Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtiglading - effektiv hastighet

Startet av Siki, torsdag 20. april 2017, klokken 12:11

« forrige - neste »

Siki

Hei.

Har problemer med lading av e-up. Problemet er at den slutter å lade etter ca 1 min. Før den lader blinker det grønt og fint, men etter ca 1 min skrur ladelyset seg av, hører et klikk fra ladekladden og noen grønne lys forsvinner.

Før lyste den gult/blinket grønt og så skrudde seg av. Nå i dag har den lyst grønt når man plugger i ladekabelen og venter 1min. Grønt solid lys betyr fullt batteri men f.eks. var det 80km igjen når jeg koblet til i sted.

Problemet er uans at ladingen skrur seg av! Hva gjør man, noen andre som ja hatt problemet?

Mortstokk

Sitat fra: Siki på fredag 10. februar 2017, klokken 22:54
Hei.

Har problemer med lading av e-up. Problemet er at den slutter å lade etter ca 1 min. Før den lader blinker det grønt og fint, men etter ca 1 min skrur ladelyset seg av, hører et klikk fra ladekladden og noen grønne lys forsvinner.

Før lyste den gult/blinket grønt og så skrudde seg av. Nå i dag har den lyst grønt når man plugger i ladekabelen og venter 1min. Grønt solid lys betyr fullt batteri men f.eks. var det 80km igjen når jeg koblet til i sted.

Problemet er uans at ladingen skrur seg av! Hva gjør man, noen andre som ja hatt problemet?


Hadde samme problem. Resetting av ladekladd fungerte heller ikke.
Møller konkluderte med at det var elektronikken i ladekladden på ledning det var noe feil med. Fikk en ny versjon ladeledning, som forøvrig ser ut som en mye billigere modell en den med plast-futteral rundt. Men uansett fungert utmerket siden bytte av ledning.

aageaasved


Flyvind

Dette problemet hade også vi. Det var når det var programmert inn avgangstid med henblikk på forvarming. Under E styring på kjørekomputeren var det haket av for avgangstid både for lading og klima. Etter at vi fjernet haken for lading og kun klima, fungerte det igjen.
2017 i3
2015 Eup solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA