Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hva kommer?

Startet av Krabbe 2, lørdag 25. mars 2017, klokken 23:34

« forrige - neste »

Krabbe 2

Det er sant. Eneste er at jeg ønsker å bruke bilen jeg har i dag som innbytte og da blir det å sjekke forhandlere.
Når jeg ser på biler som ligger på finn.no blir jeg mer og mer sikker på at tilbudet på Exclusive er bra.

2017 e-Golf Exclusive sort. Januar 2017.
2018: På jakt etter bil nummer 1

eivhelle

Sitat fra: Krabbe 2 på søndag 22. januar 2017, klokken 23:11
Det er sant. Eneste er at jeg ønsker å bruke bilen jeg har i dag som innbytte og da blir det å sjekke forhandlere.
Når jeg ser på biler som ligger på finn.no blir jeg mer og mer sikker på at tilbudet på Exclusive er bra.
Absolutt en gyldig grunn. Særlig hvis den gamle bilen er diesel. Vanskelig å finne gode argumenter når man skal selge den privat.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

geear

Sitat fra: Krabbe 2 på søndag 22. januar 2017, klokken 13:16Hvordan tror dere verdien på en 2017 mod med 190 km rekkevidde vil utvikle seg i forhold til en 2017 mod med 300 km?
190km-varianten er nok ikke en 2017-modell. Møller bestilte rundt 500 biler med en gitt utstyrspakke (alle like, med unntak av farge), og selger de ut med ca. 40k i avslag, som "Exclusive". Det er overliggere fra 2016.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

endim

hei.

Er i samme situasjon som deg krabbe...har vært på gjerdet siden jeg prøvekjørte egolf for noen år siden. Tenkte den gangen at det haster ikke, prisene vil jo gå ned, men de har jammen meg økt. 254k var basis pris den gang. Nå er den 280k for tilsvarende modell 2016... kjedelig. Prøve og å bli klok på egolf prisene på finn.no uten særlig hell. Ser alt fra 230k for 1år gammel egolf (https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89506729) til 295k for ny golf https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89492620 men hvorfor i all verden koster denne mer enn exclusive varianten...nei blir ikke klok.

Har 7mil til jobb t/r, hvor mye må jeg regne i strømutgifter på denne turen ca?

SteinarSun

Hvis du tar et snitt på 2kW forbruk pr mil om vinteren, koster det ca 2 kroner pr. mil eller 14kr hver dag...
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Oddaa

Er også i samme situasjon. Henter en ny Exclusive på f.k. onsdag. Dette blir vår tredje bil og vi har ikke behov for 300 km kjørelengde...
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

Oddaa

Sitat fra: gr på mandag 23. januar 2017, klokken 13:23
Sitat fra: Krabbe 2 på søndag 22. januar 2017, klokken 13:16Hvordan tror dere verdien på en 2017 mod med 190 km rekkevidde vil utvikle seg i forhold til en 2017 mod med 300 km?
190km-varianten er nok ikke en 2017-modell. Møller bestilte rundt 500 biler med en gitt utstyrspakke (alle like, med unntak av farge), og selger de ut med ca. 40k i avslag, som "Exclusive". Det er overliggere fra 2016.

I følge min forhandler er det 2017-modeller, dette står også i papirene. Både 190 og 300 km varianten vil finnes som 2017-modell. Jeg har ikke sjekket opp dette grundigere...
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

SteinarSun

De startet med produksjon av 2017-modellene sommeren 2016, akkurat som de vil produsere 2018-modeller i sommer.
Om du kjøper en utgående modell nå, er det en 2017 registrert i 2017.
At de har modellskifte nå gjør at de vil ha 2 varianter av 2017 før de skifter modellår til sommeren
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Krabbe 2

Biler som er produsert i uke 22 blir 2018 modeller ( i inneværende år) Så da blir jo disse Exclusive 2017 mod.
Skal til Møller igjen i morgen for endelig taksering av bilen. Så da blir det spennende og se :)

2017 e-Golf Exclusive sort. Januar 2017.
2018: På jakt etter bil nummer 1

Krabbe 2

Da har jeg kjøpt e-golf. Ble litt rart å kjøre A5``en hjem fra Møller, men sånn er livet. Ser fram til å få e-golfen nå :)
2017 e-Golf Exclusive sort. Januar 2017.
2018: På jakt etter bil nummer 1

eivhelle

2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Krabbe 2

Tusen takk :) Regner med at samtlige fordeler med el-bil forsvinner innen noen uker nå :laugh: :laugh:

Skal kose meg med e-golfen nå fremover, så må jeg snart planlegge for det som skal bli bil nummer 1 til q1/q2 2018. Regner med at Jaguaren eller Model 3 neppe er på veien før siste halvdel av 2018.
2017 e-Golf Exclusive sort. Januar 2017.
2018: På jakt etter bil nummer 1

eivhelle

Sitat fra: Krabbe 2 på tirsdag 24. januar 2017, klokken 17:35
Tusen takk :) Regner med at samtlige fordeler med el-bil forsvinner innen noen uker nå :laugh: :laugh:

Skal kose meg med e-golfen nå fremover, så må jeg snart planlegge for det som skal bli bil nummer 1 til q1/q2 2018. Regner med at Jaguaren eller Model 3 neppe er på veien før siste halvdel av 2018.
Elbilfordelene henger nok i en tynn tråd nå. Ikke nok med at noen kjøper seg en ny elbil. Jammen planlegger de ikke kjøpe enda en. Noe må gjøres, og det litt kjapt.  :police:
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA