Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forbruk og ideal hastighet

Startet av keepitsimple, onsdag 19. april 2017, klokken 20:58

« forrige - neste »

Veggen

Sitat fra: jkirkebo på søndag 12. februar 2017, klokken 09:24
Det er ingen god løsning på en 16A kurs da det hender at bilen ikke husker innstillingen og dermed prøver å trekke 32A.
Jøss, det har jeg aldri opplevd på mine drøye 3 år med 32A kontakt på 16A kurs.

jkirkebo

Sitat fra: Veggen på søndag 12. februar 2017, klokken 12:16
Sitat fra: jkirkebo på søndag 12. februar 2017, klokken 09:24
Det er ingen god løsning på en 16A kurs da det hender at bilen ikke husker innstillingen og dermed prøver å trekke 32A.
Jøss, det har jeg aldri opplevd på mine drøye 3 år med 32A kontakt på 16A kurs.

Nei, det er et fenomen som ser ut til å plage bare enkelte eiere. Noen har stadig problemer med dette, andre aldri. Finner ikke noe mønster i det.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

KjellG

Tesla, som har et betydelig marked i Norge, burde organisert laderen slik at den automarisk valgte mellom stjerne og full trekant-kobling for 400 og 230V lading.

keepitsimple

Det ble en adapterløsning. Lurer litt på om man burde henge opp tingene eller om kontakten greier vekten. Se vedlegg.
Tesla Model S 60D - 2016

jkirkebo

Sitat fra: keepitsimple på søndag 19. februar 2017, klokken 16:20
Det ble en adapterløsning. Lurer litt på om man burde henge opp tingene eller om kontakten greier vekten. Se vedlegg.

Lokket på støpslene låser seg i kontakten og tar vekten, så det er ikke noe problem å ha det hengende slik.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA