Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

Contango

Jøss, trodde alle P'ene kom med hf nå. Får en i september(?) der hf var inkludert ved bestilling. Begynner å lure...
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

turfsurf

Sitat fra: Contango på onsdag 24. august 2022, klokken 21:21
Jøss, trodde alle P'ene kom med hf nå. Får en i september(?) der hf var inkludert ved bestilling. Begynner å lure...
Da får du nok med. Vår bestilling var fra April '20.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Janskrotnes

Sitat fra: turfsurf på onsdag 24. august 2022, klokken 21:09
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 02. august 2022, klokken 06:47
Sitat fra: RonnyØ på tirsdag 02. august 2022, klokken 01:05
Da har jeg VIN, og levering 4.8 - 15.8. Hvor er bilen da tro?
Samme her. Er vel på en parkeringsplass utenfor Berlin eller lastet på biltransport.
Da fikk jeg hentet vår i går. Første Tesla jeg har hentet hvor jeg ikke har måttet fylle ut skjema med synlige feil eller skade. Ikke alle overganger og glipper som var 100%, men helt innafor.

Har ikke vært bedre på andre biler jeg har hatt.

Men hengerfeste var det ikke (som ventet). Konfronterte de med at jeg hadde fått tilbud på SMS og akseptert pris på 10k for det.

De ble litt overrasket, men skulle undersøke videre. Så får vi håpe de følger opp. De regnet med at dette kom til å gjelde mange, siden meldingen var sendt ut feil til en del som ikke skulle ha den.

Ellers var det ikke noe støy som utpekte seg, og 21" var komfortabelt og fint å kjøre på. Stor forskjell fra '21 MIC vi prøvekjørte på 19".

Men tilbake i Model 3 igjen så må jeg jo si at det er en bedre kjøremaskin. Den er lettere og nettere. Skulle jeg valgt en Tesla kun for kjøreglede hadde det blitt en TM3 P (ihvertfall til Roadster 2 kommer).

Så da har vi vært igjennom SSX3Y. Alle har sine fordeler og ulemper.

Hvilken VIN fikk du på din MYP?

turfsurf

i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hemi

min Y P fra tyskland var også første teslaen jeg har fått uten skader fra fabrikk

las^se

Hvor lang tid før levering tok Tesla kontakt? Svinger litt estimert leveringsdato, men tidligste er om 1 uke.

Hvit/Sort, Est 2-18 sept.
VW e-up! -14

johnsemcfc

Flere som har fått time til ny lakk og beskyttelse på bakdører? Fikk idag.

RonnyØ

Litt irriterende når man henter ny bil, også må man vaske den selv. Ruter, felger, tak og ellers det meste utvendig måtte gås over. Vinterdekka har dem subbet i taktrekket baki og lagd merker der.

Ellers kul bil, kommer fra S så kjenner et savn etter instrument foran meg.

KjellAtleJohnny

Sitat fra: RonnyØ på torsdag 25. august 2022, klokken 16:47
Litt irriterende når man henter ny bil, også må man vaske den selv. Ruter, felger, tak og ellers det meste utvendig måtte gås over. Vinterdekka har dem subbet i taktrekket baki og lagd merker der.

Spurte du hvorfor bilen ikke var blitt vasket? Høres helt absurd ut. :s
Hvorfor var vinterdekkene i bilen? På min bestilling (dog Model 3) heter det: "«20'' Überturbine-felger» installeres. Bilens andre dekksett kan utleveres fra «Vianor-Kokstad-49 Kokstaddalen» etter at du har mottatt en bekreftelse fra dekkhotellet."

k1

Ny oppdatering på paint shop/ andre farger i Berlin:

https://youtu.be/cNvrU2H6M4k

Paint shop fungerer som det skal, men har sendt avgårde prøver til US. Mest sannsynlig for kvalitetsgodkjenning, før de setter i gang med flere farger også i Berlin 👍🏻

RonnyØ

Sitat fra: KjellAtleJohnny på torsdag 25. august 2022, klokken 17:07
Sitat fra: RonnyØ på torsdag 25. august 2022, klokken 16:47

Spurte du hvorfor bilen ikke var blitt vasket? Høres helt absurd ut. :s
Hvorfor var vinterdekkene i bilen? På min bestilling (dog Model 3) heter det: "«20'' Überturbine-felger» installeres. Bilens andre dekksett kan utleveres fra «Vianor-Kokstad-49 Kokstaddalen» etter at du har mottatt en bekreftelse fra dekkhotellet."

Nei jeg gadd ikke, for jeg hadde ikke tid til å stå der for at dem skulle kjørt den inn igjen og evt tatt den der. Også er jeg margelei av å fortelle andre hvordan dem skal gjøre jobben sin, så lot det fare. Det med taktrekket oppdaget jeg ikke før jeg kom hjem.

Hvorfor de lå i bilen vet jeg ikke, men alle bilene jeg så sto der hadde dem baki. Det er helt greit, men min var dagens og ukas første levering, så spørs om det ble prøvd å vippe inn hjula på en måte som ikke var bra.

loiphin

Hei guys,

I just sold my almost 5 year old S75D yesterday (I miss it already) and now the long wait for my MYP :(

Here are my current order details. Feel free to copy/paste the style so that others can easily see your bestilling/EDD while scrolling through :)

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Model Y Perf. BESTILT: 23 June 2022  TYPE: Hvit/Sort   EDD: Nov 12 - Dec 27 LEVERING: Lillestrøm
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Og bare svare på norsk,

loiphin.
Tesla Model S 75D (2017) - SOLD
Tesla Model 3 LR (2020)
Tesla Model Y Perf (2023)

JBH1983

Model Y Perf. BESTILT: 14 mai 2022  TYPE: Hvit/Sort   EDD: Nov 11 - Sep 27 LEVERING: Drammen
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

hugin

.. og der smalt min levering (hvit med svart interiør) fram i tid igjen fra 4-30 sep til okt 20 - des 14. Litt utfordrende det der med tanke på innbyttebil. Prøver å ringe Tesla, nå er det ikke engang pausemusikk - bare opptattsignal. Jeg er kanskje ikke den eneste som lurer på leveringa...
Tesla MYP hvit/svart FSD HomeLink 2022
Tesla MX 2018 75D
Tesla M3 LR DV4W FSD acc boost 2019 - solgt 2022

k1

La oss håpe det er fordi de begynner produksjon av også andre farger  :P
Har trua på blå før nyttår! (Hva skal man gjøre uten trua...)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA