Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

Trultefan

Har bestilling på grå/svart fra 18/3-20. Spurte om estimat til delivery 5. mai og fikk svar dagen etter at de håpet på rundt november. Jeg har mer trua på aug-sept.
Tesla Model Y Performance MY23
Tesla Model 3 SR+ MY21

Tøvdall

Sitat fra: Regen på torsdag 09. juni 2022, klokken 14:30
Vurderer å bytte fra svart til blå da det er den fargen jeg egentlig vil ha. Samtidig vil jeg helst ha bilen levert før nyttår selvfølgelig men også påmontert radar. Vet man når produksjonen av blå er tenkt påstartet i Berlin?

Enig. Valgte selv å gjøre om fra blå til svart for å få bilen tidligere (estimert april), men etter at leveringsestimatet forsvant så kan man vel likså være glad om bilen i det hele tatt kommer i år  ::)

Men, at bilen har radarhardware har vel ikke så mye å si om Tesla uansett går vekk fra å bruke den? Mye av argumentasjonen for at den blir fjernet er at den skaper kluss som fantombremsing og andre situasjoner der radardata ikke matcher visuell input. Ser selv fram til Tesla uten radar! 😊 Annen fordel med manglende radar er jo at cruice control da virker på vinterstid. 2 minutters kjøring på vinterføre/snøslaps deaktiverer jo radarfunksjonen og cruice control.
2019 Model 3 (Midnight Silver metallic)
SOLGT - 2018 e-Golf FL (Atlantic Blue)

Radial

Sitat fra: Tøvdall på torsdag 09. juni 2022, klokken 23:39
Sitat fra: Regen på torsdag 09. juni 2022, klokken 14:30
Vurderer å bytte fra svart til blå da det er den fargen jeg egentlig vil ha. Samtidig vil jeg helst ha bilen levert før nyttår selvfølgelig men også påmontert radar. Vet man når produksjonen av blå er tenkt påstartet i Berlin?

Enig. Valgte selv å gjøre om fra blå til svart for å få bilen tidligere (estimert april), men etter at leveringsestimatet forsvant så kan man vel likså være glad om bilen i det hele tatt kommer i år  ::)

Men, at bilen har radarhardware har vel ikke så mye å si om Tesla uansett går vekk fra å bruke den? Mye av argumentasjonen for at den blir fjernet er at den skaper kluss som fantombremsing og andre situasjoner der radardata ikke matcher visuell input. Ser selv fram til Tesla uten radar! 😊 Annen fordel med manglende radar er jo at cruice control da virker på vinterstid. 2 minutters kjøring på vinterføre/snøslaps deaktiverer jo radarfunksjonen og cruice control.

Ikke ta noe forgitt 😂
https://elbilforum.no/index.php?topic=60916.0
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

JohnnieR

I Sverige har vi problemer med at folk som har bestilt MYLR og bytter til MYP, må holde leveringsdatoen, til tross for endringen. Det betyr at vi som har bestilt en MYP fra starten får forsinket levering.
Har du dette problemet i Norge?
(Unnskyld for dårlig stavemåte, Google har oversatt denne teksten.)

rfagerdal

Spent på utlevering på Torsdag her i Stavanger, fikk ED på skiltene ( hadde håpet på EE :p )

geear

Fokk, har de fortsatt ikke brukt opp ED-skiltene?? Kanskje jeg skal utsette utlevering noen dager...

kathri1e

Noen med sort i bestilling som har et estimat på siden sin, eller som har fått svar på henvendelser vedrørende forventet levering? Helt blankt på min side.. Levering stavanger

sfinxern

Sitat fra: kathri1e på mandag 13. juni 2022, klokken 18:25
Noen med sort i bestilling som har et estimat på siden sin, eller som har fått svar på henvendelser vedrørende forventet levering? Helt blankt på min side.. Levering stavanger

Er mange som har det slik nå. Men da er jo det store spørsmålet når du bestilte og hva som var estimert leveringstid på bestillingstidspunktet?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

rfagerdal

Teslabjørn akkurat ferdig med 90km/t test. 500km med 21" - sinnsykt !!
Gleder meg 🤤

geear

Sitat fra: kathri1e på mandag 13. juni 2022, klokken 18:25
Ja, bestilt i mars, utlevering neste uke.

kathri1e

Heldig. :+1: hadde estimert levering ved bestilling august, hadde et håp om jeg skulle være heldig og kanskje få før..;)

rfagerdal

Sitat fra: geear på mandag 13. juni 2022, klokken 15:48
Fokk, har de fortsatt ikke brukt opp ED-skiltene?? Kanskje jeg skal utsette utlevering noen dager...

Hehe, virker nesten som Stavanger har fått sene utleveringer om de har ED liggende enda ja ? Eller så har de hatt sykt mange liggende :)

makki

Har femdeles Tesla Bergen har ED skilt(TMY-P)?

Kakemonsteret

Sitat fra: makki på tirsdag 14. juni 2022, klokken 00:14

Skal om noen dager hente ny MYP i Bergen. Er blitt registrert med EE skilter.

makki

Sitat fra: Kakemonsteret på tirsdag 14. juni 2022, klokken 07:17
Sitat fra: makki på tirsdag 14. juni 2022, klokken 00:14

Skal om noen dager hente ny MYP i Bergen. Er blitt registrert med EE skilter.

Takk for svar👍

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA