Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

OddAxel

Sitat fra: Machan på fredag 12. august 2022, klokken 14:44
Flere som har fått utsatt EDD til Q4?
Har hatt 11 - 30 sept. siden jeg først fikk estimat, men i går ble det plutselig oppdatert til okt-des 🙄
Kan det være relatert til ryktene om nye batterier i bilene som leveres fra Giga Berlin?

Ja, jeg har hatt 5-30 september i tre måneder, og i dag fikk jeg endret til 16. oktober til 30. desember. Bestilt YP Sort/Sort. Bestilt medio mai.

las^se

Hvit/Sort, bestilt mars 22. Levering endret seg igår fra 27aug-30sep, til 26aug-11sep. Getting close :)
VW e-up! -14

Tai

Og der var levering utsatt enda lengre til februar/april. Jeg hadde jo et bittelite håp om at bilen skulle komme i 2022 men det skjer nok neppe. Har aldri opplevd at Tesla leverer før estimert tid.

Får ikke sagt hvor skuffende det er å bli nedprioritert av Tesla på denne måten. Når de velger å ignorere alt av køsystem kunne de i det minste henvendt seg til kunder som bestilte for over et år siden og la dem endre design på interiør slik at de fikk bilene sine i skapelig tid. Jeg har jo latt være å bestille en annen bil fordi denne var i bestilling, men nå er det jo for sent å kjøpe et annet merke. Hadde jeg visst at Tesla kom til å nedprioritere meg på grunn av fargen på interiøret ville jeg bestilt en annen bil for et år siden....
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Jalle47

Frustrerende.. tenker du at utsettelsene skyldes hvitt interiør? Jeg bestilte selv bil september 2020, og har fortsatt levering 25.aug - 10.sept. Jeg valgte med FSD, så begynner å lure på om det kan ha noe innvirkning på hvorfor jeg ikke fikk bilen levert for en god stund siden.

Sitat fra: Tai på mandag 15. august 2022, klokken 19:19
Og der var levering utsatt enda lengre til februar/april. Jeg hadde jo et bittelite håp om at bilen skulle komme i 2022 men det skjer nok neppe. Har aldri opplevd at Tesla leverer før estimert tid.

Får ikke sagt hvor skuffende det er å bli nedprioritert av Tesla på denne måten. Når de velger å ignorere alt av køsystem kunne de i det minste henvendt seg til kunder som bestilte for over et år siden og la dem endre design på interiør slik at de fikk bilene sine i skapelig tid. Jeg har jo latt være å bestille en annen bil fordi denne var i bestilling, men nå er det jo for sent å kjøpe et annet merke. Hadde jeg visst at Tesla kom til å nedprioritere meg på grunn av fargen på interiøret ville jeg bestilt en annen bil for et år siden....

Ampéreson

Noen som har leveringsdato (fortsatt) på Rød, Grå, eller Blå Performance?

Så det var noen i Tyskland som hadde fått dato igjen på en rød. De lurer på forskjellige fora om det er made in China eller om de kommer fra Giga Berlin.

Selv hadde jeg leveringsdato tidligere 2. November til 17. Desember, den ble fjernet for ca. en måned siden.

Lenke til Teslarati artikkel:
Tesla customer reports red Model Y Performance delivery in Germany
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

k1

Sitat fra: Ampéreson på tirsdag 16. august 2022, klokken 12:03

Så det var noen i Tyskland som hadde fått dato igjen på en rød. De lurer på forskjellige fora om det er made in China eller om de kommer fra Giga Berlin.

Selv hadde jeg leveringsdato tidligere 2. November til 17. Desember, den ble fjernet for ca. en måned siden.

Nei ikke noe leveringsdato på min blå, kun EDD samme som dersom du bestiller i konfigurator i dag. Hadde samme som deg tidligere, så flyttet til mars -mai 23, og nå april -juni -23 EDD.

Har ennå trua/håpet på før nyttår, men la oss se. Det frustrerende her er den håpløse ikke eksisterende kommunikasjonen fra Tesla på hvorfor flyttes EDD hele tiden, samt hva er realistisk forventet leveringsdato. En EDD for bil bestilt 1 år siden til å være det samme som en bestilling gjort i dag tror jeg ikke noe på.

Torpedo Ted

Sitat fra: Tai på mandag 15. august 2022, klokken 19:19

Hvor ser du estimert leveringstid? Jeg bestilte hvitt interiør for snart 2,5 år siden, står ingenting om leveringstid når jeg er logget inn.

Helt enig at det er helt latterlig at det skal ta et år ekstra å få hvitt interiør. At Tesla overhode ikke hadde noen planer om å produsere hvitt interiør er noe de visste og burde informert om ved bestilling (det stod absolutt ingenting om at det endret leveringstid da jeg bestilte).

Samot282

Sitat fra: Ampéreson på tirsdag 16. august 2022, klokken 12:03

Har 22. okt. til 6. des. på en grå. Ble bestilt april 2020.

Trultefan

Har okt 27 - des 11 på en grå bestilt mars 2020
Tesla Model Y Performance MY23
Tesla Model 3 SR+ MY21

tornaldo

Ser ut som bilene Tesla produserte i testfasen i Berlin registreres og leveres (?) ut til kunder over en lav sko her til lands om dagen, etter VIN nummere på teslastats.no å dømme.

Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Contango

Sitat fra: tornaldo på fredag 19. august 2022, klokken 16:34
Ser ut som bilene Tesla produserte i testfasen i Berlin registreres og leveres (?) ut til kunder over en lav sko her til lands om dagen, etter VIN nummere på teslastats.no å dømme.
Sannelig. Det var 2000+ biler, hovedsaklig svarte.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

førategangtesla

Lurer på hvor mange av disse som kommer til Norge. Jeg har forventet levering 3 desember, så jeg håper at jeg får tildelt en med litt høyere VIN nummer mtp barnesykdommer i produksjonen.

tornaldo

Disse blir nok alle levert ut dette kvartalet.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Janskrotnes

Vet vi hvilke VIN's som sier at bilen ble produsert i testfasen og hvilken VIN som kan anses som safe/ny?

førategangtesla

Sitat fra: Janskrotnes på lørdag 20. august 2022, klokken 01:42

Vet vi hvilke VIN's som sier at bilen ble produsert i testfasen og hvilken VIN som kan anses som safe/ny?

Var det ikke 2000 testbiler da? De har vel fått lov til å selge de som er salgbare. Vil da tro at testbilene har VIN opp til 2000. Ser at det er noen model y performance med VIN 14000+ som dukker opp iblant i registrerte biler, så jo høyere VIN dess flere småting/justeringer har tesla gjort i produksjonen (vil jeg tro?).

Jeg tror ikke at man får en dårlig bil nødvendigvis hvis man får en testbile, men det pleier alltid å være noe justeringer i starten. Det har vel vært snakk om glasstak som er limt litt skjevt osv.

Noen som har noe info om hvor mange av disse som går til Norge?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA