsdag 12. januar 2011, klokken 08:48
Her finner du det du trenger for å bygge om til EL-drift !!

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Ombygging

Ja elbil er nevnt i teksten, men dokumentene under er kun for motorsykkel!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Dj_Devil

går moped under det samme som motorsykkel? kunne tenkt meg å bygge om en moped.
Ga opp og prøve konvertere min Opel Calibra.
Er stolt eier av Nissan Leaf 2012 mod.

elektrolux

Jeg går nå i alle fall ut fra det når jeg bygger om mopedbilen min.

Må forresten snart komme videre. Poden skal snart øvelseskjøre til lett motorsykkel sertifikat, og da er mopedbilen både tørrere og tryggere enn Vectrix'en.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Dj_Devil

er det ikke dyrere å ta lett motorsykkel enn å ta moped lappen? Trenger du ikke abre moped lappen for moped bil? Eller har dem forandret på di reglene?
Ga opp og prøve konvertere min Opel Calibra.
Er stolt eier av Nissan Leaf 2012 mod.

elektrolux

Tror nok sertifikatat på lett motorsykkel blir dyrer enn mopedlappen, men så får han jo kjøre et tryggere og kulere kjøretøy etterpå.

For å kjøre mopedbil , må en desverre være 18 år og ha moped, eller bilsertifikat.

Med Lett motorsykkelsertifikat kan poden kjøre overbygget Cityel, eller Vectrix som er registrert som lett motorsykkel. Det er betydelig kulere enn en moped.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

cra

http://no.wikipedia.org/wiki/Førerkort#M_.28Moped.29 Forholdsvis enkelt forklart hva man kan kjøre når. Vekta på 150kg ser ut til å være det avgjørende for om man må være fylt 18 eller ikke, og det er kanskje ikke praktisk gjennomførbart å lage en 4-hjuls elektrisk moped på under 150 kg? (vekten av batteriene teller ikke)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

150 kg er vanskelig å komme under for de fleste overbygde kjøretøy. Mulig Cityel klarer det såvidt.

SAM'en er 390 Kg uten batteri, og jeg jobber med å få til en Lett motorsykkel med tak og under 350 kg vekt bassert på en SAM.

Hadde det vært mulig kunne ungdom på 16 år nytt godt av beskyttende karrosseri. I dag har Norge unntak mot beskyttende karrosseri før en fyller 18 år.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA