Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Adressa En halv milliard i momsfritak for Tesla-kjøpere

Startet av Dnn ., onsdag 12. april 2017, klokken 19:47

« forrige - neste »

moby666

2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

RS

Var den metallic?  Jeg betalte 290.000 for samme bilen uten metallic.

psyfoon

Sitat fra: RS på onsdag 15. februar 2017, klokken 17:52
Var den metallic?  Jeg betalte 290.000 for samme bilen uten metallic.

Nei, den er uten metallic. Hvit. Jeg tenker å bestille bilen hos en annen forhandler som er nærmere dit vi flytter. Greit med sammenligningsgrunnlag.
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

RS

Min er også hvit. Med skinn og tek. pakke. Kjøpt i Ås.

geear

Sitat fra: fredriks på onsdag 08. februar 2017, klokken 10:27
Se det! Hyundai har kommet til fornuften. Å levere en bil uten Type2-kabel i Norge er vel på grensen til idiotisk.
Uenig. Har ikke hatt elbil fryktelig lenge, men har kun brukt type2-kabelen ÉN gang, så den ligger bare i det doble bagasjeromsgulvet og ser sjelden sola. Jeg skjønner at mange bruker de ofte, og det kommer jo helt an på hvilken ladeløsning man har på jobb/hjemme eller andre steder man frekventerer, og hvilket rekkeviddebehov man har utenom, men hurtigladere har jo kabel integrert, og når det blir en annen ladeløsning enn schuko hjemme så blir det mest sannsynlig uansett enten ladestasjon med fastmontert kabel eller en ladekladd med CEE-stikk som alltid henger på plassen sin. Så for meg hadde et par tusenlapper vært mer verdt enn type2-kabelen som fulgte med bilen.

De som har behov for type2-kabel kunne like godt kjøpt det helt separat og beholdt den når man solgte bilen, slik at alle har utstyret en selv trenger for sine behov.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Crown

Sitat fra: gr på onsdag 15. februar 2017, klokken 20:50
De som har behov for type2-kabel kunne like godt kjøpt det helt separat og beholdt den når man solgte bilen, slik at alle har utstyret en selv trenger for sine behov.

Eller enda bedre, man burde kunne velge når man kjøper bilen. Både på Leafen og Ioniqen ligger kabelen med schuko helt urørt og uåpnet i bagasjerommet. Jeg tenker av og til at jeg burde testet om de faktisk virker. :-D
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

J@x

Sitat fra: gr på onsdag 15. februar 2017, klokken 20:50
Sitat fra: fredriks på onsdag 08. februar 2017, klokken 10:27
Se det! Hyundai har kommet til fornuften. Å levere en bil uten Type2-kabel i Norge er vel på grensen til idiotisk.
Uenig. Har ikke hatt elbil fryktelig lenge, men har kun brukt type2-kabelen ÉN gang, så den ligger bare i det doble bagasjeromsgulvet og ser sjelden sola. Jeg skjønner at mange bruker de ofte, og det kommer jo helt an på hvilken ladeløsning man har på jobb/hjemme eller andre steder man frekventerer, og hvilket rekkeviddebehov man har utenom, men hurtigladere har jo kabel integrert, og når det blir en annen ladeløsning enn schuko hjemme så blir det mest sannsynlig uansett enten ladestasjon med fastmontert kabel eller en ladekladd med CEE-stikk som alltid henger på plassen sin. Så for meg hadde et par tusenlapper vært mer verdt enn type2-kabelen som fulgte med bilen.

De som har behov for type2-kabel kunne like godt kjøpt det helt separat og beholdt den når man solgte bilen, slik at alle har utstyret en selv trenger for sine behov.

Enig med den siste her. Har kjørt eGolf i 2 år og 40.000km. Eneste gangene type 2 kabelen var ute, var når jeg støvsuget i dobbelbunnen i bagasjerommet..
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

Crown

Sitat fra: J-B på torsdag 16. februar 2017, klokken 09:35
Enig med den siste her. Har kjørt eGolf i 2 år og 40.000km. Eneste gangene type 2 kabelen var ute, var når jeg støvsuget i dobbelbunnen i bagasjerommet..

Med Ioniq blir det litt mer poeng i enn med 1. gen e-Golf pga dobbelt så kraftig lader.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

Ionisert

Jeg blir rett forvirret over hvordan forskjellige firma skriver tilbudene.
Har hentet inn to priser.

Tek Skinn, Metallic, Vinterhjul.
Firma 1 - 293,600,-
Firma 2 - 299.400,-

Når jeg kom med Storforbrukerrabattønske til slutt, så økte prisen på bilen, før rabatten kom på.

Noen som har kjøpt den i Oransje? Føles "skummelt" å eventuelt kjøpe i den fargen... :P

EspenM3

Sitat fra: Ionisert på tirsdag 21. februar 2017, klokken 18:30
Jeg blir rett forvirret over hvordan forskjellige firma skriver tilbudene.
Har hentet inn to priser.

Tek Skinn, Metallic, Vinterhjul.
Firma 1 - 293,600,-
Firma 2 - 299.400,-

Når jeg kom med Storforbrukerrabattønske til slutt, så økte prisen på bilen, før rabatten kom på.

Noen som har kjøpt den i Oransje? Føles "skummelt" å eventuelt kjøpe i den fargen... :P

Ikke skummelt i det hele tatt. Phoenix orange er utrolig fin!!

Crown

Sitat fra: EspenM3 på onsdag 22. februar 2017, klokken 14:15
Sitat fra: Ionisert på tirsdag 21. februar 2017, klokken 18:30
Jeg blir rett forvirret over hvordan forskjellige firma skriver tilbudene.
Har hentet inn to priser.

Tek Skinn, Metallic, Vinterhjul.
Firma 1 - 293,600,-
Firma 2 - 299.400,-

Når jeg kom med Storforbrukerrabattønske til slutt, så økte prisen på bilen, før rabatten kom på.

Noen som har kjøpt den i Oransje? Føles "skummelt" å eventuelt kjøpe i den fargen... :P

Ikke skummelt i det hele tatt. Phoenix orange er utrolig fin!!

Enig! Jeg angrer litt på at jeg "safet" med Aurora silver når jeg har sett hvor flotte den rødorange, blåfargen og gulfargen er.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

Ionisert

Teknik, Skinn, Metallic, Vinterhjul, bagasjematte og innlastingsbeskyttelse.
Signert på 285.000 for overstående.
Regner med det varierer på prisen hvor langt unna Drammen? man bor også.

Edit : Forøvrig godt å se at folk har den instillingen ovenfor Oransje.  ;)

runard

Her ble det en Marina Blue med Teknikkpakke og vinterhjul.
Signert på 273 550,- levert på Hamar i desember!  :+1:
Gleder meg  :D

HPSE

Desember?? Det var no fryktelig lang leveringstid? Har de gått tom for blåfarge?? :)
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA