Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Adressa En halv milliard i momsfritak for Tesla-kjøpere

Startet av Dnn ., onsdag 12. april 2017, klokken 19:47

« forrige - neste »

runard

Nei bare valgt leveringstid da pga har leasing bil nå som skal leveres i desember [emoji1303]

Sent from my iPhone using Tapatalk

ApeX

Vurderer å bytte i3'en i en Ioniq og var innom en forhandler for prøvekjøring av bilen, fikk da også et tilbud når vi leverte tilbake bilen dage etter.

Bil + tekninkkpakke, skinn og soltak: 288.500.
Vinterhjul 16" alu, Continental Elektrisk: 13.500
Metallic lakk: 4.750
Engangssvgift: 2.400

Sum: 309.120
Rabatt: - 5.120

Sum totalt: 304.000

Vet ikke helt hva jeg tenker om tilbudet. Virker å være hakket dårligere enn det de fleste andre her har fått tilbud på. Nå har jeg ikke prøvd å forhandle ned prisen enda (men ser for meg at det er lite forhandlingsrom, grunnet etterspørselen), og har heller ikke hørt med forhandler om arbeidsgiver har noen avtale med dem.

Vurderer å meld meg inn i bondelaget. Står på siden til agrol  at man må ha vært medlem i 2 måneder ved kontraktsinngåelse. Noen som vet om det er tilstrekkelig å ha vært medlem i 2 måneder ved overtagelse?
Tesla Model 3 LR     | Bestilt 20.05.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

tuono

Ser ut som at du har fått et helt greit tilbud. Personlig tar jeg endel av innleggene her med en klype salt.

Dnn .

Bare send mail til 3-4forhandlere og nevn at du spør etter pris flere steder. Jeg fikk min til 289 pluss 3års serviceavtale. Jeg har metallic, skinn og teknikk med vinterhjul.
Fikk også tilbud på samme bilen uten serviceavtale for 283. De kan gå ned endel, og trenger ikke rabatter fra agrol for å få litt.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

ApeX

Sitat fra: Dnn . på søndag 12. mars 2017, klokken 22:00
Bare send mail til 3-4forhandlere og nevn at du spør etter pris flere steder. Jeg fikk min til 289 pluss 3års serviceavtale. Jeg har metallic, skinn og teknikk med vinterhjul.
Fikk også tilbud på samme bilen uten serviceavtale for 283. De kan gå ned endel, og trenger ikke rabatter fra agrol for å få litt.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Har gjort det nå og venter på tilbakemeldinger :+1:
Foreløpig er har jeg fått tilbud fra en forhandler, men det var tusenlappen høyere enn tilbudet jeg allerede hadde.

Vurdere også å droppe felg på vinterdekkene, og bare få med dekkene. Noen andre som har gjort det?
Tesla Model 3 LR     | Bestilt 20.05.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

ProsjektX

Sitat fra: ApeX på mandag 13. mars 2017, klokken 10:45
Vurdere også å droppe felg på vinterdekkene, og bare få med dekkene. Noen andre som har gjort det?
Dekk og felger kjøper du billigere hos f.eks Dekkonline.com. Ingen grunn til å få med dekk "momsfritt"...
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

jcnorway

Har avtalt prøvekjøring med forhandler via telefon og ba om å få oversendt et tilbud på e-post.

Ikke noe hurratilbud å skrive hjem om, men hadde vel ikke forventet noe særlig heller når man ikke har truffet selger ansikt til ansikt en gang.

Ioniq Electric platinum silver m/teknikkpakke, skinn, soltak og vinterhjul tikket inn til 304' etter "rabatt" som var på hele 3700 kr [emoji14]

Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

IvarU

Jeg har skrevet kontrakt i dag på teknikk, metallic, skinn og dekk. Nøkkelklar bil til 290'. Etter å ha forhørt meg med flere forhandlere, så falt jeg ned på at dette var et greit tilbud
Hyundai Ioniq - bestilt, venter i spenning

coffeeh

Skrev kontrakt i dag - teknikkpakke med skinn, metallic (phoenix orange var litt for fristende når jeg så den hos forhandler ;D), vinterdekk med pigg på orginalfelger med TPMS (continental eller nokian dekk, avhengig av hva de har inne ved overlevering)

nøkkelklar bil 292.420,-

Egentlig ikke vært rundt hos andre forhandlere, rett og slett fordi jeg har hørt fra for mange i nærområdet at folka på Roa Auto er voldsomt gode å ha med å gjøre hvis det skulle dukke opp noen problemer.
- Venter spent på en oransje Hyundai Ioniq :D

jcnorway

Sitat fra: jcnorway på torsdag 16. mars 2017, klokken 19:25
Har avtalt prøvekjøring med forhandler via telefon og ba om å få oversendt et tilbud på e-post.

Ikke noe hurratilbud å skrive hjem om, men hadde vel ikke forventet noe særlig heller når man ikke har truffet selger ansikt til ansikt en gang.

Ioniq Electric platinum silver m/teknikkpakke, skinn, soltak og vinterhjul tikket inn til 304' etter "rabatt" som var på hele 3700 kr [emoji14]

Fått et betydelig bedre tilbud hos en annen forhandler etter anbefaling fra familie som har handlet flere biler hos vedkommende.

Samme oppsett som ovenfor, denne gangen med en totalpris på 295'  ;) Levering i juli ved bestilling nå i følge forhandleren.

IvarU

Sitat fra: jcnorway på fredag 17. mars 2017, klokken 14:29
Fått et betydelig bedre tilbud hos en annen forhandler etter anbefaling fra familie som har handlet flere biler hos vedkommende.

Samme oppsett som ovenfor, denne gangen med en totalpris på 295'  ;) Levering i juli ved bestilling nå i følge forhandleren.

Høres ut som en god deal det ja. Rart at forhandlerne opererer med så forskjellige leveringstider. Jeg bestilte i går og fikk beskjed om levering august/september...
Hyundai Ioniq - bestilt, venter i spenning

jcnorway

Skjønner ikke dette med leveringstid. Er det gjetning eller får de opp estimert levering i systemet når ordren legges basert på utstyrsnivå, fargevalg  osv?

Ionisert

(Her er hva jeg tror, ikke fakta men ut fra oppfatninger.)

De har nok ikke peiling, og de gjetter bassert på tidligere leveringer.

De vet kanskje at samtlinge biler på de 2-3 neste skipene allerede er solgt, og vet ikke når neste levering etter disse, og hvor mange som kommer...
Var det ikke noen Blå biler som ikke kom på over 6mnd?

+ Usikkerhet nå med at salget har startet i andre større land, om lille norge vil få nok leveranser...
USA, England med flere...

Jørgen von Schnellfahrer

Begynner å bli litt leveringstid ja..

Noen som har snakket med forhandlere om muligheten for å bestille 2018-cersjonen nå? Og få den levert såfort 2018 begynner å shippes? Er jo fristende med tanke på ryktene om større batteri og bedre baksete. Men de vet vel ingenting om priser ennå, pluss at de må pushe dagens modell maksimalt.
Kia Soul EV Exclusive 2016 grå

andreaBGO

jeg tror at 2018 model er ikke blitt lansert enda (ikke på noen bilmesse eller). Bare 2017 modell er nå i Sør Korea. Tesla Bjørn har prøvd ny model i Seoul for noen uke siden; ganske lik bil uten større batteri pakke/autopilot.
Jeg tror at ny model blir først lansert på bilmesse, me jeg kan ta feil  8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA