Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

geear

Der kom melding om å sette opp utleveringstidspunkt. Da blir det YP om 2-3 uker og da kan det bli sommerferie i P denne gangen.  :+1: bestilte i midten av mars, sort/sort uten FSD/EAP/vinterhjul.

Tøvdall

Hvilken landsdel snakker vi om da? 🙃
2019 Model 3 (Midnight Silver metallic)
SOLGT - 2018 e-Golf FL (Atlantic Blue)

geear

kathri1e

Hei, venter på bil med estimert levering oktober-des.. sort bil. Er det mulighet/håp om tidligere levering?  Ingen svar å få hos kundebehandler hos tesla..

johnsemcfc

Sitat fra: kathri1e på mandag 06. juni 2022, klokken 21:34
Hei, venter på bil med estimert levering oktober-des.. sort bil. Er det mulighet/håp om tidligere levering?  Ingen svar å få hos kundebehandler hos tesla..
jeg bestilte 10. Mai sort/sort. Hadde estimert august-oktober. Men i helga fikk jeg beskjed at jeg får bilen i slutten av juni

kathri1e

Sitat fra: johnsemcfc på mandag 06. juni 2022, klokken 22:42
Sitat fra: kathri1e på mandag 06. juni 2022, klokken 21:34
jeg bestilte 10. Mai sort/sort. Hadde estimert august-oktober. Men i helga fikk jeg beskjed at jeg får bilen i slutten av juni

Da får jeg krysse fingrene for at jeg snart får samme beskjed :)  :angel:

Oesse

Hei,

Henter ut min TMYP på Torsdag. Har ikke bestilt med Hengerfeste. Men er det sånn å forst at alle bilene som blir levert nå har dette fabrikksmontert?
Tesla Model Y P bestilt Nov 2021
Nissan leaf 2011-2018

johnsemcfc

Sitat fra: Oesse på tirsdag 07. juni 2022, klokken 08:55
Hei,

Henter ut min TMYP på Torsdag. Har ikke bestilt med Hengerfeste. Men er det sånn å forst at alle bilene som blir levert nå har dette fabrikksmontert?
Når jeg bestilte 10. Mai så var ikke hengerfeste inkludert. For et par uker siden ble hengerfeste inkludert som standard og prisen på bilen gikk opp med 10k.

geear

Sitat fra: Oesse på tirsdag 07. juni 2022, klokken 08:55
Hei,

Det har vært kommentert her inne at biler hentet ut de siste dagene ikke har hatt hengerfeste. Noen mener at det er leveringer fra tredje kvartal som får hengerfeste.

sfinxern

Jeg bestilte YP hvit/sort 14. mai. Da var hengerfeste inkludert. Hadde est. levering august - oktober. Men dette er nå fjernet fra app/min side. Estimat ved bestilling av ny nå i dag er oktober - desember. Så litt avhengig av hengerfeste, så kan den dukke opp ila sommeren. Håper det :D!
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

sfinxern

Men - angående hengerfeste inkludert, så trenger jo ikke det bety at det er fabrikkmontert ;D. Men at du får det ettermontert i etterkant. 
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

ToreT

Sitat fra: sfinxern på tirsdag 07. juni 2022, klokken 10:45
Men - angående hengerfeste inkludert, så trenger jo ikke det bety at det er fabrikkmontert ;D. Men at du får det ettermontert i etterkant.

De starter ikke å produsere biler med hengerfeste fra fabrikk før i Q3, dvs fra Juli. De første bilene som blir produsert i Juli går trolig til Tyskland, før de eksporterer til feks. Norge.

Dette er grunnen til at enkelte som har bestilt bil i år (uten hengerfeste) allerede har fått bil, eller får den nå i Juni. De prioriterer å shippe til de som har bestilt uten hengerfeste nå, mens de faktisk bare produserer biler uten.

Jeg ble rådet til å fjerne hengerfeste fra min bestilling, noe jeg gjorde. Har fått utleveringsdato 28. Juni

Vil tippe biler med hengerfeste kommer til Norge i August-September :D

geear

Kjenner at for min del, som relativt ofte kjører med henger, så er det neeesten fristende å sjekke muligheten for å utsette levering, og få en bil med hengerfeste for gammel pris, i stedet for å først måtte vente på bilen, så vente på at hengerfeste skal bli tilgjengelig i webshopen til Tesla, betale 10k for det, og så vente på montering. Kan fort gå både uker og måneder uten, og da er det vanskelig å selge den gamle Y-en også i mellomtiden. Som jeg allerede ventet 5-6 måneder på å få krok på. Det kan ikke skje igjen...

Leoncito

Tok levering av TMYP torsdag 2. juni (i Drammen) og har satt opp servicetime for tilhengerfeste den 22. juni på Rud (Bærum) så tre ukers ventetid er ikke så ille.  Bestilte direkte via appen, veldig effektivt :-)

geear

Og da har du ikke først kjøpt det mot chassisnummer via webshopen? Og fått bekreftelse på at de gjør det på den måten?

I forrige runde måtte hengerfeste bestilles via webshopen, så ble hengerfestet sendt til nærmeste servicesenter og deretter montert. Det er nemlig "Ikke på lager" i webshopen...

https://shop.tesla.com/no_no/product/model-y-_-tilhengerfeste?web=true

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA