Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dimensjonene på Model 3?

Startet av Kianus, tirsdag 21. mars 2017, klokken 17:32

« forrige - neste »

TM

Det burde vært mulig å kombinerer redusert motoreffekt med full effekt på varmeapparat. Det ville jo vært perfekt standardinnstilling om vinteren som både gir god komfort og sikrere kjøring. Er det mulig å programmere dette ?

Ingeniøren

Sitat fra: TM på lørdag 18. februar 2017, klokken 22:16
Det burde vært mulig å kombinerer redusert motoreffekt med full effekt på varmeapparat. Det ville jo vært perfekt standardinnstilling om vinteren som både gir god komfort og sikrere kjøring. Er det mulig å programmere dette ?

Du kan vel justere det med den lille pedalen til høyre... ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

AppleKnocker

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 19. februar 2017, klokken 09:23
Sitat fra: TM på lørdag 18. februar 2017, klokken 22:16
Det burde vært mulig å kombinerer redusert motoreffekt med full effekt på varmeapparat. Det ville jo vært perfekt standardinnstilling om vinteren som både gir god komfort og sikrere kjøring. Er det mulig å programmere dette ?

Du kan vel justere det med den lille pedalen til høyre... ;D
Pedal? Kall det "av og på knapp" så BMW eierne forstår hva du snakker om :police:
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Egil Fonn

Opplever motoreffekten grei å justere med effekt pedalen. Jeg liker bilen best i comfort modus  :)
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

SveinJ

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 18. februar 2017, klokken 09:20
Min står på 18 grader/Ecopro og synes det er passe....

Beholder dog jakka på  - lange under brukte jeg i militæret for VELDIG lenge siden....

18 grader i over en time på morran, det er kaldt og ikke min stil!
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

Rollep

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 18. februar 2017, klokken 09:20
Min står på 18 grader/Ecopro og synes det er passe....
Samme her, blir svett og søvnig bare ved tanken på sitte å kjøre i de temperaturer en del folk skriver om her. Er jammen ikke rart de opplever redusert rekkevidde. Stekepannen har jeg kun slått på en gang, da kun for å sjekke at den virket  ;D
2020 Porsche Taycan Turbo
2017 BMW i3

TM

Sitat fra: Egil Fonn på søndag 19. februar 2017, klokken 10:00
Opplever motoreffekten grei å justere med effekt pedalen. Jeg liker bilen best i comfort modus  :)
Jeg har til vanlig ikke problemer med å kontollere «gasspedalen», men med vinterstøvler på og glatt føre er det er fordel om pedalen var litt mindre følsom. Derfor synes jeg eco pro føles tryggere, men skulle gjerne kombinert det med full effekt på varmeanlegget.

Mr.Zero

Sitat fra: TM på søndag 19. februar 2017, klokken 13:40
Sitat fra: Egil Fonn på søndag 19. februar 2017, klokken 10:00
Opplever motoreffekten grei å justere med effekt pedalen. Jeg liker bilen best i comfort modus  :)
Jeg har til vanlig ikke problemer med å kontollere «gasspedalen», men med vinterstøvler på og glatt føre er det er fordel om pedalen var litt mindre følsom. Derfor synes jeg eco pro føles tryggere, men skulle gjerne kombinert det med full effekt på varmeanlegget.

Mener jeg har sett i menyen at du kan ha "normalt" varmeapparat i eco pro..
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Jorgensen

Sitat fra: Mr.Zero på søndag 19. februar 2017, klokken 14:09
Sitat fra: TM på søndag 19. februar 2017, klokken 13:40
Sitat fra: Egil Fonn på søndag 19. februar 2017, klokken 10:00
Opplever motoreffekten grei å justere med effekt pedalen. Jeg liker bilen best i comfort modus  :)
Jeg har til vanlig ikke problemer med å kontollere «gasspedalen», men med vinterstøvler på og glatt føre er det er fordel om pedalen var litt mindre følsom. Derfor synes jeg eco pro føles tryggere, men skulle gjerne kombinert det med full effekt på varmeanlegget.


Mener jeg har sett i menyen at du kan ha "normalt" varmeapparat i eco pro..

Riktig. Når du går inn i Eco-menyen så kan du krysse bort om du vil ha Eco i varmeapparatet. Da har du full varme i Eco-kjøremodus. Jeg har brukt denne innstillingen gjennom 2 vintre nå og det fungerer bra.
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Toalmar

Da blir det ordentlig test på meg også. Reiser fra Gjøvik til Agder i morgen tidlig. Ca kjørelengde er 330 km. Skal bli spennende og se hva den reelle reisetiden blir og hvor jeg må stoppe for å lade første gang.
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

TM

Takk for tipset. Da skal jeg endre innstillingen så jeg får full varme i Eco Pro  ;)

Toalmar

Sitat fra: Toalmar på søndag 19. februar 2017, klokken 18:00
Da blir det ordentlig test på meg også. Reiser fra Gjøvik til Agder i morgen tidlig. Ca kjørelengde er 330 km. Skal bli spennende og se hva den reelle reisetiden blir og hvor jeg må stoppe for å lade første gang.
Reise fra Gjøvik med 100% på batteriet litt før klokken 7 i dag. det var -2 grader ute. Valgte Eco Pro og 20 grader på termostaten i bilen. Ettersom dette var min første langtur så ble min første lade stopp Marienlyst i Drammen. Da hadde jeg kjørt 166 km og bilen viste  16% igjen på batteriet. Jeg ladet i 32 minutter og hadde da 81 % batterie kapasitet. Dette var ikke nok for siste etappe så jeg valgte å ta en liten stopp på Kiwi Moveien i Sandefjord og fylle på litt til. Sto i 12 minutter. Så dessverre ikke hvor mange Kw som ble ført inn på Batteriet. Ankom i hvert fall plassen jeg skulle med 19 km igjen. Da var kl 11:30  altså en reisetid på 4,5 time noe som er helt ok for denne strekningen.
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

Orbit

#57
Ditto! (takk til Mr.Zero for tips)

Prøvde dette i dag, og kjørte 193 km i EcoPro, men klimanlegg i Comfort på 21°C. 50 km motorvei (100-110 km/t), resten vanlig landevei rundt 80 km/t. Startet på 95% SOC, og var nede på 7% ved ankomst. Det tilsvarer 220 km rekkevidde med fullt batteri. Ypperlig kombinasjon av full komfort, samtidig som det gir litt ekstra rekkevidde. Utetemperatur 3-8°C, stort sett våte veier på grunn av smeltevann fra snøen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

SveinJ

Kjørte på jobben i dag morges med 213km. Comfort og 20gr. Fjernlys på i ca 45 km av 80. Forbruk var 14,3kW/100km. Prøvde 18gr, men det var ikke behagelig med kald luft på skallen i mer enn 10 min. "Oppgraderte" til 20, som var greit nok. -5 til +8 ute underveis.

Kjørte så fra Notodden til OSL, EcoPro og 22gr. Startet med 220 km, kjørte 166 og hadde 45km igjen, som stemte ganske bra med navigator. Erfarer at rekkevidden øker ganske bra når det blir høyere lufttemperatur.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

Toalmar

Sitat fra: SveinJ på mandag 20. februar 2017, klokken 20:43
Kjørte på jobben i dag morges med 213km. Comfort og 20gr. Fjernlys på i ca 45 km av 80. Forbruk var 14,3kW/100km.
Så lite forbruk har jeg aldri sett på min. Jeg sliter med å få det under 20.
Hva gjør jeg feil?
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA